MuscleMeat

Mijn schema...

Tekn0

Novice
Waardering
0
Ik train nu elke week 4 keer (met een paar uitzonderingen en 1 week niet geweest), vanaf 1 mei. Dat is nu dus 4 maand. Ik let op wat ik eet (heb wel geen voedingsschema).
Ben 1m92 en weeg 72 kilo (ben begonnen van 68).

Mijn doel is er gewoon goed uitzien :cool: .
Aangezien ik pectus excavatum heb ligt mijn prioriteit op borst.
Meeste apparatuur is beschikbaar. Ik heb tijd zat trouwens.

Het volgende schema had ik van de gymleraar gekregen, en ik vroeg me af wat er nog aan kon veranderen angezien ik toch niet egt veel voorutgang heb gemaakt.

(Ik heb men best gedaan om het zo duidelijk mogelijk te maken :rolleyes: )

Schema 1:
Benen: Sled Seated Leg Press

Sled Standing Calf Raise

Lever Lying Leg Curl

Borst:
Lever Chest Press

Lever Pec Deck Fly

Schouders:
Lever Shoulder Press

Lever Lateral Raise

Barbell Upright Row

Schema2:

Lever Seated Row

Lever Seated High Row

Lever Seated Rear Lateral Raise

Armen:
Cable Curl

Dumbbell Curl

Cable Pushdown

Dumbbell Triceps Extension

Bij beide schemas horen ook nog crunches, seated crunch en incline twsiting situp.

Maandag: Schema 1
Dinsdag: Schema 2
Woensdag: rust
Donderdag: Schema 1
Vrijdag: Schema 2
Weekend: rust

Wat kan hieraan verbeterd worden ?

Dus dit is jou schema:

Ma: benen, borst, schouders.
Di: Rug, bi's, tri's.
Woe: rust.
Do: benen, borst, schouders.
Vrij: Rug, bi's, tri's.
Zat: rust.
Zon: rust.

trapezius mist, kan je bij "rug, bi's, tri's" doen.

Maar waarom niet 2 spiergroepen per dag? Kan je meer en gevariërdere oefeningen doen.

Waarom niet het hele lichaam in 1 dag? Dat kan gedaan worden in een uurtje, en pak je met iets meer intensiteit de spiergroepen aan doordat je minder rust neemt.

• Topic Starter Topic Starter
Duuusss...

Die trapezius, doe ik die niet bij de barbell upright row?

@TheBeast: volgens jou moet ik schema1 en schema2 gewoon in 1 dag doen? Is dat niet wat teveel van het goeie... Met 1 schema ben ik ongeveer 50 minuten bezig, en ik had ergens gelezen dat je best niet meer dan een uur traint.

Ik doe bij de meeste oefeningen 12-10-8, altijd met een verhoogd gewicht. Moet ik sneller trainen ofzo, want 2 schema's in 1 uur dat lukt me echt niet vrees ik ...

Duuusss...

Die trapezius, doe ik die niet bij de barbell upright row?
Nee, trapezius train je oa met shrugs, barbell upright row is voor je schouders.
@TheBeast: volgens jou moet ik schema1 en schema2 gewoon in 1 dag doen? Is dat niet wat teveel van het goeie... Met 1 schema ben ik ongeveer 50 minuten bezig, en ik had ergens gelezen dat je best niet meer dan een uur traint.

Ik doe bij de meeste oefeningen 12-10-8, altijd met een verhoogd gewicht. Moet ik sneller trainen ofzo, want 2 schema's in 1 uur dat lukt me echt niet vrees ik ...

Zou dit dus niet doen, die 12-10-8 is mooi, als je hier 50 minuten intensief mee bezig bent, goed zweten dus, zou ik idd deze 2 schema's op 2 verschillende dagen doen, niet sneller trainen dan je kan; niet afraffelen die oefeningen.

Ik denk dat de beast bedoelt, full body training, een workout zou er dan als volgt uit zien:

Bankdrukken
Chinnen (optrekken aan stang)
Dippen
Squatten
Barebell row
Military press
Crunches

En dan nog evt
Barebell curl
Triceps extension

En hoe je dat vertaalt naar al die rare machines weet ik ook niet precies...

Terug
Naar boven