AndroidHealthClinic

Breaking News Minimaal 28 doden bij busongeluk met Belgische schoolkinderen

Ik vind het eigenlijk allemaal gigantisch hypocriet, hoe erg het ook is voor de nabestaanden.

Ten eerste wordt er zo nooit eens een minuut stilte gehouden voor al de andere verkeersslachtoffers, een aantal dat veel hoger ligt.

Ten tweede was deze minuut stilte in België eigenlijk enkel voor het feit dat er Belgische kindjes zijn gestorven. Ook al zeg je dat die minuut ook voor de Nederlandse slachtoffers was, dat is totaal niet waar. Moesten er namelijk enkel Nederlandse kindjes zijn overleden, dan zou men in België nooit die minuut stilte hebben gehouden.

Zelf ben ik Belg, en of er nu Nederlandse of Belgische kinderen zijn gestorven, ik vind beide even erg. Ik voel me echt niet "ongelukkiger" omdat die kinderen nu eenmaal de Belgische nationaliteit hadden. Om die reden vind ik zo'n minuut stilte echt dikke onzin.

Wat ik ook zo stom vind: een paar dagen geleden zag ik op de tv één of andere kinderpsychologe die op het einde van haar uitleg zei dat als je als kind vragen had, of je bang was om nog op reis te gaan, je een speciale kinderlijn kon bellen. De enige reden waarom een kind eventueel bang zou kunnen zijn om nog op schoolreis te gaan, is omdat de media dat zo hard heeft opgeblazen.

Dit dus! Wat is er moeilijk aan om 1 minuut je kop te houden!
Wat is er moeilijk aan gewoon iedereen zelf laten uitmaken hoe hij/zij ermee omgaat, als hij/zij er al überhaupt mee om wil gaan? Jezus, dit soort kuddegedrag waarbij iedereen buiten de kudde nog eens aangevallen wordt is pas triest.

Ik zou me als nabestaande waarschijnlijk beledigd gaan voelen als heel het land inclusief de politiek een beetje komedie staat te spelen, alleen maar om de massa te volgen.

Er sterven jaarlijks 5x zoveel kinderen in verkeersongevallen, dit zijn stuk voor stuk persoonlijke drama's voor de nabestaanden, maar aangezien daar geen mediaspektakel van gemaakt wordt...

Wie heeft ons dat in feite opgelegd? En waarom op ene vrijdag en niet 1 week later of wanneer ze begraven worden?
DiRupo zeker die een illegale regering runt met een Vlaamse minderheid.
Die heeft mij niets te zeggen :D

Iedereen slikt maar alles wat ze ingepompt krijgen door de media.
Zelf nadenken is vaak niet meer mogelijk.
Daarom kijk ik nooit het nieuws of luister nooit naar de (staats) radio's en lees nooit geen kranten :)

Elio stelt me idd wat teleur.:(

Jeetje, ben jij even een botte zak

Ja tuurlijk.

Wat is er moeilijk aan gewoon iedereen zelf laten uitmaken hoe hij/zij ermee omgaat, als hij/zij er al überhaupt mee om wil gaan? Jezus, dit soort kuddegedrag waarbij iedereen buiten de kudde nog eens aangevallen wordt is pas triest.

Ik zou me als nabestaande waarschijnlijk beledigd gaan voelen als heel het land inclusief de politiek een beetje komedie staat te spelen, alleen maar om de massa te volgen.

Er sterven jaarlijks 5x zoveel kinderen in verkeersongevallen, dit zijn stuk voor stuk persoonlijke drama's voor de nabestaanden, maar aangezien daar geen mediaspektakel van gemaakt wordt...

+1

Al was die minuut stilte eigenlijk wel een verademing want dat hele uur ervoor ging het weer constant over dat ongeluk.

Ik stel voor om dagelijks een paar uur stilte te houden tot dat spul overblaast.

Als je in een ruimte bent waar andere mensen bij zijn die hier wel steun uithalen waarom dan niet even je mond houden.

Je hoeft die minuut toch ook niet perse te gebruiken voor deze slachtoffers? Iemand die naast je staat heeft misschien ooit een zusje of een broertje verloren bij een ongeluk.

Ben het absoluut wel met je eens dat dit een madiaspektakel is geworden.

Als je in een ruimte bent waar andere mensen bij zijn die hier wel steun uithalen waarom dan niet even je mond houden.

Je hoeft die minuut toch ook niet perse te gebruiken voor deze slachtoffers? Iemand die naast je staat heeft misschien ooit een zusje of een broertje verloren bij een ongeluk.

dat ze dan mooi steun bij elkaar gaan zoeken en niet doen alsof het een "morele verplichting" is van heel het land?

dat ze dan mooi steun bij elkaar gaan zoeken en niet doen alsof het een "morele verplichting" is van heel het land?

Als je er zoveel moeite mee hebt zorg er dan voor dat je niet in een ruimte bent met andere mensen.
We leven nu eenmaal in een dichtbevolkte wereld dat je niet kan doen wat je wilt en rekening met elkaar moet houden.

Als je er zoveel moeite mee hebt zorg er dan voor dat je niet in een ruimte bent met andere mensen.
We leven nu eenmaal in een dichtbevolkte wereld dat je niet kan doen wat je wilt en rekening met elkaar moet houden.

met relevante zaken, akkoord.
voor emotioneel, discriminerend, nutteloos gezeik, helemaal niet.

Volgens mij heeft iedereen zelf mogen kiezen hoe hij of zij ermee omgaat. Niemand heeft mij verplicht om er een hele dag aan te denken, over te praten of er naar te handelen. Dat er van me gevraagd werd om even één minuut stil te zijn vond ik persoonlijk helemaal niet erg en om heel eerlijk te zijn zou ik het afschuwelijk vinden moest er één iemand zijn die er wel problemen mee had. Die minuut stilte was echt niet overdreven, me dunkt.

En je zegt komedie spelen? Je moet echt al een laag-bij-de-grondse eikel zijn indien je komedie hoeft te spelen om het erg te vinden van die kinderen. Dat er mensen zijn die van dit ongeluk gebruik maken om er zelf voordeel uit te halen, is jammer, maar dat gebeurt bij elk ongeluk (niet dat dat het beter maakt, integendeel) en ik ben ervan overtuigd dat ook deze personen het jammer vinden dat deze kinderen er niet meer zijn. Noem me naïef, maar je moet volgens mij al mentaal gestoord zijn om het niet doodjammer te vinden van deze kinders.

Dat de media er zo op springt, is simpelweg ook omdat er vraag naar is. Iedereen wilt weten wat er met hen gebeurd is en dat het voor sommige onder ons teveel is, is persoonlijke voorkeur. Maar ik ga wel akkoord met je, als je zegt dat het in vergelijking/verhouding met andere overlijdens uit proportie getrokken wordt.

Ik zie niet in waar een groep mensen het recht vandaan haalt om voor individuen te bepalen hoe zij met een bepaalde gebeurtenis omgaan. Nu praat ik in de gym sowieso niet veel, maar ik zou me in elk geval niet laten intimideren puur omdat anderen willen dat ik mij op een bepaalde manier ga gedragen. Als je dat doet dan heeft wat je doet trouwens sowieso geen betekenis, want je doet dan alleen wat van je gevraagd wordt, zonder motivatie vanuit jezelf. Daden van die aard hebben pas een betekenis als die voor jou persoonlijk iets betekenen.

Vlak na 9/11 kwam ik ook in de gym en als je niet op de hoogte was van de aanvallen dan had je het aan niemand gemerkt. Geen minuut stilte voor al die duizenden doden toen, zelfs geen woord van iemand erover.

Nu plots stilte houden zou ik niet alleen hypocriet vinden, ik zou me er persoonlijk aan storen. Overigens is die minuut stilte ook maar een traditie. Misschien vind ik het zelf wel nuttiger om mijn medeleven op een andere meer zinnige manier te tonen.

Niet dat ik geen respect heb voor mensen die hieraan willen meedoen, en om die reden is het waarschijnlijk ook beter om niets te zeggen op dat moment. Maar dat heeft dus meer met respect voor anderen te maken dan met een soort verplichting voelen.

Samengevat komt mijn argument neer op: laat anderen doen wat zij willen doen. En heb respect voor ieders keuze.

de 1minuut stilte die nooit 1minuut duurt

ik heb het ook over alle 1 minuten die gedaan worden.

Voor de rest ben ik het eens met T

had het er net toevallig over met mijn zus... aan de ene kant ben ik zeker eens met T maar er zijn gewoon 2 kanten in dit verhaal.

natuurlijk is het enig sinds hypocriet. maar waar leg je die grens... juist die word gelegd door het volk zelf (en de media uiteraard).

???
'Sektaire beweging' noemt busongeval straf van God

Naar aanleiding van enkele incidenten in misvieringen vermoedt de Leuvense deken Dirk De Gendt dat een sektaire beweging misbruik wil maken van het dramatische busongeval in Zwitserland.

"De betrokkenen roepen tijdens vieringen dat de busramp een straf van God is omdat de kerk in ons land de invoering van abortus toegelaten heeft", aldus De Gendt, die de politie over deze feiten "geïnformeerd heeft". "Zowel tijdens een misviering in het Leuvense als in Aarschot zijn er dit weekend mensen geweest die dergelijke dingen luidop uitgekraamd hebben.

Ook tijdens de gebedswake in de Leuvense Sint-Pieterskerk afgelopen woensdag was er iemand die opstond en in het midden van de gang het woord wou nemen. De Leuvense politie heeft dit toen door een snel optreden kunnen verhinderen. Het lijkt er dus op dat zulks georchestreerd is", aldus De Gendt. Ook 'Het Nieuws' van vtm bericht over de incidenten, onder meer in de kerk van Lommel.

Totaal ongepast
De Leuvense deken vindt dat dergelijke dingen op dit ogenblik echt niet door de beugel kunnen en heeft de politie op de hoogte gebracht. "Het dramatisch gebeuren roept al meer dan voldoende schuldvragen op. Dergelijke beweringen op dit ogenblik voor de voeten van de ouders en hulpverleners werpen is totaal ongepast en past geenszins in het mensbeeld dat wij als christenen hebben", aldus De Gendt.

De praktijken doen denken aan de Westboro Baptist Church, een Amerikaanse sekte die onder andere begrafenissen van militairen verstoort. De sekte ziet de dood van de soldaten of andere ongelukken en rampen als de wraak van God, die Amerika straft omdat sommige staten zaken als het homohuwelijk toelaten.

Mensen die lid zijn van zo'n sekte mogen ze van mij allemaal een kogel door hun hoofd jagen mensen die zo denken en spreken sporen niet en zijn gevaarlijk

Terug
Naar boven