XXL Nutrition

Breaking News Minimaal 28 doden bij busongeluk met Belgische schoolkinderen

Ja..groot aantal kinderen en in een zeer herkenbare context plots overlijden..:(
De meeste onder ons zijn wel op bos- of skiklassen geweest.

Maar ik moet wel toegeven dat ik ook stilaan het gevoel krijg dat ze het nu toch wel aan het uitmelken zijn.

Derjuist in de gym ,we moesten allemaal stoppen met sporten en 2 min stilte houden. srs

KRC Genk betuigt zijn steun

De ganse KRC Genk familie is diep geschokt door de gebeurtenissen van afgelopen nacht in Zwitserland en wil graag zijn medeleven betuigen.

22 kinderen en 6 volwassen lieten het leven na een dramatisch busongeval. Enkelen vechten nog voor hun leven. Spelers, Staf, Bestuur, medewerkers en supporters willen hun oprechte medeleven betuigen aan alle getroffen families.

Spelers, staf, management en medewerkers zullen vrijdag om 11u meedoen aan de één minuut stilte actie die nationaal loopt.

Aanstaande woensdag in de thuismatch tegen AA Gent zullen wij op een gepaste manier onze steun betuigen aan alle betrokkenen.

KRC Genk wil op haar manier de slachtoffers van de busramp herdenken. Ter gelegenheid van de wedstrijd tegen AA Gent, volgende week woensdag, zullen - tijdens een minuut stilte - 22 kinderen en 6 volwassenen bij aanvang van de wedstrijd plaats nemen op de middencirkel. Elkeen draagt een witte T-shirt met daarop de naam van een overledene. De T-shirt zal gehandtekend worden door de voltallige A-kern en nadien aan de nabestaanden worden bezorgd.
..

Derjuist in de gym ,we moesten allemaal stoppen met sporten en 2 min stilte houden. srs

En als je daar niet aan mee doet ben je natuurlijk een aso en heb je een probleem.

Dit kuddegedrag begint nu toch wel vreemde vormen aan te nemen. Het is een beetje kenmerkend voor de collectivistische samenleving.

Dit is een drama voor de nabestaanden, maar ik zie niet in waarom plots het hele land moet doen alsof ze betrokken partij zijn. Dat doen ze bij al die duizenden andere verkeersslachtoffers ook niet.

Heel erg trieste gebeurtenis maar man, man, wat een komedie er rond zeg

En als je daar niet aan mee doet ben je natuurlijk een aso en heb je een probleem.

Dit kuddegedrag begint nu toch wel vreemde vormen aan te nemen. Het is een beetje kenmerkend voor de collectivistische samenleving.

Dit is een drama voor de nabestaanden, maar ik zie niet in waarom plots het hele land moet doen alsof ze betrokken partij zijn. Dat doen ze bij al die duizenden andere verkeersslachtoffers ook niet.

Inderdaad. En dan wordt je raar bekeken als je zegt dat het je niet echt veel doet ...
Was dit bij familie van mij, dan deed het me wel veel. Maar nu bij mensen die ik niet ken?

Ok dit is uiteraard heel erg. Maar als je er niet bij betrokken bent ...
Alle andere verkeersslachtoffers worden gewoon "vergeten" en daar komt dan niks van in het nieuws ofzo.

Nou nou komop, nu ook niet overdrijven. Alsof 1 min stilte zo overdreven is, dan kan je toch wel even je barbell neerleggen en je mond houden. Die minuut stilte vind ik echt niet overdreven; het feit dat sommige bestuurders op de autosnelweg even een minuut op de pechstrook gaan staan, dat dan weer wel. Veiligheid moet wel blijven primeren.

Het contrast met de andere duizenden verkeersslachtoffers is ook niet zo ver gezocht natuurlijk. Hier gaat het over een bus met kinderen, die stuk voor stuk de onschuld zelve waren en er absoluut niets aan konden doen. Dat sommige (herlees: sommige!!) mensen in het verkeer zichzelf te pletter rijden door te hoge snelheid, alcohol, drugs... is natuurlijk een pak minder aangrijpend.

Noem me hypocriet, maar ik heb liever dat een jongeman van 21 (zoals ikzelf) zich te pletter rijdt tegen een boom door een overdreven snelheid en stoerdoenerij, dan dat er een kind van 12 overlijdt in een busongeval waar het zelf (en misschien ook wel de chauffeur) niets aan kon doen.

Inderdaad. En dan wordt je raar bekeken als je zegt dat het je niet echt veel doet ...
Was dit bij familie van mij, dan deed het me wel veel. Maar nu bij mensen die ik niet ken?

Ok dit is uiteraard heel erg. Maar als je er niet bij betrokken bent ...
Alle andere verkeersslachtoffers worden gewoon "vergeten" en daar komt dan niks van in het nieuws ofzo.

Dat vind ik ook. Allemaal opjaagd door de media om zo TV/kranten kijkers te lokken met andere hun leed. Dus is pas zielig. Er sterven dagelijks mensen in het verkeer die plichtsbewust gaan werken en volkomen in hun recht zijn dit tegenstaande tot plezier reisjes. Dat is in mijn ogen nog veel erger maar het sensatie gehalte is wat te laag voor de media.

Wat ik niet begrijp is dat 12 jarige met de school naar Zwitserland gaan tijdens een normale schoolweek. De ouders kunnen dit maar allemaal bekostigen en de school maakt wel reclame dat ze reisjes houden om zo kinderen te lokken naar hun school. Wie zegt dat alle ouders dit kunnen betalen? Heb maar eens een paar kinderen. Zeker in crisis tijd. En een kind wil je niets ontzeggen t.o.v. de andere klasgenootjes dus moet je wel mee doen! En hoe rot verwent men hun kinderen tegenwoordig wel niet.
12 jaar : Zwitserland (500 euro)
wat is het volgende?
16 jaar : USA ? (1500 euro)
16 jaar : brommer (3000 euro)
18 jaar : Wereldreis ? (4000 euro)
18 jaar : auto (6000 euro)
....

Ahja, ze lopen nu ook al vanaf 8 jaar met een GSM rond. (straling?)
Wat moet nu in godsnaam een kind met een GSM.
Allemaal de ouders hun fout die gewoon mee doen met de rest.

Dat vind ik ook. Allemaal opjaagd door de media om zo TV/kranten kijkers te lokken met andere hun leed. Dus is pas zielig. Er sterven dagelijks mensen in het verkeer die plichtsbewust gaan werken en volkomen in hun recht zijn dit tegenstaande tot plezier reisjes. Dat is in mijn ogen nog veel erger maar het sensatie gehalte is wat te laag voor de media.

Wat ik niet begrijp is dat 12 jarige met de school naar Zwitserland gaan tijdens een normale schoolweek. De ouders kunnen dit maar allemaal bekostigen en de school maakt wel reclame dat ze reisjes houden om zo kinderen te lokken naar hun school. Wie zegt dat alle ouders dit kunnen betalen? Heb maar eens een paar kinderen. Zeker in crisis tijd. En een kind wil je niets ontzeggen t.o.v. de andere klasgenootjes dus moet je wel mee doen! En hoe rot verwent men hun kinderen tegenwoordig wel niet.
12 jaar : Zwitserland (500 euro)
wat is het volgende?
16 jaar : USA ? (1500 euro)
16 jaar : brommer (3000 euro)
18 jaar : Wereldreis ? (4000 euro)
18 jaar : auto (6000 euro)
....

Ahja, ze lopen nu ook al vanaf 8 jaar met een GSM rond. (straling?)
Wat moet nu in godsnaam een kind met een GSM.
Allemaal de ouders hun fout die gewoon mee doen met de rest.

In elke school in mijn buurt hebben we ook zoiets als 'sneeuwklassen', waarin iedereen van het 6e jaar een week/10 dagen naar Zwitserland gaat. Heb het zelf ook gedaan, ja 600 euro, maar is dus niet uitzonderlijk.

pfff, wat er gebeurd is is HEEEL erg, dat vind ik er van.

maar al die heisa die er rond gemaakt wordt, komaan zeg.

nationale rouwdag met 1min stilte, weet niet wat ik daar van moet vinden, op het randje van aanvaardbaar.

woensdagavond werden er op verscheidene tv-zenders programma's geschrapt (wegens te humoristisch?) dat is er dan weer over voor mij persoonlijk.

en als ik dan lees dat ze vandaag in een zekere sportschool 2mins stilte houden en wie niet meedoet is respectloos denk ik zo van: wtf is going on here....

Gaat er om dat die minuut stilte enz ons wat wordt opgelegd, en dat vind ik dus niet kunnen.

Ik zou bij deze ook graag 1 minuut stilte willen vragen.

j/k

Als je het niet even kan opbrengen om 1 minuut je mond te houden ... de overledenen hebben er inderdaad niets aan, maar ik kan wel geloven dat het de nabestaanden toch een beetje steun geeft, weten dat de rest van het land met je meeleeft.

Gaat er om dat die minuut stilte enz ons wat wordt opgelegd, en dat vind ik dus niet kunnen.

Wie heeft ons dat in feite opgelegd? En waarom op ene vrijdag en niet 1 week later of wanneer ze begraven worden?
DiRupo zeker die een illegale regering runt met een Vlaamse minderheid.
Die heeft mij niets te zeggen :D

Iedereen slikt maar alles wat ze ingepompt krijgen door de media.
Zelf nadenken is vaak niet meer mogelijk.
Daarom kijk ik nooit het nieuws of luister nooit naar de (staats) radio's en lees nooit geen kranten :)

Jeetje, ben jij even een botte zak.

Als je het niet even kan opbrengen om 1 minuut je mond te houden ... de overledenen hebben er inderdaad niets aan, maar ik kan wel geloven dat het de nabestaanden toch een beetje steun geeft, weten dat de rest van het land met je meeleeft.

Dit dus.

Dit dus! Wat is er moeilijk aan om 1 minuut je kop te houden!

Terug
Naar boven