Na een tijdje te hebben meegelezen op de forum merk ik dat ik toch wat onzekerheden heb over mijn manier van trainen.
Ik ben nu 21 jaar, 178cm lang en weeg 85 kilo. Mijn vetpercentage weet ik niet, maar deze ligt wel wat hoger dan het hoort te zijn.
Qua lichaamsbouw ben ik aardig gespierd, maar ik heb teveel vet om m'n spieren heen
.
Nu ben ik sinds de zomer 2009 ongeveer 10 kilo afgevallen, maar zit nu al een tijdje op mijn huidige gewicht. Ik heb niet echt een concreet schema, maar een dagje sportschool is voor mij als volgt:
- 20min cardio (stairmaster of hoe dat ding ook heet
)
- 2 oefeningen voor 1 spiergroep
- 20min cardio (Crosstrainer)
- 1 á 2 oefeningen voor dezelfde spiergroep
- 20min cardio (fiets)
- 1 á 2 oefeningen voor dezelfde spiergroep of buik
Ik train trouwens 4 á 5 dagen per week. Afhankelijk van hoe druk ik het verder heb.
De oefeningen zijn 3 setjes, 12reps per set. Ik zit hierin niet op m'n maximale gewicht, want ik wil teveel rusten tussen de setjes door.
Mijn doel is om af te vallen tot ongeveer 76 kilo zonder te veel spiermassa te verliezen.
Qua voeding heb ik ook niet echt een schema, maar ik denk dat ik (mede dankzij deze forum) wel weet wat ik wel en wat ik niet mag eten.
Is mijn training zo een beetje in orde, of is er iets wat ik toch echt moet veranderen hierin? (Met deze manier van trainen ben ik wel al ruim 10 kilo afgevallen, maar zit nu dus op een soort van plateau. Misschien dat het komt doordat dezelfde "eetbehoefte" van december nog in me hoofd zit..
)
En hebben jullie nog tips voor mij?
Ik ben nu 21 jaar, 178cm lang en weeg 85 kilo. Mijn vetpercentage weet ik niet, maar deze ligt wel wat hoger dan het hoort te zijn.
Qua lichaamsbouw ben ik aardig gespierd, maar ik heb teveel vet om m'n spieren heen
.Nu ben ik sinds de zomer 2009 ongeveer 10 kilo afgevallen, maar zit nu al een tijdje op mijn huidige gewicht. Ik heb niet echt een concreet schema, maar een dagje sportschool is voor mij als volgt:
- 20min cardio (stairmaster of hoe dat ding ook heet
)- 2 oefeningen voor 1 spiergroep
- 20min cardio (Crosstrainer)
- 1 á 2 oefeningen voor dezelfde spiergroep
- 20min cardio (fiets)
- 1 á 2 oefeningen voor dezelfde spiergroep of buik
Ik train trouwens 4 á 5 dagen per week. Afhankelijk van hoe druk ik het verder heb.
De oefeningen zijn 3 setjes, 12reps per set. Ik zit hierin niet op m'n maximale gewicht, want ik wil teveel rusten tussen de setjes door.
Mijn doel is om af te vallen tot ongeveer 76 kilo zonder te veel spiermassa te verliezen.
Qua voeding heb ik ook niet echt een schema, maar ik denk dat ik (mede dankzij deze forum) wel weet wat ik wel en wat ik niet mag eten.
Is mijn training zo een beetje in orde, of is er iets wat ik toch echt moet veranderen hierin? (Met deze manier van trainen ben ik wel al ruim 10 kilo afgevallen, maar zit nu dus op een soort van plateau. Misschien dat het komt doordat dezelfde "eetbehoefte" van december nog in me hoofd zit..
)En hebben jullie nog tips voor mij?