MuscleMeat

Minder terugval AAS met naturel basis?

dr livingstone

Advanced Bodybuilder
Waardering
26
Naar aanleiding van dit topic de volgende vraag: Behoudt een sporter na AAS gebruik meer spiermassa en/of kracht als hij/zij naturel een basis heeft opgebouwd?

Er zijn allerlei redenen te noemen zijn om eerst jarenlang zonder gebruik van AAS te trainen voordat dan evt. die stap gemaakt wordt: een sporter leert zijn lichaam beter kennen, kweekt meer doorzettingsvermogen, leert het maximale uit voeding en supplementen te halen, ziet wat wel/niet werkt qua training, etc.

Factoren die mogelijk bepalen hoeveel spiermassa en/of kracht je na AAS gebruik behoudt zijn oa de mate waarin je verstandig blijft trainen en eten, het herstel van je hormoonhuishouding, hoever je boven je natuurlijke grens zit, algehele levensstijl (stress, drugs, etc.),…

Als bovenstaande factoren bij twee atleten gelijk zijn maar atleet A heeft eerst jarenlang naturel getraind en atleet B niet, zal atleet A dan meer spiermassa behouden dan atleet B als beiden stoppen met AAS gebruik? Waarom wel/niet?

Ik denk dat A meer zal overhouden omdat hij beter reageert op de gear en daarnaast veel sneller zal herstellen dan iemand die jarenlang heeft gebruikt.
Dus zijn eigen hormoonhuishouding is veel sneller op het oude niveau.
Wat resulteert in snel weer meer kracht en drive....

Even uit de losse pols om de discussie te starten ben ook nieuwsgierig..;)

Ik denk dat A meer zal overhouden omdat hij beter reageert op de gear en daarnaast veel sneller zal herstellen dan iemand die jarenlang heeft gebruikt.
Dus zijn eigen hormoonhuishouding is veel sneller op het oude niveau.
Wat resulteert in snel weer meer kracht en drive....

Even uit de losse pols om de discussie te starten ben ook nieuwsgierig..;)

er staat nergens dat A beter reageert dan B

en persoonlijk denk ik dat het niet veel uitmaakt, want het hangt allemaal af van je voeding.
AS zorgt er alleen voor een tijdelijke efficiënter opname van eiwitsynthese waardoor versneld spiergroei mogelijk is, en als beiden stoppen met gebruik zal je lichaam toch wel op dat punt terugvallen wat jij met je dagelijkse voeding kan onderhouden

dit is een mening geen feit

Ik denk dat het per lichaamstype/bouw verschilt , als je van nature een mager frame hebt en een hoog metabolisme. Zal elke vorm van spiermassa sneller verdwijnen na het stoppen met trainen en eten.
Ik denk ook dat je met 1 kuur geen kwaliteitsmassa opbouwt, wat er snel bij komt gaat er snel af. Hetomgekeerde met snel afvallen, je lichaam heeft een soort setpoint en zal het liefst snel weer naar zijn oude vertrouwde vorm terug willen.
Wanneer dit proces langzaam gaat zal imo je setpoint veranderen, tot op zekere hoogte natuurlijk.
Als je het gewicht na een kuur naturel vast kan houden zal het als je een jaar later stopt beter blijven zitten lijkt me. Omdat het voor je lichaam dan geen last meer is, je matabolisme heeft zich aangepast aan de nieuwe behoefte en het lichaam is gewent aan de nieuwe verhoudingen.
Zit je ver boven je natuurlijke maximum dan zal je de massa sowieso snel inleveren totop het punt dat voor jou lichaam naturel haalbaar zal zijn.
je lichaam kan de massa zonder extra androgenen simpel weg niet onderhouden.

Ik denk dat het per lichaamstype/bouw verschilt , als je van nature een mager frame hebt en een hoog metabolisme. Zal elke vorm van spiermassa sneller verdwijnen na het stoppen met trainen en eten.
Ik denk ook dat je met 1 kuur geen kwaliteitsmassa opbouwt, wat er snel bij komt gaat er snel af. Hetomgekeerde met snel afvallen, je lichaam heeft een soort setpoint en zal het liefst snel weer naar zijn oude vertrouwde vorm terug willen.
Wanneer dit proces langzaam gaat zal imo je setpoint veranderen, tot op zekere hoogte natuurlijk.
Als je het gewicht na een kuur naturel vast kan houden zal het als je een jaar later stopt beter blijven zitten lijkt me. Omdat het voor je lichaam dan geen last meer is, je matabolisme heeft zich aangepast aan de nieuwe behoefte en het lichaam is gewent aan de nieuwe verhoudingen.
Zit je ver boven je natuurlijke maximum dan zal je de massa sowieso snel inleveren totop het punt dat voor jou lichaam naturel haalbaar zal zijn.
je lichaam kan de massa zonder extra androgenen simpel weg niet onderhouden.

goede post!

Terug
Naar boven