MuscleMeat

Minder spierpijn - nog een voordeel van koffie

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Training 10.000 berichten
Waardering
3.699
This double-blind, within-subjects experiment examined the effect of ingesting a large dose of caffeine on perceptions of leg muscle pain during moderate intensity cycling exercise. Low-caffeine–consuming college-aged males (n = 16) ingested either caffeine (10 mg × kg–1 body weight) or placebo and 1 hour later completed 30 minutes of moderate intensity cycling exercise (60% O2peak). The order of drug administration was counter-balanced. Perceptions of leg muscle pain as well as work rate, heart rate, and oxygen uptake (VO2) were recorded during exercise.Leg muscle pain ratings were significantly and moderately reduced after a high dose of caffeine. This observation suggests that prior reports showing caffeine improves endurance exercise performance might be partially explained by caffeine’s hypoalgesic properties. It also suggests that moderate intensity cycling exercise has promise as a useful experimental model for the study of naturally occurring muscle pain.

[Link niet meer beschikbaar]

Toch maar eens wat koffie gaan drinken in de cut.

Stond ook zoiets op ergogenics....

[Link niet meer beschikbaar]

(alhoewel veel mensen zullen zeggen dat het juist DAAROM niet waar is :))

Heel leuk.
Alleen kloterij een keer dat je niet meer zonder koffie kan, en weigert alert te zijn overdag zonder een stevige tas.

Idem training. Na even went het, voel je der niets meer van - tenzij je wilt stoppen. Dan gaat alles sloom...

Ach, ik en koffie. Een eeuwige haat-liefde verhouding.

Zonder koffie gaat ging alles zoiezo al sloom, dus koffie heeft bij mij niets met dat slome te maken!

En over die spierpijn ben nog steeds niet helemaal uit om maar even offtopic te gaan... is spierpijn nou belangrijk of niet. Sommige zeggen, ja veel pijn is goed want dan heb je veel spierscheuringen dus je lichaam gaat weer goed compenseren, andere zeggen dat het alleen een bepaade stof is die voor de spierpijn zorgt. Spierpijn is geen graad (meting) voor de kwaliteit van de workout de dag ervoor ???

Bij mij geld ziezo dat als ik van schema wissel, of samen met me maatje een monsterworkout achter de rug heb dat ik de volgende dagen erna meer spierpijn heb dan een matige trainingssessie.

Laatst bewerkt:
Wat met caffeïne naar het trainen?
Dus met je post shake, is dat positief of kan dat een na deel zijn.

jopiepoekie zei:
Wat met caffeïne naar het trainen?
Dus met je post shake, is dat positief of kan dat een na deel zijn.

na het trainen ? Het artikel op ergogenics meldt dat caffeine de spierpijn VOORKOMT en dan moet je toch voor de training innemen (en dat deden ze ook een uurtje voor de training volgens ergo.)

Ik dacht dat het juist zo was dat caffeine de pijn die je kan ervaren tijdens het trainen minder maakt. Dus niet erna.

jochem107 zei:
Zonder koffie gaat ging alles zoiezo al sloom, dus koffie heeft bij mij niets met dat slome te maken!

En over die spierpijn ben nog steeds niet helemaal uit om maar even offtopic te gaan... is spierpijn nou belangrijk of niet. Sommige zeggen, ja veel pijn is goed want dan heb je veel spierscheuringen dus je lichaam gaat weer goed compenseren, andere zeggen dat het alleen een bepaade stof is die voor de spierpijn zorgt. Spierpijn is geen graad (meting) voor de kwaliteit van de workout de dag ervoor ???

Bij mij geld ziezo dat als ik van schema wissel, of samen met me maatje een monsterworkout achter de rug heb dat ik de volgende dagen erna meer spierpijn heb dan een matige trainingssessie.
Ik geloof er niet in dat je spierpijn nodig hebt om te weten of je workout goed was is wel eens een topic over geweest maar die kan ik zo snel niet vinden maar zal straks eens gaan zoeken.

Cafeine is niet goed voor op de refeed dag, want je spierglycogeen neemt glucose dan moeilijker op.

Beetje offtopic vraagje:

Weet iemand de voedingswaarde van een kop koffie? (gezet en al dus :))

pff koffie , vind ik vies smaakje :P en ik kan nogaltijd zonder

Rob G zei:
Beetje offtopic vraagje:

Weet iemand de voedingswaarde van een kop koffie? (gezet en al dus :))

100 kopjes koffie (zwart) leveren 25 gram eiwit, 13 gram koolhydraten en 0 gram vet voor een totaal van 150 Cal. (bron eetmeter 2002 voedingscentrum)

1 kopje is dus 1,5 Cal.. dat zal aantikken :)

wazzup zei:
100 kopjes koffie (zwart) leveren 25 gram eiwit, 13 gram koolhydraten en 0 gram vet voor een totaal van 150 Cal. (bron eetmeter 2002 voedingscentrum)

1 kopje is dus 1,5 Cal.. dat zal aantikken :)

Oooohhhh dan kan ik wel wat bakkies weg tikken :)

wazzup zei:
na het trainen ? Het artikel op ergogenics meldt dat caffeine de spierpijn VOORKOMT en dan moet je toch voor de training innemen (en dat deden ze ook een uurtje voor de training volgens ergo.)

Nee ik bedoelde met je postshake....
maar net wat frenkpie zegt,
Cafeine is niet goed voor op de refeed dag, want je spierglycogeen neemt glucose dan moeilijker op.
maar wil daar wat meer over weten namelijk..

Terug
Naar boven