Fitness Seller

mini laptops/ netbooks

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Ik ben nu aan het informeren naar een zogenaamde mini laptop /netbook voor mij en mijn zus (2 stuks dus).

Het is eigenlijk voor internet,textverwerking en mogelijk het wat afspelen van liedjes en films. Als het kan zou ik er mogelijk ook een p2p programma op willen draaien. Maar dat valt te comprimisen.

Mijn eisjes zijn eigenlijk:

* min. 100 GB HD
* min. 1 GB ram
* min. 1,6 ghz processor (gewoon een normale goedwerkende niets bijzonders).
* xp home of proff.
* min. 8,9'' scherm liever 10'' (maakt dit veel uit)?
* max. budget: 280 euro's de stuk incl, btw.
* Voor mijzelf perse de kleur wit, voor mijn zus maakt het weinig uit (maar das weinig erg want daar is opzich genoeg in te verkrijgen de kleur wit).

Merken als ASUS is welkom en hebben al diverse varianten zelfs in de kleur wit.

Mijn vragen:

1. Die processoren staan de ene keer bij: 1,6 ghz en de andere keer 900 mhz (zelfde type). Haal ik hier iets door de war,zie ik iets over het hoofd? Hoe zit dat?

2. de afmetingen zijn hetzelfde bij asus voor zowel een 9 als 10'' scherm, dan is alleen het display zelf anders wat grootte betreft?
Maakt dit veel uit, gebruikersgemak gezien?

3. Waar moet ik nog meer op letten bij dergelijke laptops?

En is dit alles wat? Zie ik iets over het hoofd?

had je hier al niet een topic over

• Topic Starter Topic Starter
niet dat ik me kan herinneren over een netbook ???

Asus EEE misschien iets dan :)

Ik ben nu aan het informeren naar een zogenaamde mini laptop /netbook voor mij en mijn zus (2 stuks dus).

Het is eigenlijk voor internet,textverwerking en mogelijk het wat afspelen van liedjes en films. Als het kan zou ik er mogelijk ook een p2p programma op willen draaien. Maar dat valt te comprimisen.

* min. 100 GB HD

Persoonlijk vond ik het NIET hebben van een harde schijf een groot voordeel voor mijn netboek. Een niet al te klein SSD-tje is voldoende (ik heb tenslotte toch ook nog een echte computer (daar gebeurt ook p2p op, maar het zou makkelijk kunnen op die EEE, mits je rekening houdt met de beperkte schijfruimte en niet probeert ALLES tegelijkertijd te downloaden)

* min. 1 GB ram

Die 1.6 Ghz dingetjes die je veel ziet hebben een atom processor... voor 1.6 Ghz zijn die niet bar snel (qua een stukje video enzo)

Ik heb zelf een 700 Mhz EEE maar die is snel zat voor mp3, browsen en mailen.
(filmpjes is een ander verhaal, beteje afhankelijk van de codec, maar full HD is toch niet zinnig voor een 7 inch scherm :))

* xp home of proff.

7 inch is wel heel erg klein. Als er een 9 inch bestaan had toen ik hem kocht had ik minimaal die genomen. (wet van de remmende voorsprong)

* Voor mijzelf perse de kleur wit, voor mijn zus maakt het weinig uit (maar das weinig erg want daar is opzich genoeg in te verkrijgen de kleur wit).

Mijn vragen:

1. Die processoren staan de ene keer bij: 1,6 ghz en de andere keer 900 mhz (zelfde type). Haal ik hier iets door de war,zie ik iets over het hoofd? Hoe zit dat?

2. de afmetingen zijn hetzelfde bij asus voor zowel een 9 als 10'' scherm, dan is alleen het display zelf anders wat grootte betreft?

Kijk ook eens naar de Acer Aspire.

Dank je wazzup!

Die processoren staan de ene keer bij: 1,6 ghz en de andere keer 900 mhz (zelfde type). Haal ik hier iets door de war,zie ik iets over het hoofd? Hoe zit dat?

wat betekend dit?

Of is die 900 mhz; kloksnelheid? of die 1,6 ghz. snap niet helemaal hoe dat zit.

Welke van de 2 is het nu? Want ik wil min., 1.6 ghz.

zelfde type van wat? serieunummer van pc? Of van processor?

Er zijn verschillende versies van de EEE PC;) Die bij 4Launch is type 904 en bij Computerland 900.

oke, dat is verwarrend dus. Even goed in de gaten houden dus.
Ga voor een 1,6 ghz is de bedoeling.

Maar inprincipe moet het met dergelijke ASUS wel lukken gewoon wat simpel computeren? En niet teveel vensters en tegelijk willen doen?

Nog andere dingen waar ik bij dit soort types rekening moet houden?

Denk dat je wel redelijk wat vensters kan openen, hangt er meer van af wat je doet. Zelf zou ik zeker gaan voor diegene met Atom processor die je bij 4Launch hebt gevonden;) Kijk hier eens: http://tweakers.net/pricewatch/cat/688

Als je spreekt over dvd's afspelen via DVD dan moet ik je ontgoochelen, zo'n netbook heeft geen dvd-r/rw. Wel kan je een externe kopen als je dit nodig vind.

maar usb-poorten heeft het wel :p

Je kunt geen dvd afspelen? wat is dat nou raar?
Ook zo'n asus EEE

901 niet ??

Je kunt geen dvd afspelen? wat is dat nou raar?
Ook zo'n asus EEE

901 niet ??

Neen, een netbook is dan ook niet gemaakt om veel software op te installeren. Zoals eerder gezegd kan je wel een usb externe dvd lezer aanschaffen moest je dit willen.

* min. 100 GB HD
* min. 1 GB ram
* xp home of proff.

Mijn vragen:

Heb zelf een top ding in huis

http://eu.msi.com/index.php?func=proddesc&maincat_no=135&cat2_no=582&prod_no=1474

Top ding 288 bij de MediaMarkt

****, die heb ik net ook een besteld (MSI white) :D
Alleen 7 euro's meer betaald :o:mad:

Het is dus een MSI geworden bij deze!

10'' scherm ipv: 8,9''
en 2 GB RAM ipv: 1 GB.

(wel: incl. btw,verzending en 2 GB ipv: 1 GB, moet ik erbij zeggen.

Komt vandaag of maandag binnen naar verwachting.
Ben benieuwd...

Is hij wel echt wit (of minimaal melk wit)?

****, die heb ik net ook een besteld (MSI white) :D
Alleen 7 euro's meer betaald :o:mad:

Het is dus een MSI geworden bij deze!

10'' scherm ipv: 8,9''
en 2 GB RAM ipv: 1 GB.

(wel: incl. btw,verzending en 2 GB ipv: 1 GB, moet ik erbij zeggen.

Komt vandaag of maandag binnen naar verwachting.
Ben benieuwd...

Is hij wel echt wit (of minimaal melk wit)?

waar heb je hem besteld?

Terug
Naar boven