- Waardering
- 5
Ik ben nu aan het informeren naar een zogenaamde mini laptop /netbook voor mij en mijn zus (2 stuks dus).
Het is eigenlijk voor internet,textverwerking en mogelijk het wat afspelen van liedjes en films. Als het kan zou ik er mogelijk ook een p2p programma op willen draaien. Maar dat valt te comprimisen.
Mijn eisjes zijn eigenlijk:
* min. 100 GB HD
* min. 1 GB ram
* min. 1,6 ghz processor (gewoon een normale goedwerkende niets bijzonders).
* xp home of proff.
* min. 8,9'' scherm liever 10'' (maakt dit veel uit)?
* max. budget: 280 euro's de stuk incl, btw.
* Voor mijzelf perse de kleur wit, voor mijn zus maakt het weinig uit (maar das weinig erg want daar is opzich genoeg in te verkrijgen de kleur wit).
Merken als ASUS is welkom en hebben al diverse varianten zelfs in de kleur wit.
Mijn vragen:
1. Die processoren staan de ene keer bij: 1,6 ghz en de andere keer 900 mhz (zelfde type). Haal ik hier iets door de war,zie ik iets over het hoofd? Hoe zit dat?
2. de afmetingen zijn hetzelfde bij asus voor zowel een 9 als 10'' scherm, dan is alleen het display zelf anders wat grootte betreft?
Maakt dit veel uit, gebruikersgemak gezien?
3. Waar moet ik nog meer op letten bij dergelijke laptops?
En is dit alles wat? Zie ik iets over het hoofd?
Het is eigenlijk voor internet,textverwerking en mogelijk het wat afspelen van liedjes en films. Als het kan zou ik er mogelijk ook een p2p programma op willen draaien. Maar dat valt te comprimisen.
Mijn eisjes zijn eigenlijk:
* min. 100 GB HD
* min. 1 GB ram
* min. 1,6 ghz processor (gewoon een normale goedwerkende niets bijzonders).
* xp home of proff.
* min. 8,9'' scherm liever 10'' (maakt dit veel uit)?
* max. budget: 280 euro's de stuk incl, btw.
* Voor mijzelf perse de kleur wit, voor mijn zus maakt het weinig uit (maar das weinig erg want daar is opzich genoeg in te verkrijgen de kleur wit).
Merken als ASUS is welkom en hebben al diverse varianten zelfs in de kleur wit.
Mijn vragen:
1. Die processoren staan de ene keer bij: 1,6 ghz en de andere keer 900 mhz (zelfde type). Haal ik hier iets door de war,zie ik iets over het hoofd? Hoe zit dat?
2. de afmetingen zijn hetzelfde bij asus voor zowel een 9 als 10'' scherm, dan is alleen het display zelf anders wat grootte betreft?
Maakt dit veel uit, gebruikersgemak gezien?
3. Waar moet ik nog meer op letten bij dergelijke laptops?
En is dit alles wat? Zie ik iets over het hoofd?

Die bij 4Launch is type 904 en bij Computerland 900.