Fitness Seller

Mijn schema

fitnessrox

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
78kg
Hey

Ik ben nieuw op dit forum, dus even voorstellen.
Ben 26 jaar, heb vroeger gefitnesst maar ben dan gestopt omdat ik andere verplichtingen had (school,ed), maar ben nu sinds 3 maand weer bezig met trainen.

Heb eerste maand split-schema gedaan om mijn spieren weer te laten wennen.

Nu ziet mijn schema er zo uit:

ma: Borst - biceps
di: Rug - triceps
wo: Schouders - benen
do: Borst - biceps
vr: Rug - triceps
za: Schouders - benen
zo: "rustdag"

Buik doe ik maandag, woensdag, vrijdag, zondag.

Cardio deed ik op maandag en donderdag en zondag.

Nu wil ik lager in BF gaan voor de zomer, dus zou ik meer cardio willen doen. Heb al gelezen op dit forum dat je niet gelijk spieren kan bij krijgen en vet verliezen.

Maar wat ik wil doen is, mijn krachtschema gewoon blijven volgen en meer cardio gaan doen, smorgens voor ontbijt en dan 3 keer in de week zoals ik al bezig was.

Mijn doel is niet echt super gespierd te worden zoals bodybuilders, maar gewoon "fitness gespierd" zeg maar.

Ik heb enorm veel respect voor mensen die zo lang trainen en zo gespierd zijn zoals die bodybuilders maar ik speel zelf tennis ik weet dat het niet echt handig is om met dikke zware spieren te tennissen. Daarom ga ik dus voor de "fitness look"...

Mijn "voedingsschema" in hoeverre dat dit een voedingsschema is :p:

smorgens: Cornflakes kellogs (ja ik weet het kellogs :), omdat ik van havermout darmklachten krijg, wat niet prettig is om te trainen...)

smiddags: 4 grote sneden bruin brood met beleg: rood vlees, siroop, kalkoenfilet,enz

savonds: hangt ervan af wat er klaar gemaakt wordt, maar is meestal gezond, gaat van vis met groenten, tot kip, kalkoen met groenten. Ik eet nooit aardappelen, bij het eten drink ik meestal water en bij het middag eten meestal een glas melk.

Ik weet dat dit geen voedingsschema is zoals jullie maar daar komt in de toekomst nog verandering in.

Nu heb ik een paar vragen:

-Ik doe verschillende oefeningen voor borst. Maar bij benchpress, heb ik altijd last van mijn rechterschouder en ik vind het op zich geen prettige oefening. Is benchpress echt een oefening die in je schema MOET zitten om serieuze borstspieren te krijgen, of gaat het met incline bench press met losse gewichten even goed, want die oefening bevalt me wel en doet geen pijn aan de schouder. De pijn is echt een pijn dat ik niet kan verdragen dus begrijp me niet verkeerd dat ik niet veel kan verdragen ofzo maar het doet echt wel pijn :).

-Mijn 2de en laatste vraag is, iemand heeft me aangeraden om stack force te gebruiken om sneller vet te verbranden. Ben er dan ook paar dagen geleden mee begonnen en op zich werkt het goed want ik val wel af, maar het lijkt me te veel dat ik afval en ik zou niet graag de weinige spiergroei die ik heb opgebouwd kwijt spelen :p .

Dinsdag mee begonnen en heb me vandaag gewogen en ben van 79 kg naar 76 kg gegaan. Dit lijkt me veel op korte tijd, of is dit normaal?

Ik ga ook een blog bijhouden, om de resultaten een beetje bij te houden :)

Alvast bedankt voor de reacties.

Je valt zo snel af omdat je zeer weinig eet vergeleken met wat je doet. Je schema is niet goed, je krijgt te weinig rust zo. Een rugtraining na een bicepstraining is niet goed bijvoorbeeld.

volg een 4 dagen split. alles 1x per week trainen ipv 2 keer. 45 min trainen en dan nog cardio erachteraan. Op overige dagen kun je evt. ook wat cardio doen.
Afvallen is grotendeels voeding. Zorg dat je dat zsm in orde krijgt, anders ga je wel spiermassa verliezen op de manier hoe je nu bezig bent.
Stack force is niet nodig. Als je voeding in orde is (ism training) ga je afvallen.
Geloof niet alles wat anderen zeggen. Meestal is het onzin. Vooral instructeurs mijden!!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie

Ik ga meteen beginnen om een nieuw schema op te stellen voor zowel KT als voeding en zet het hier zsm op.

Die stack force zal ik dan maar een tijdje laten voor wat het is, misschien dat het in de toekomst nog handig kan zijn.

Nog even een vraag, ik lees dat iedereen hier havermout eet maar als ik het eet dan krijg ik maag/darm problemen zoals ik al had gezegd. Zijn er soms andere dingen die ik smorgens kan eten?

alvast bedankt!

Hier mijn nieuwe schema dat nog wel wat aangepast moet worden, maar het is een begin. Mijn doel en focus ligt op borst, dus ik had graag jullie mening gehad waar ik nog ergens borst kan bijnemen omdat ik nu maar 1 keer in de week borst train of is dit voldoende? Misschien kan ik nog eens borst trainen op vrijdag samen met benen?

Ma:Borst/triceps: -close bench press
-incline dumbbell press
-Seated bench press
-fly

-triceps push down
-one arm triceps extension
-french presses (skull crusher)

Woe:Rug/biceps: -lat pull down
-dumbbell rows
-seated cable row
-chins ( misschien een andere oefeningen, chins lukt nog niet zo goed)

-standing barbell curl
-dumbbell curl
-seated curl (toestel)

vrijdag:benen: -leg extension
-leg curl
-leg press

zondag:schouders: -military press
-dumbbell side raises
-barbell upright row
-dumbbell shrugs

Alle oefeningen zijn 4 reeksen van 8 herhalingen, behalve de chins, daar probeer ik zoveel mogelijk te doen. (wat nog niet al te veel is) :)

2 dagen in de week doe ik buikspieren, kan dinsdag en donderdag zijn of dinsdag en zaterdag, maakt niet uit, gewoon 2 dagen in de week.

Buik: -knee raises
-crunches (normale en zij)
-toestel (weet niet welk toestel het is)

Van buikspieren doe ik 4 reeksen van zoveel herhalingen ik kan, tot het begint te branden zeg maar.

Deze dagen zijn voor mij ideaal om te trainen, omdat ik op dinsdag en donderdag nog andere sporten doe.

Maar heb al gelezen dat er veel mensen ma/di trainen, woensdag rust, do/vr trainen. Dus ik kan het eventueel nog veranderen maar voor mij vind ik dit persoonlijk het beste.

Misschien moet ik benen en schouders omwisselen van dagen dat ik niet schouders op zondag en dan meteen maandag weer borst en triceps doe? of maakt dit niet uit?

benen en schouders zou ik zeker wisselen. bij borst moeten je schouders wel goed uitgerust zijn.

zou dit nog veranderen:

leg extension > squat
seated cable rows > deadlift

close bench press is meer een triceps oefening.

Het heeft niet zoveel meerwaarde om borst 2x te pakken. Vaak wordt dat voor de meesten te veel om goed te herstellen.

bedankt man, hier kan ik wat mee. Ik pas het schema zo snel mogelijk aan en post het later weer. Ben nu bezig met het voedinsschema :)

bedankt voor de hulp in ieder geval.

Hier mijn voeding dat ik gisteren heb gegeten.

08.30: ontbijtgranen met magere melk
10.30: 4 sneden donker brood met zaad op de korst, met rood vlees en salami en groot glas magere melk.
13.00: 6 sneden donker brood met zaad op de korst, met rood vlees, pindakaas en 2 grote glazen magere melk.
16.00: 2 pakjes sultana koeken :s
18.30: avondeten, (deze keer was het kip met rijst en curry)
19.45: training
22.30: 4 sneden donker brood, met pindakaas of beleg en groot glas magere melk.

Tips zijn welkom, ik weet dat het niet ideaal is maar dit is wat ik heb gegeten en ik zou graag willen weten wat ik moet veranderen en wat jullie zouden doen.

Havermout smorgens is voor mij echt geen optie, dus andere tips voor smorgens zijn enorm welkom!

Laatst bewerkt:
Je ontbijt is maar zwak, telt zelfs niet. Kan je misschien iets met eieren doen ofzo? Probeer eens brinta als havermout u niet ligt. Ge vind da wel ni overal, bij ons enkel in de kleine GB. En uw '2 pakjes sultana', tja dat weet je zelf wel dat dat niet veel helpt :P.
Als ik thuis ben en ik wil snel iets warm open ik een blik ravioli: lekker, snel klaar en eiwitten!
Salami bevat ook veel vet, beter vervangen door bvb tonijn/kipfilet. Af en toe yoghurt bvb kan ook.
Geloof me, je kan erg veel variëren.

merci man om te reageren!

Is brinta dan niet hetzelfde als havermout? Het probleem met havermout is dat ik na de 2de dag meestal darmproblemen krijg (lopende stoelgang) wat niet aangenaam traint.

Ja die pakjes sultana, ik vind het zo lekker hé :d maar kga die al vervangen door goeie portie yoghurt. Als beleg eet ik meestal wel kipfilet, kalkoenfilet of pindakaas. Alles was op dus moest wel salami.

Wanneer eet je dat blik ravioli dan? want ravioli zou ik wel elke dag kunnen eten.

Misschien kan ik die 4 sneden brood om 22.30u verzetten naar 16.00u en om 23.00u yoghurt ofzo eten, zal denk ik gezonder zijn omdat boterhammen zo laat niet echt nog verteren denk ik? Correct me if im wrong!

Bedankt alvast en voor dat ontbijt moet ik nog zoeken, want ik ga echt niet elke dag 3 uur op de wc zitten :)

idd yoghurt later nemen. Brinta in de ochtend of paar eieren

maandag seated bench press? kijk voor andere borst oefeningen op [URL="http://www.exrx.net"]http://www.exrx.net[/URL]
en kijk wat het beste gaat

vrijdag kun je nog Calf raise toe kunnen voegen

Laatst bewerkt:
Ge neemt niks da creatine bevat eh? Want lopende stoelgang van havermour hebk nog niet gehoord, enkel dat het 'degoutant' is en zwaar op de maag ligt.
Zo'n blik ravioli, op het einde leegeten met een boterham en 2 glazen melk, love it :P
Meestal voor of na de middag wanneer ik zin heb in iets warm dat snel klaar is. (2 min micro wave)

Nope ik neem niks met creatine.

Ik vind havermout persoonlijk heel lekker maar na 2 dagen heb ik et zitten.

Heb nu ook paar blikken ravioli gekocht, is idd overheerlijk.

Kheb nog altijd niets gevonden voor het ontbijt, behalve dan frosties van kellogs, maar ja zit vol met suikers en heb na een uurtje weer honger ook al eet ik er 2 kommen van. Dus ik blijf zoeken naar iets anders.

Eieren in de morgen zal ook niet gaan.

Terug
Naar boven