AndroidHealthClinic

Mijn schema

bartdep

Novice
Waardering
0
Al een tijdje kijk ik hier rond op het forum en ben al veel interessante dingen tegen gekomen. Ik fitness sinds december 2007 (3 a 4 keer per week). Na een tijd niet geposrt te hebben (augustus 2008 t/m december 2008) ben ik dit jaar weer met goede moed begonnen (5 a 6 keer per week).
Ik heb voor mezelf een trainingsschema opgesteld, maar vraag me af of ik niet teveel herhalingen doe. Doel is om massa te kweken, maar niet extreem.

Hoelang je traint
Anderhalf jaar
Wat je doel is
Massa en kracht
Waar je prioriteiten liggen
Met name mijn biceps en schouders zijn zwak.
Beschikbare apparatuur
Met name apparaten
Beschikbare tijd
Iedere dag
Huidig schema
Dag 1:
Bovenrug
Onderrug

Dag 2:
Borst
Buik

Dag 3:
Benen
Biceps
Triceps
Schouders

Ik start altijd met 20 minuten crosstrainer als opwarming en vervolgens 45 tot 75 minuten krachttraining.
Over het algemeen doe ik elke spiergroep 4 setjes van 4x12. De benen doe ik vaker omdat er daar meer verschillende spieren mee getraind kunnen worden (zijkanten bovenbenen, bovenkant, achterkant etc.).
Na 6 dagen getraind te hebben neem ik 1 dag rust.
Voeding: voor elke training een proteine-reep en na de training een eiwit-shake.

Ik heb het vermoeden dat ik teveel op uithouding train en te weinig op kracht. Bijvoorbeeld bij mijn borst doe ik 200 herhalingen op 1 trainingsdag.

Graag hoor ik van jullie of jullie nog aanvullingen hebben op mijn schema en of ik bijvoorbeeld moet switchen van 4x4x12 naar 3x3x8 o.i.d.. Ook denk ik dat het wellicht verstandig is om mijn biceps, triceps en schouders beter te verdelen over de week, maar dat laat ik graag aan jullie over :D

Alvast bedankt!

Betreft je schema; gooi het maar in de prullenbak. Lees eens wat rond in de sticky's in deze sectie; je zult een hoop basisdingen kunnen leren.
Voeding: voor elke training een proteine-reep en na de training een eiwit-shake.
Als dat het enige is wat je eet op een dag, dan ben je niet heel goed bezig.
Ik heb het vermoeden dat ik teveel op uithouding train en te weinig op kracht. Bijvoorbeeld bij mijn borst doe ik 200 herhalingen op 1 trainingsdag.
Dat zijn idd nogal veel herhalingen. Maak er minder van.
Ook denk ik dat het wellicht verstandig is om mijn biceps, triceps en schouders beter te verdelen over de week, maar dat laat ik graag aan jullie over :D
Ik denk dat het wellicht handig is als je zelf ook wat kennis opdoet. Sticky's lezen in de trainings- en voedingssectie zal je een globaal beeld geven. Niet zo afhankelijk zijn van andere mensen; jouw lichaam, jouw input.

Succes!

niemand kan zeggen wat voor jou een goeie split is, we kunnen wel zeggen bv, geen triceps en scouders voor borst, en geen buik voor rug, enz... maar wat ik bedoel is jij weet wat je zwakke schakels zijn, waar je moet aan sleutelen. maar wanneer ik voor massa ga, ga ik zwaar en weinig reps, bv 3x8 en 1x6 bv... niet te veel tijd verspelen in de fitness anders verbrand je teveel. en ik zie daar een dag dat je vier spiergroepen op een training doet!! dat is veeel te veel! probeer dat om te zetten naar twee spiergroepen per training. ik zelf ben voorstander om er twee per training te doen, dit omdat als je een spiergroep hebt getraint, dan circuleert er veel bloed door je lichaam.
vb van mijn split, maandag, borst rug, dinsdag biceps triceps, donderdag, schouders, traps, zaterdag benen en buik. grt

Je triceps de dag trainen nadat je je borst hebt getraind is niet optimaal (even ervan uitgaande dat je je borst traint aan de hand van presses). Dat bedoel ik.
goh ja, das te zien, borst was eigelijk een zwakkere spiergroep,dus heb ik mij daar zwaarder op toegelegd, en nooit een schema gebruikt, altijd afwisselen nooit dezelfde oefeningen, de ene week iets meer presses en 1 iso-oef of kabel, en dan andere week twee iso's of kabel,of dippen, enz...(alee ik bedoel de laatste vier maanden) maar vertel es verder waarom dan wel(vanwege triceps die je secundair traint??)

goh ja, das te zien, borst was eigelijk een zwakkere spiergroep,dus heb ik mij daar zwaarder op toegelegd, en nooit een schema gebruikt, altijd afwisselen nooit dezelfde oefeningen, de ene week iets meer presses en 1 iso-oef of kabel, en dan andere week twee iso's of kabel,of dippen, enz...(alee ik bedoel de laatste vier maanden) maar vertel es verder waarom dan wel(vanwege triceps die je secundair traint??)
ps... kijk naar uw foto's en de mijne en vergelijk... (owja lag een jaar een half stil) bedoel ik leer graag bij ,van mensen met meer ervaring en beter fysiek, groeten

Terug
Naar boven