Fitness Seller

Nieuws Minimumuitkeringen moeten met 150 euro omhoog

Waarom niet gelijk de uitkering gelijkstellen aan het minimumloon van iemand met een 40-uurse werkweek :D?

Goede zaak.

Geld moet rollen.

Dom wijf.

Ik verhuis per direct naar België. Apenland.

"Minimumuitkeringen moeten met 150 euro omhoog"

media_xl_3611838.jpg

Vlaams minister van Armoedebestrijding Ingrid Lieten (sp.a)
De huidige minimumuitkeringen zijn te laag om nog "op fatsoenlijke wijze te kunnen leven". Dat zegt Vlaams minister van Armoedebestrijding Ingrid Lieten (sp.a). Omdat de uitkeringen voornamelijk federale materie zijn, heeft de Vlaamse regering aangedrongen om de problematiek in overleg met de regio's onder de loep te nemen. Concreet zouden de uitkeringen met 150 euro omhoog moeten, oordeelt Lieten.

Lieten kreeg vandaag bezoek van het Netwerk van verenigingen waar armen het woord nemen. Een delegatie daarvan trekt later vandaag nog naar het Europees parlement in Straatsburg, om er de armoedeproblematiek in de schijnwerpers te plaatsen. Ook bij bevoegd minister Lieten formuleerden ze hun eisen. Dat België net in het Europees jaar tegen armoede zes maanden EU-voorzitter zal zijn, opent volgens hen perspectieven.

Minimuminkomens moeten omhoog

Een werkgroep binnen het Netwerk dacht na over hoe een Europese armoedestrategie voor 2020 eruit moet zien. Armoedebestrijding in Europa moet overal hetzelfde worden aangepakt, concludeerde de groep. Een nivellering naar beneden is sowieso uit den boze. Voorts moeten de minimuminkomens omhoog, moet naast activering ook werk worden gemaakt van sociale inclusie en is een duurzame tewerkstelling van 70 procent nodig.

Lieten beloofde dat ze zal trachten om armoede op de politieke agenda te houden. Tegen eind juni wil ze ook haar actieplan rond krijgen, waar ze momenteel met middenveld en ervaringsdeskundigen aan werkt. En ze zal het systeem van ervaringsdeskundigen - waarbij mensen die uit de armoede ontsnapten de overheid bijstaan - zelf bij de andere EU-lidstaten promoten. (belga/mvdb)

08/03/10 16u06

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...muitkeringen-moeten-met-150-euro-omhoog.dhtml

Krijgen die lamzakken nu nog niet genoeg van men belastingen
:mad:
Waarom kunnen we in België niet zoals in zo goed als alle andere landen een redelijke maximumtermijn voor uitkeringen hebben...

Dit soort mensen moeten ze terplekke door hun kop heen knallen.

Ze zouden beter de loonlasten verlagen en die uitkeringen beperken in de tijd. 2 jaar werkloos? Gedaan met parasiteren.

belachelijk idd. alles gaat zo naar de klote. keihardwerkende gezinnen met paar kinderen hebben 1000 a 2000 euro in de maand bij wijze van

en de uitkeringtrekker krijgt al onderhand hetzelfde..nog subsidies..verschillende uitgaven heeft die niet. een auto rijden om naar je werk te rijden kost je al honderden euroos per maand

wie heeft er strax dan nog zin om elke dag alles uit de kast te halen voor de baas
als ik om mij heen kijk heeft nu de helft van de bevolking al zoiets van ik kan beter een uitkering pakken en beetje bij beunen. goude leventje

Iemand een idee hoe je iemand kan aangeven die profiteert van het systeem?
Ik ken een eikel die zen rijbewijs ingetrokken is wegens weet ik veel welke reden en het daardoor vind dat die niet kan gaan werken. Maar in het zwart hier en daar gaan klussen bovenop de uitkering gaat natuurlijk wel.
Onlangs nog het verhaal gehoord over een discussie tussen diezelde persoon en een andere dopster dat werkende mensen eigenlijk dom zijn want met dop en beetje zwartwerk verdien je evenveel en moet je veel minder werken.

Nu zen vader is van hetzelfde principe want die heeft pijn aan zen arm en kan daardoor niet werken ...

Als ik die beide nu eens kan aangeven is dat waarschijnlijk weeral 1600 euro per maand gespaard dat naar die klootzakken gaat. Iemand een idee waar?

---------- Toegevoegd om 19:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:45 ----------

belachelijk idd. alles gaat zo naar de klote. keihardwerkende gezinnen met paar kinderen hebben 1000 a 2000 euro in de maand bij wijze van

en de uitkeringtrekker krijgt al onderhand hetzelfde..nog subsidies..verschillende uitgaven heeft die niet. een auto rijden om naar je werk te rijden kost je al honderden euroos per maand

wie heeft er strax dan nog zin om elke dag alles uit de kast te halen voor de baas
als ik om mij heen kijk heeft nu de helft van de bevolking al zoiets van ik kan beter een uitkering pakken en beetje bij beunen. goude leventje
Bovenop de dop krijgen ze nog eens sociale huisvesting, lening aan sociale tarieven, ...
Het zit me echt hoog, wanneer gaat men hier eindelijk eens iets aan doen FFS

Weet je hoeveel blikjes tonijn ik daarvan kan kopen? Ik ben het er echt wel mee eens.
Ik heb toch al een uitkering gooi hem nog wat omhoog graag.

Wat een k*tland. Wat is een goede plek om te gaan wonen ?

Hoe hoog/laag is het bedrag van een uitkering dan in Belgie.

Achja als politicus zeg je wat de mensen willen horen en er zijn vast genoeg mensen die het ermee eens zijn.

Hoe hoog/laag is het bedrag van een uitkering dan in Belgie.

Nederland:
Een alleenstaande van 27 jaar of ouder die recht heeft op een volledige bijstandsuitkering, krijgt een netto-uitkering van € 617,04 per maand (50% van het minimumloon) en een vakantietoeslag van € 32,48 per maand (bedragen per 1 januari 2010).
[Link niet meer beschikbaar]

En minimumloon wat is dat en wat moet je daarvoor doen qua arbeid?

Neem deze vacature a 9,03 bruto per uur!!!:eek:
http://www.medivacature.nl/vacatures/huishoudelijke-hulp/showvac/71785

U neemt vooral die huishoudelijke taken over, die cliënten zelf niet meer kunnen verrichten. Daarnaast verzorgt u ook de kleding en de was. Het is een afwisselende baan omdat u, afhankelijk van de behoefte, voor meerdere cliënten werkt en verschillende taken verricht. De afspraken daarover zijn vastgelegd bij de zorgaanvraag en kunnen worden aangepast als de behoefte aan hulp veranderd. U schrijft in een logboek de dingen die u gedaan heeft. U gaat werken in de wijk en kunt van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur flexibel aan de slag.
Met andere woorden, voor zo 600 euro extra per maand zit je fulltime huizen schoon te maken, te wassen en wordt je met verzorgingsproblematiek geconfronteerd waar je noch opleiding noch ondersteuning in krijgt. Kan uit ervaring zeggen met 30 uur en 10 huizen per week ben je gewoon doodmoe na je werk. Ik ben zelf een fervent SP stemmer maar kan zo kwaad worden als ook die partij de uitkeringen wil verhogen, dat is zo unfair voor mensen die bijvoorbeeld werken ik de thuiszorg, zo weinig stimulans om wel zwaar werk aan te pakken, werk waar maatschappelijk gezien zoveel vraag naar is.

Top. :D

Terug
Naar boven