XXL Nutrition

mijn voeding in orde?

xbcc

Cool Novice
Waardering
0
Hoi,

Ik ben een beginnende bodybuilder en ik heb een vraag over of ik goed eet. Ik drink elke dag 4 pakken melk, ik doe dit omdat ik het makkelijk weg kan drinken en zo hoef ik niet veel te eten om aan mijn calorien,eiwitten en koolhydraten te komen. Is dit goed? Ik eet ook wat de pot thuis schaft, dat is meestal rijst, groente, vlees en als ontbijt eet ik een paar broodjes met pindakaas. Is mijn idee dus goed dat ik met 4 pakken melk per dag de grootste deel van mijn voedingsbehoefte voldoe? Ik hoef ongeveer 3000 calorien per dag te eten en mijn gewicht is 55 kg.

Ik heb ook nog een vraag, word je van chocomel erg dik als ik elke dag 1 pakje drink?

bij voorbaat dank

Hoi,

Ik ben een beginnende bodybuilder en ik heb een vraag over of ik goed eet. Ik drink elke dag 4 pakken melk, ik doe dit omdat ik het makkelijk weg kan drinken en zo hoef ik niet veel te eten om aan mijn calorien,eiwitten en koolhydraten te komen. Is dit goed? Ik eet ook wat de pot thuis schaft, dat is meestal rijst, groente, vlees en als ontbijt eet ik een paar broodjes met pindakaas. Is mijn idee dus goed dat ik met 4 pakken melk per dag de grootste deel van mijn voedingsbehoefte voldoe? Ik hoef ongeveer 3000 calorien per dag te eten en mijn gewicht is 55 kg.

Ik heb ook nog een vraag, word je van chocomel erg dik als ik elke dag 1 pakje drink?

bij voorbaat dank

4 'pakken' melk? 4l melk? Als het 4l is is dat wel behoorlijk veel , iets te maar die keuze ligt bij jou. Ik zou meer kcal uit vast voedsel proberen te halen ipv bijna alleen uit melk. Nee, van chocomelk word je niet dik tenzij je er ook 4l per dag gaat van drinken. :p

• Topic Starter Topic Starter
4 'pakken' melk? 4l melk? Als het 4l is is dat wel behoorlijk veel , iets te maar die keuze ligt bij jou. Ik zou meer kcal uit vast voedsel proberen te halen ipv bijna alleen uit melk. Nee, van chocomelk word je niet dik tenzij je er ook 4l per dag gaat van drinken. :p
4l dus ja :P. Wat is het verschil met vast voedsel dan?

Dan krijg je wel erg veel lactose binnen, het is natuurlijk een suiker, maar de GI ligt niet zo hoog, Echter, op deze manier kun je wel een behoorlijke lactoseintolerantie opbouwen volgens mij.

Ja en je krijgt ook teveel calcium binnen.

Is het dan goed als ik 1l chocomel drink en 2l melk? Of is dat nog steeds te veel?

Is het dan goed als ik 1l chocomel drink en 2l melk? Of is dat nog steeds te veel?

Dat is nog steeds veel maar moet je voor jezelf uitvinden of je er nadelen van ondervind. Voor de ene is 2l al teveel terwijl sommige 4l kunnen drinken per dag. Zoals je zegt , je weegt 55kg en je hebt 3000kcal nodig. Je haalt al meer dan de helft van je behoefte uit je melk en chocomelk. Zoal je geen problemen krijgt met je stoelgang zal het wel goed zitten.

Is het dan beter om 2l chocomel te drinken? Ik heb gehoord dat van verschillende mensen dat je van chocomel heel snel dik wordt, klopt dit dus niet? Er zitten wel erg veel suikers in. Sorry voor al de vragen maar ik wil duidelijkheid ;)

Als je meer calorieen opneemt dan verbruikt op een dag zal je verdikken. Dat je van 1 liter chocomelk verdikt, is dikke zever.

4 liter haha
heb je aandelen erin ofzo? of is je vader de melkboer?:D

Als je meer calorieen opneemt dan verbruikt op een dag zal je verdikken. Dat je van 1 liter chocomelk verdikt, is dikke zever.
Waarom zou je dan geen cake eten? Als ik het goed begrijp is 5000 calorieen aan pindakaas hetzelfde als 5000 calorieen aan cake? Want je krijg er allebei vet van omdat je boven je onderhoud zit? Begrijp ik het goed?

bump
??

iemand die hier een antwoord op weet?

In cake zitten veel suikers (verhogen op een onnodig moment de bloedsuikerspiegel, dus zet je lichaam aan de energie op te slaan in depotcellen), veel verzadigd vet (hoef je vast niet uit te leggen waarom dat slecht is) en heel weinig vezels. Het zijn extra calorien, maar 'lege' calorien, ze doen neits nuttigs in het lichaam, dus ik zeg zoveel vermijden.

In cake zitten veel suikers (verhogen op een onnodig moment de bloedsuikerspiegel, dus zet je lichaam aan de energie op te slaan in depotcellen), veel verzadigd vet (hoef je vast niet uit te leggen waarom dat slecht is) en heel weinig vezels. Het zijn extra calorien, maar 'lege' calorien, ze doen neits nuttigs in het lichaam, dus ik zeg zoveel vermijden.
Maar ze tellen wel als calorieen waardoor je spieren kunnen groeien, maar ze zijn niet gezond voor andere dingen?

??

Je moet wel begrijpen dat het doel van voeding is dat je alles binnen krijgt. Veel melk drinken om een aantal kcal binnen te krijgen werkt niet.
Alles wat je in je mond stopt moet een doel hebben, en je kan zelf ook wel uitvinden dat je lichaam niks aan 4 liter melk heeft.

Nog maals het gaat niet zo zeer om hoeveel kcal iets heeft, maar wat je lichaam er mee kan.

En 5000 kcal aan voedsel wat uit de schijf van 5 bestaat is niet het zelfde als 5000 kcal aan snoep bv. Als je lichaam zo simpel zou zijn hoef je ook geen schema's te maken.

Typisch geval van, "overal waar te veel voor staat is niet goed"

Na de training is chocomelk zelfs ontzettend goed, het vult je glycogeen voorraden dan snel aan en het heeft een anabole (spieropbouwende) werking en het bevat een ruime hoeveelheid whey en caseïne eiwitten

---------- Toegevoegd om 08:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:40 ----------

Ja en je krijgt ook teveel calcium binnen.

Teveel calcium kan door middel van voeding niet snel optreden ;)

dus als ik een voedingsschema heb waar bijvoorbeeld 1l chocomel in staat, moet ik die calorieen van chocomel niet meetellen?Het doel van veel eten is dikker worden toch (en eiwitten,koolhydraten natuurlijk) binnenkrijgen? Met veel chocomel word je toch dikker? Het klinkt waarschijnlijk heel dom wat ik net gezegd heb, maar zo zie ik het.

Terug
Naar boven