AndroidHealthClinic

Miserie.......tenniselleboog

Bezoekers in dit topic

Alain1962

Cool Novice
Lid geworden
3 feb 2021
Berichten
69
Waardering
64
Lengte
1m80
Massa
90kg
Miserie. Reeds 3 dagen ontsteking ellebogen. Niet te doen.
Trainen totaal niet mogelijk. Rust zeker ?
 
Laatst bewerkt:
Al die andere zaken "overleefd" en door getraind en nu na 3 dagen elleboog ontsteking moeten stoppen?
Ga eerst eens rust nemen en kijk wat dat doet en ga naar de huisarts/fysio.
 
Inderdaad,positief blijven. Je gaat hier zeker doorgeraken. Ik zit met een tennis leg 😀 Ben net terug aan het lopen 6 maanden na een gescheurde kruisband,en deze morgen weer een scheur in m'n kuit 😄

Too much too soon is niet goed als je ouder wordt. Meer opwarmen,langer rusten en kwetsuren goed verzorgen en tijd geven.

Deze kerels hebben mij al goed geholpen met recupereren.

 
Miserie. Reeds 3 dagen ontsteking ellebogen. Niet te doen.
Trainen totaal niet mogelijk. Ik vrees dat ik er binnenkort zal moeten mee stoppen.

Artrose rechter en linker schouder , ontsteking schoudergewricht , tennis elleboog, pijn polsen.
Reeds een nieuwe knie (halve prothese).....links. Rechter knie ook kapot....kraakbeen degeneratie.

Spijtijg maar niks aan te doen. Ouderdom zeker.........bijna 59.

Indien het zo ver komt zal mijn homegym (tunturi leverage gym , atx bank , atx squat stand , câble cross over , atx biceps curl optie , atx t bar row optie , 3 halterstangen (30 mm) , halterstandaard , meer dan 200 kg gewichten 30 mm , bowflex dumbells met standaard , hyperextension , standaard voor gewichten , tiental grepen voor kabels enz....)

SPIJTIG.
Even platte rust, je herpakt je wel hoor.
 
Miserie. Reeds 3 dagen ontsteking ellebogen. Niet te doen.
Trainen totaal niet mogelijk. Ik vrees dat ik er binnenkort zal moeten mee stoppen.

Artrose rechter en linker schouder , ontsteking schoudergewricht , tennis elleboog, pijn polsen.
Reeds een nieuwe knie (halve prothese).....links. Rechter knie ook kapot....kraakbeen degeneratie.

Spijtijg maar niks aan te doen. Ouderdom zeker.........bijna 59.

Indien het zo ver komt zal mijn homegym (tunturi leverage gym , atx bank , atx squat stand , câble cross over , atx biceps curl optie , atx t bar row optie , 3 halterstangen (30 mm) , halterstandaard , meer dan 200 kg gewichten 30 mm , bowflex dumbells met standaard , hyperextension , standaard voor gewichten , tiental grepen voor kabels enz....)

SPIJTIG.
Jammer man.
Waar kan ik het materiaal ophalen? Jaja ik til het zelluf wel de auto in.
 
Miserie. Reeds 3 dagen ontsteking ellebogen. Niet te doen.
Trainen totaal niet mogelijk. Ik vrees dat ik er binnenkort zal moeten mee stoppen.

Artrose rechter en linker schouder , ontsteking schoudergewricht , tennis elleboog, pijn polsen.
Reeds een nieuwe knie (halve prothese).....links. Rechter knie ook kapot....kraakbeen degeneratie.

Spijtijg maar niks aan te doen. Ouderdom zeker.........bijna 59.

Indien het zo ver komt zal mijn homegym (tunturi leverage gym , atx bank , atx squat stand , câble cross over , atx biceps curl optie , atx t bar row optie , 3 halterstangen (30 mm) , halterstandaard , meer dan 200 kg gewichten 30 mm , bowflex dumbells met standaard , hyperextension , standaard voor gewichten , tiental grepen voor kabels enz....)

SPIJTIG.
Ik zou stoppen met tenissen als ik jou was. Levensgevaarlijk.
 
Welke slijtage je ook hebt, helemaal stoppen lijkt mij nooit het advies van mensen die er verstand van hebben. Rust roest.
Juiste plan van aanpak zal wel cruciaal zijn om het te verbeteren of juist te verslechteren. Maar het advies stoppen met krachttraining heb ik nog nooit gehoord.
 
Neem wat deca en je zal na een paar weken helemaal vergeten zijn dat je ooit ergens last van had
 
Neem wat deca en je zal na een paar weken helemaal vergeten zijn dat je ooit ergens last van had

3 maandjes plezier en daarna helemaal naar de klote?
 
Hier ook regelmatig last van omdat ik typ als een halve gare.
Benen trainen moet sowieso lukken, toch? Dat heb ik alvast nooit moeten skippen (behalve deadliften dan misschien).
Mijn fysio raadde ook aan om mijn onderarmen geïsoleerd te trainen. Het verschil in ontwikkeling tussen onderarm en bovenarm zou een tenniselleboog in de hand werken. Sindsdien heb ik wrist curls enzo toegevoegd. Ook stretch oefeningen helpen, een drietal keer per dag.
Spoedig herstel gewenst!
 

Ter verduidelijking. Ik heb het zelf ook gehad. Was met een weekje zeker niet over. Reken op maanden. En nadien moet je absoluut je techniek en grenzen in de gaten houden met trainen. Af en toe voel ik het weleens opspelen en dan weet ik dat het tijd is om rustig aan te doen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven