fitnessrox
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 78kg
Hey
Ik ben nieuw op dit forum, dus even voorstellen.
Ben 26 jaar, heb vroeger gefitnesst maar ben dan gestopt omdat ik andere verplichtingen had (school,ed), maar ben nu sinds 3 maand weer bezig met trainen.
Heb eerste maand split-schema gedaan om mijn spieren weer te laten wennen.
Nu ziet mijn schema er zo uit:
ma: Borst - biceps
di: Rug - triceps
wo: Schouders - benen
do: Borst - biceps
vr: Rug - triceps
za: Schouders - benen
zo: "rustdag"
Buik doe ik maandag, woensdag, vrijdag, zondag.
Cardio deed ik op maandag en donderdag en zondag.
Nu wil ik lager in BF gaan voor de zomer, dus zou ik meer cardio willen doen. Heb al gelezen op dit forum dat je niet gelijk spieren kan bij krijgen en vet verliezen.
Maar wat ik wil doen is, mijn krachtschema gewoon blijven volgen en meer cardio gaan doen, smorgens voor ontbijt en dan 3 keer in de week zoals ik al bezig was.
Mijn doel is niet echt super gespierd te worden zoals bodybuilders, maar gewoon "fitness gespierd" zeg maar.
Ik heb enorm veel respect voor mensen die zo lang trainen en zo gespierd zijn zoals die bodybuilders maar ik speel zelf tennis ik weet dat het niet echt handig is om met dikke zware spieren te tennissen. Daarom ga ik dus voor de "fitness look"...
Mijn "voedingsschema" in hoeverre dat dit een voedingsschema is
:
smorgens: Cornflakes kellogs (ja ik weet het kellogs
, omdat ik van havermout darmklachten krijg, wat niet prettig is om te trainen...)
smiddags: 4 grote sneden bruin brood met beleg: rood vlees, siroop, kalkoenfilet,enz
savonds: hangt ervan af wat er klaar gemaakt wordt, maar is meestal gezond, gaat van vis met groenten, tot kip, kalkoen met groenten. Ik eet nooit aardappelen, bij het eten drink ik meestal water en bij het middag eten meestal een glas melk.
Ik weet dat dit geen voedingsschema is zoals jullie maar daar komt in de toekomst nog verandering in.
Nu heb ik een paar vragen:
-Ik doe verschillende oefeningen voor borst. Maar bij benchpress, heb ik altijd last van mijn rechterschouder en ik vind het op zich geen prettige oefening. Is benchpress echt een oefening die in je schema MOET zitten om serieuze borstspieren te krijgen, of gaat het met incline bench press met losse gewichten even goed, want die oefening bevalt me wel en doet geen pijn aan de schouder. De pijn is echt een pijn dat ik niet kan verdragen dus begrijp me niet verkeerd dat ik niet veel kan verdragen ofzo maar het doet echt wel pijn
.
-Mijn 2de en laatste vraag is, iemand heeft me aangeraden om stack force te gebruiken om sneller vet te verbranden. Ben er dan ook paar dagen geleden mee begonnen en op zich werkt het goed want ik val wel af, maar het lijkt me te veel dat ik afval en ik zou niet graag de weinige spiergroei die ik heb opgebouwd kwijt spelen
.
Dinsdag mee begonnen en heb me vandaag gewogen en ben van 79 kg naar 76 kg gegaan. Dit lijkt me veel op korte tijd, of is dit normaal?
Ik ga ook een blog bijhouden, om de resultaten een beetje bij te houden
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik ben nieuw op dit forum, dus even voorstellen.
Ben 26 jaar, heb vroeger gefitnesst maar ben dan gestopt omdat ik andere verplichtingen had (school,ed), maar ben nu sinds 3 maand weer bezig met trainen.
Heb eerste maand split-schema gedaan om mijn spieren weer te laten wennen.
Nu ziet mijn schema er zo uit:
ma: Borst - biceps
di: Rug - triceps
wo: Schouders - benen
do: Borst - biceps
vr: Rug - triceps
za: Schouders - benen
zo: "rustdag"
Buik doe ik maandag, woensdag, vrijdag, zondag.
Cardio deed ik op maandag en donderdag en zondag.
Nu wil ik lager in BF gaan voor de zomer, dus zou ik meer cardio willen doen. Heb al gelezen op dit forum dat je niet gelijk spieren kan bij krijgen en vet verliezen.
Maar wat ik wil doen is, mijn krachtschema gewoon blijven volgen en meer cardio gaan doen, smorgens voor ontbijt en dan 3 keer in de week zoals ik al bezig was.
Mijn doel is niet echt super gespierd te worden zoals bodybuilders, maar gewoon "fitness gespierd" zeg maar.
Ik heb enorm veel respect voor mensen die zo lang trainen en zo gespierd zijn zoals die bodybuilders maar ik speel zelf tennis ik weet dat het niet echt handig is om met dikke zware spieren te tennissen. Daarom ga ik dus voor de "fitness look"...
Mijn "voedingsschema" in hoeverre dat dit een voedingsschema is
:smorgens: Cornflakes kellogs (ja ik weet het kellogs
, omdat ik van havermout darmklachten krijg, wat niet prettig is om te trainen...)smiddags: 4 grote sneden bruin brood met beleg: rood vlees, siroop, kalkoenfilet,enz
savonds: hangt ervan af wat er klaar gemaakt wordt, maar is meestal gezond, gaat van vis met groenten, tot kip, kalkoen met groenten. Ik eet nooit aardappelen, bij het eten drink ik meestal water en bij het middag eten meestal een glas melk.
Ik weet dat dit geen voedingsschema is zoals jullie maar daar komt in de toekomst nog verandering in.
Nu heb ik een paar vragen:
-Ik doe verschillende oefeningen voor borst. Maar bij benchpress, heb ik altijd last van mijn rechterschouder en ik vind het op zich geen prettige oefening. Is benchpress echt een oefening die in je schema MOET zitten om serieuze borstspieren te krijgen, of gaat het met incline bench press met losse gewichten even goed, want die oefening bevalt me wel en doet geen pijn aan de schouder. De pijn is echt een pijn dat ik niet kan verdragen dus begrijp me niet verkeerd dat ik niet veel kan verdragen ofzo maar het doet echt wel pijn
.-Mijn 2de en laatste vraag is, iemand heeft me aangeraden om stack force te gebruiken om sneller vet te verbranden. Ben er dan ook paar dagen geleden mee begonnen en op zich werkt het goed want ik val wel af, maar het lijkt me te veel dat ik afval en ik zou niet graag de weinige spiergroei die ik heb opgebouwd kwijt spelen
.Dinsdag mee begonnen en heb me vandaag gewogen en ben van 79 kg naar 76 kg gegaan. Dit lijkt me veel op korte tijd, of is dit normaal?
Ik ga ook een blog bijhouden, om de resultaten een beetje bij te houden

Alvast bedankt voor de reacties.

.