Fitness Seller

Mijn schema\jullie mening

Pauluss86

Novice
Waardering
0
Mijn eerste post op dit forum! Ik snuffel al enkele maanden op dit forum rond vanwege de enorme hoeveelheid nuttige informatie hier. Vragen waarmee ik zat werden vaak al door anderen gesteld en beantwoord, dus er was geen directe aanleiding om zelf te posten. Nu vraag ik me af wat jullie van mijn schema vinden en wil ik hier actief worden, vandaar dus deze post :cool:

Het schema wat ik nu al enkele weken doe:

Maandag (borst & benen):
1. Roemeense deadlift
2. Benchpress
3. Calve raise
4. Incline DB press
5. Hip ex.
6. Flyes

Dinsdag (rug & schouders):
1. Military press
2. Pulldown naar borst (overhands)
3. Row
4. Lateral\front raise (1 beweging)
5. Reverse flyes
6. Shrug

Woensdag (squat & cardio):
1. Squats
2. 30 minuten treadmill (12 km\h)

Donderdag (rug & schouders):
1. Military press
2. Pulldown naar borst (onderhands)
3. Row
4. Lateral\front raise (1 beweging)
5. Reverse flyes
6. Upright BB row

Vrijdag (borst & benen):
1. Squats
2. DB benchpress
3. Calve raise
4. Decline bench press
5. Hip ad.
6. DB Pullover

Nog wat extra toevoegingen:
1. Ik train buik 3x per week 's ochtends thuis (weighted crunches\leg raises\plank etc.).
2. Ik heb met gemak de tijd om 5x per week een uurtje in de gym te staan en totnutoe is dit zwaar, maar wel heel goed vol te houden.
3. Alle oefeningen doe ik nu nog in setjes van 3x8 aangezien ik hier goede vorderingen mee maak (exclusief een warmup set aan het begin van de training).
4. Ik wou eerst 2x per week squatten en 2x per week deadliften, maar dit leek me te veel van het goede (in verband met overtraining).
5. Zoals je ziet train ik biceps\triceps niet gericht; dit lijkt me ook niet echt nodig (heb dag na het trainen altijd spierpijn in biceps en vooral triceps). Is deze aanname correct?
6. Bij meer dan 6 oefeningen per sessie merk ik dat ik me niet meer volledig kan geven.
7. Ik ben 1.81m en weeg +/- 75kg; mijn doel is natuurlijk groter en sterker worden :D.
8. Zit momenteel op een 'dieet' van 3200kcal (25% protein/25% vet/50% carbs). Hoogwaardig voer uiteraard ;)

Nu ben ik natuurlijk gruwelijk benieuwd wat jullie hiervan vinden. Fire away!

Welkom op DBB :).

Vraag 5:

Bij de Borst spreek je je Triceps al wel aan, en bij de Rug je Biceps. Het is aan jou om op te letten of je hier bij goed groeit ;).

Succes verder, schema is imo prima in orde :thumbs:.

welkom, je schema ziet er goed uit. Nog een specifieke reden dat je om en om doet? Meesten trainen eerst bv benen en daarna borst.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties!

Nog een specifieke reden dat je om en om doet? Meesten trainen eerst bv benen en daarna borst.
Het idee was dat als ik het om en om doe dat ik dan meer hersteltijd heb voordat ik dezelfde spieren weer pak. Ik heb het ook anders gedaan en merkte dat ik dan bij de 3e oefening veel minder kon pakken.

• Topic Starter Topic Starter
Nadat ik constateerde dat ik bijna de hele week spierpijn (in meer of mindere mate) in mijn triceps heb, heb ik nog eens een blik op mijn schema geworpen. Ik verdenk het trainen van de schouders (m.n. military press) de dag nadat ik borst heb gedaan hiervan. Train ik nu niet 2x per week 2 dagen op rij triceps; is dit wel helemaal de bedoeling?

Ik wou graag elke trainingsdag een grote en een wat kleinere spiergroep pakken (zoals nu). Maar ik overweeg nu om maandag\donderdag borst & schouders te doen, dinsdag\vrijdag rug & benen en het squatten voor de cardio op woensdag maar achterwege te laten. Op die manier is het misschien wat uitgebalanceerder allemaal.

Terug
Naar boven