MuscleMeat

Mijn schema

Anoniem_1990_1

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
1
Zo, na veel prutsen heb ik dan eindelijk een (volgens mij) goed schema.
De afgelopen maanden heb ik steeds afgewisseld tussen split, fullbody, etc. dit is een beetje een mix.

Schema:

Maandag: rug, borst, benen.

Dinsdag: schouders, traps.

Woensdag: biceps, triceps.

Donderdag: borst, benen.

Vrijdag: rug, traps.

Zaterdag: schouders, triceps.

Zondag: biceps.

De zeegroene kleur is voor de hardcore trainingen; de zwarten zijn meer spierconditie, iets lager in gewicht, iets hoger in reps (tussen de 15 en 25).

Ook zijn de reps/sets afwisselend; soms 3*12, anders (12) 10,8,6, of 5*5, etc.

Aanstaande week begin ik met dit schema, hopelijk lukt het een beetje.

Opmerkingen, tips, etc. altijd welkom.

Geen rustdagen ?

Hoelang wil je dit volhouden?

• Topic Starter Topic Starter
Een aantal weken, dan weer ander schema, waarom zou ik eigenlijk?
Zondag is bijna niks, op zich zijn alle 'zwarte' trainingen geen zware dagen, die zijn gewoon om spieren een beetje te prikkelen en wat conditie behouden.

Toch bedankt.:thumbs:

Met je indeling krijgen je spiergroepen wel dagen dat ze minder doen, maar wel eens er aan gedacht dat met 7dagen/week trainen je CZS totaal geen rust krijgt ? Dat een vermoeid CZS verslechterde aansturing voor de spieren betekent wat slechtere training en dus slechter resultaat oplevert.

Maar, als jij denkt dat je het aan kan ..................

Een aantal weken, dan weer ander schema, waarom zou ik eigenlijk?
Zondag is bijna niks, op zich zijn alle 'zwarte' trainingen geen zware dagen, die zijn gewoon om spieren een beetje te prikkelen en wat conditie behouden.

Toch bedankt.:thumbs:

Maar denk je dat het prikkelen van spieren nodig is? die conditie wordt denk ik nog beter als je de spieren af en toe met rust laat. Maar ik begrijp je wel hoor, zelf zou ik ook iedere dag willen trainen!

Je bent gewoon een beest!

Als thuistrainende kan ik niet trainen zoals ik wil trainen; het enige wat ik nodig heb is een bench press, een squat rek en wat losse dumbbells, geen enkele gym heeft dit, alleen uitgebreid waardoor het mij teveel kost, deze 'klote' trainingen die ik thuis doe probeer ik dus te compenseren met een wat vakere prikkeling, maar dat werkt dus niet?

Als thuistrainende kan ik niet trainen zoals ik wil trainen; het enige wat ik nodig heb is een bench press, een squat rek en wat losse dumbbells, geen enkele gym heeft dit, alleen uitgebreid waardoor het mij teveel kost, deze 'klote' trainingen die ik thuis doe probeer ik dus te compenseren met een wat vakere prikkeling, maar dat werkt dus niet?

Ja dat lijkt me erg moeilijk zo, en sparen voor wat leuk materiaal zit er niet in?

Ohwja dat is ook zoiets, wat zijn hun argumenten?

als je met dit schema wilt groeien moet je egt veel eten :eek:

Ohwja dat is ook zoiets, wat zijn hun argumenten?

"Ongezond"...

als je met dit schema wilt groeien moet je egt veel eten :eek:

Doe ik ook zeker, maar ik reken geen behoeftes uit; ik ga op mijn gevoel af, aan nummers en getallen heb je niks.

Ik heb een plan gemaakt, voor 13 weken, deze beginnen in week 43, 'My journey'.

Optimale rust, voeding en training zijn dan mijn enige doelen, niet dat ik dat nu niet doe, maar soms valt de discipline weg, in die 13 weken ga ik mezelf (dmv anderen) dit aanleren en er een gewoonte van proberen te maken.

Ik denk niet dat velen me zullen begrijpen, ze zullen me uitlachen, maar ik zal blijven onthouden dat dat uit angst is.

Doe ik ook zeker, maar ik reken geen behoeftes uit; ik ga op mijn gevoel af, aan nummers en getallen heb je niks.

Optimale rust, voeding en training zijn dan mijn enige doelen, niet dat ik dat nu niet doe, maar soms valt de discipline weg, in die 13 weken ga ik mezelf (dmv anderen) dit aanleren en er een gewoonte van proberen te maken.

Ik denk niet dat velen me zullen begrijpen, ze zullen me uitlachen, maar ik zal blijven onthouden dat dat uit angst is.

Gebrek aan motivatie heb je niet in ieder geval, goed bezig!

"Ongezond"...

uitlachen zeker niet, ben benieuwd als je over 13 weken je doelen heb behaald :thumbs:

is best wel zwaar, dat schema. Rust je ook wel eens uit? hahaha. Ik hoop dat het goed gaat, kerel!

Life's ajourney, not a destinitation!

is best wel zwaar, dat schema. Rust je ook wel eens uit? hahaha. Ik hoop dat het goed gaat, kerel!

Life's ajourney, not a destinitation!

Nu anderhalve week rust, na 13 weken één week rust.

Gaat wel goedkomen, als het halverwegen (of zo) niet meer gaat, kan ik altijd nog stoppen, maar dat zal absoluut niet snel gebeuren.

Heb het geld er voor en ervoor over, maar heb m'n ouders niet aan mijn kant.:(

Balen
Valt er mee te praten?
Liever beetje "teveel" sporten dan aan de drank of rondhangen bij de plaatselijke speeltuin met een joint in je muil en meisjes lastig vallen.
Er is zoveel slechter dan sporten. Heb je geen ouder persoon in je omgeving die verstand heeft van deze sport en die je ouders kan voorlichten.
Een sportleraar je huisarts een oom?
Je ouders weten waar je uithangt als je thuis sport en je eet en drinkt geen troep.
Hebben ze liever dat je de hele dag voor de playstation hangt of zit te chatten tot diep in de nacht.
Probeer anders een deal te maken. Bijv je ouders zeggen dat je wel minder gaat sporten als je studie erop achteruit gaat.
Ouders maken zich altijd zorgen (ik ben het zelf) Ga er niet tegenin maar informeer ze laat ze zien dat de zorgen onterecht zijn en in het niet vallen dan de zorgen die ze zullen hebben als jij tot diep in de nacht gaat stappen.
Praat praat praat.
Ik heb wel eens gezegd dat ik toch mijn eigen weg zou gaan maar dat ik dat liever doe met hun steun en toestemming.
succes

trainen is leuk, maar dit gaat je volgens mij snel tegen staan... alleen al het iedere keer omkleden ervoor en erna en douchen derna

Balen
Valt er mee te praten?
Liever beetje "teveel" sporten dan aan de drank of rondhangen bij de plaatselijke speeltuin met een joint in je muil en meisjes lastig vallen.
Er is zoveel slechter dan sporten. Heb je geen ouder persoon in je omgeving die verstand heeft van deze sport en die je ouders kan voorlichten.
Een sportleraar je huisarts een oom?
Je ouders weten waar je uithangt als je thuis sport en je eet en drinkt geen troep.
Hebben ze liever dat je de hele dag voor de playstation hangt of zit te chatten tot diep in de nacht.
Probeer anders een deal te maken. Bijv je ouders zeggen dat je wel minder gaat sporten als je studie erop achteruit gaat.
Ouders maken zich altijd zorgen (ik ben het zelf) Ga er niet tegenin maar informeer ze laat ze zien dat de zorgen onterecht zijn en in het niet vallen dan de zorgen die ze zullen hebben als jij tot diep in de nacht gaat stappen.
Praat praat praat.
Ik heb wel eens gezegd dat ik toch mijn eigen weg zou gaan maar dat ik dat liever doe met hun steun en toestemming.
succes

Bedankt, maar m'n ma denkt in extremen: "je pompt je spieren op, dat is niet gezond", etc...
Praten gaat dus wat lastiger, maar zal het nog eens proberen:thumbup:

trainen is leuk, maar dit gaat je volgens mij snel tegen staan... alleen al het iedere keer omkleden ervoor en erna en douchen derna

Hoe bedoel je? Motivatie heb ik genoeg om alle nadelen op te heffen, nu nog wel tenminste...

Ik vind je trainings schema een beetje over de top. Ik heb dit zelf namelijk ook al eens gedaan. de eerste 2 jaar dat ik begon met bodybuilden een beetje lopen klungelen. Ik ben nu echt heel fanatiek bezig maar ik merk gewoon dat als ik 4 keer in de week ga mijn resultaat veel beter is dan dat ik vaker ga. Rust is echt heel erg belangrijk.

Ik heb dus ook een tijdje echt zovaak ik ook maar kon in het fitnesscentrum gezeten. Ik had er echt heel erg plezier in en ik boekte ook wel vooruitgang.
Na dat halve jaar kreeg ik dus een griepje. stelt niet veel voor zou je zeggen maar dat viel tegen.

Doordat ik zoveel sporte was mijn weerstand dermate gezakt dat ik er gewoon een dikke 1,5 maand erover gedaan heb om weer beter te worden.
ik heb er nog een jaar symptonen aan overgehouden zoals altijd misselijk worden als ik iets gegeten had, en weinig energie.

Je kan wel zo door gaan maar let er op dat dan genog mineralen en vitaminen binnen krijgt, ik gun dit echt niemand want er is niks erger dan je hobby niet meer uit kunnen voeren.

Terug
Naar boven