MuscleMeat

MMA / Sambo omgeving Rotterdam?

Ja klopt de website is niet echt informatief maar ik train er zelf ook en ik weet dat ze mma trainingen geven. Zie hier foto's: [Link niet meer beschikbaar]

Kan je zelf kiezen of je met gi traint..? En is een kickboks-achtergrond goed voor jullie mma of meer op karate gericht...?

Wat is een gi? Ik kickbox daar alleen dus ik zou het echt niet weten. Ik ben van plan om in april mma erbij te gaan doen.

Ik heb een aantal jaar terug kickboksen gedaan. Ik wil dat weer oppakken en er dan iets bij gaan doen. Bjj lijkt me vrij moeilijk om te leren en vooral op de grond gericht. Als ik die combi wil gaan doen, moet ik toch wel 3-4 keer week trainen denk ik. (combat) sambo lijkt me dan iest makkelijker, maar ik kan het mis hebben..

BJJ of Sambo zal voor jou niet veel uitmaken, bij sambo zal de nadruk meer op de clinch liggen en allerlei worpen. Bij BJJ begin je vaak op de grond en ben je meer bezig met submitten. Natuurlijk is er veel overlap tussen beide.
Er zal bij elke sportschool anders les worden gegeven, maar je moet zelf kijken wat jou het meeste aanspreekt.

@harry112, gi is gewoon een judopak. Die heb je gewoon aan bij BJJ lessen. Bij mma train je meestal gewoon in een t-shirt en een sportbroek.

Bjj lijkt me meer wedstrijd gericht. Ik doe het voor zelfverdediging en omdat het me leuk lijkt. Ik wil iets meer dan alleen kickboksen en 2 keer/week trainen is voor mij de max. denk ik ivm tijd. Ik vind die sambo-filmpjes@youtube gewoon bruut...:D

Laatst bewerkt:
Harrym, bevallen de lessen bij Ringer een beetje? Ik heb opzich ook wel interesse om mma te gaan doen en dit is lekker dichtbij voor mij.

Ik zou het niet weten ik kickbox er alleen maar, maar van wat ik van anderen hoor is wel goed.

---------- Toegevoegd om 04:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 04:09 ----------

zie net dat er nieuwe foto's zijn. [Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven