Fitness Seller

Mobiele telefoon

Waterpoloer

Freaky Bodybuilder
Waardering
633
Lengte
1m80
Massa
106kg
Hallo DBB

Geen idee of het hier geplaatst moet worden maar ik twijfel tussen twee mobiele telefoons.

Over 2 maanden loopt m'n abonnement af en ik kan hem al verlengen met de iPhone 6 via Vodafone (waar ik de afgelopen 2 jaar aardig wat gezeik mee heb gehad zoals hoge data rekeningen zonder een duidelijke oorzaak). Nu kan ik een abonnement afsluiten waar ik 215 euro inleg en 43 in de maand betaal. Hierbij heb ik 6gb internet en onbeperkt bellen en smsen. Ik heb altijd iPhone gehad en vindt het ook prima werken.

Of ik koop de OnePlus met daarbij een simonly. Dit toestel is los 280 euro en eigenlijk vergelijkbaar met de iphone. http://www.gsmarena.com/oneplus_one-6327.php

Het stuit me een beetje tegen het been dat vodafone zo'n slechte klantenservice heeft, maar deze aanbieding is op dit moment wel de beste.

Wat raden jullie aan?

Nu komt er weer een eindeloze iPhone vs Android discussie :rolleyes:
Ik vind iPhone way too overpriced. Vind het raar dat je alleen deze opties noemt? Over 2 maanden is bijv. de Samsung Galaxy S6 uit, deze gaat wat goedkoper zijn dan je iPhone deal en wordt beter dan de iPhone.

Nu komt er weer een eindeloze iPhone vs Android discussie :rolleyes:
Ik vind iPhone way too overpriced. Vind het raar dat je alleen deze opties noemt? Over 2 maanden is bijv. de Samsung Galaxy S6 uit, deze gaat wat goedkoper zijn dan je iPhone deal en wordt beter dan de iPhone.

Dat die nieuwe lg en samsung s6 zijn beter dus waarom iphone als er vanbinnen toch maar prijs/qualiteit brol zit

iPhone is in feite een status device met vendor lock-in. Android is daarin een stuk vrijer. 2 collega's hebben de oneplus en vinden het een prettig toestel. Zelf hoef ik niet zo'n mega toestel... en eh... doe maar een iPhone :)

Oneplus is ook alweer verouderd..

Al wat ik kan zeggen is dat ik enorm tevreden ben over de iphone 6 plus, moeilijk om een betere phone voor te stellen. Prijs is hoog maar toch het geld waard als je zoals ik er 4-5 jaar mee verder kan. Maar haters gonna hate.

Heb de 6, prima ding. Eerst altijd android gehad (galaxy s2/s3 en htc)
Als je er een halt, ga dan sowieso voor 64GB of 128. Geen SD mogelijkheid vind ik toch wel jammer, maar overall 9/10.

Als je van de iPhone naar de Oneplus gaat zal het zeker een stap naar beneden zijn, houd daar goed rekening mee.

Als je zoveel gezeik hebt met vodafone waarom ga je niet gewoon naar een andere provider?
Alle providers hebben tegenwoordig een unlimited data policy (Na je databundel van 2gb of 6gb gaat de snelheid omlaag en betaal je geen extra kosten)

Waar zit je dataverbruik vooral in? Welke apps gebruik je veel?
HI heeft bijvoorbeeld het voordeel dat spotify niet mee telt in je data verbruik wat enorm kan schelen.
Kijk aub niet naar providers als tele2, ziggo, hollandsnieuwe of simpel want die zijn gewoon crap, langzaam internet, slechte dekking en geen goede klantenservice.

Langer doorsparen, de iPhone 6 los kopen en een sim only pakken geen optie?
Dit doe ik namelijk, betaal 12,50 per maand.

Heb je trouwens echt zulke enorm grote bundels nodig?

Oneplus is een prima telefoon maar het besturingssysteem is natuurlijk wel heel erg anders dus ik weet niet hoe prettig je android vind?

• Topic Starter Topic Starter
Als je van de iPhone naar de Oneplus gaat zal het zeker een stap naar beneden zijn, houd daar goed rekening mee. Als je zoveel gezeik hebt met vodafone waarom ga je niet gewoon naar een andere provider? Alle providers hebben tegenwoordig een unlimited data policy (Na je databundel van 2gb of 6gb gaat de snelheid omlaag en betaal je geen extra kosten) Waar zit je dataverbruik vooral in? Welke apps gebruik je veel? HI heeft bijvoorbeeld het voordeel dat spotify niet mee telt in je data verbruik wat enorm kan schelen. Kijk aub niet naar providers als tele2, ziggo, hollandsnieuwe of simpel want die zijn gewoon crap, langzaam internet, slechte dekking en geen goede klantenservice. Langer doorsparen, de iPhone 6 los kopen en een sim only pakken geen optie? Dit doe ik namelijk, betaal 12,50 per maand.

Zou idd een goede optie zijn!

Heb je trouwens echt zulke enorm grote bundels nodig? Oneplus is een prima telefoon maar het besturingssysteem is natuurlijk wel heel erg anders dus ik weet niet hoe prettig je android vind?

Ik gebruik echt minimaal 2gb per maand, vaak zit ik er nog overheen :o Android vind ik zelf niet heel geweldig maar dit is omdat ik iOS gewend ben.

De samsung S6 komt over iets meer dan een maand ook uit..:rolleyes: 20mp camera, mooiere resolutie...lastig lastig:o

Zou idd een goede optie zijn!

Ik gebruik echt minimaal 2gb per maand, vaak zit ik er nog overheen :o Android vind ik zelf niet heel geweldig maar dit is omdat ik iOS gewend ben.

De samsung S6 komt over iets meer dan een maand ook uit..:rolleyes: 20mp camera, mooiere resolutie...lastig lastig:o

Dan zou ik gewoon bij iPhone blijven.

Ik ken mensen die zijn van iPhone naar Android geswitcht en vinden het de grootste fout die ze gemaakt hebben.
Andersom verwacht ik dat dit niet anders zal zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Dan zou ik gewoon bij iPhone blijven. Ik ken mensen die zijn van iPhone naar Android geswitcht en vinden het de grootste fout die ze gemaakt hebben. Andersom verwacht ik dat dit niet anders zal zijn.
Denk dat het puur wennen is aan het besturingssysteem. Ik ben fan van Apple en ik vind de producten ook kwalitatief goed en het werkt fijn. Alleen lijkt de samsung s6 qua specificaties een stuk beter (wat er verwacht wordt). Ik vraag me af of het de moeite waard is om op de S6 te wachten..

Als ik m'n Android dingetje laat vallen ga ik sterk denken aan zo'n Windows phone. Denk dat dat nu interessant gaat worden.
Want voordeel daarvan is dat je dan je normale (pc) toepassingen weer kan draaien en dat is wel heul handig. Kleine echte x86 compatible pc in handformaat en dan steken Android en ios toch af als verouderde kale besturingssystemen voor mobiele apparaten.

ik kom van android (htc one x+) en heb nu een iphone 6 plus, sommige dingen zijn op ios beter, andere op android. Ik heb zeker geen spijt van m'n aankoop maar waarschijnlijk koop ik binnenkort een htc one m9 als die uit komt

Dan zou ik gewoon bij iPhone blijven.

Ik ken mensen die zijn van iPhone naar Android geswitcht en vinden het de grootste fout die ze gemaakt hebben.
Andersom verwacht ik dat dit niet anders zal zijn.

heb ik ook gehad, van iphone 4s naar de sony xperia z1 gegaan. Performance technisch was de sony stukken beter maar hij liep vaak vast, soms deden alle knoppen aan de zijkant het gewoon niet. Soms kon ik hem gewoon niet opladen omdat de port op de een of andere manier geen stroom door gaf... Dus ik had erg veel spijt en toch maar terug gegaan naar iphone :) (geluk bij een ongeluk viel mijn sony xperia z1 met zijn scherm recht op de grond, geen krasje op het scherm maar het binnenste touchscherm was kapot en gaf duizenden kleuren weer)

ik kom van android (htc one x+) en heb nu een iphone 6 plus, sommige dingen zijn op ios beter, andere op android. Ik heb zeker geen spijt van m'n aankoop maar waarschijnlijk koop ik binnenkort een htc one m9 als die uit komt

Dit.
Op 1 maart presenteert htc de nieuwe one, de m9. Hopelijk een week of twee later verkrijgbaar in Nederland.
Precies als ik mag verlengen, de iPhone is voor mij verleden tijd dan. Overpriced to the max als je het mij vraagt.

Als je van de iPhone naar de Oneplus gaat zal het zeker een stap naar beneden zijn, houd daar goed rekening mee.

Als je zoveel gezeik hebt met vodafone waarom ga je niet gewoon naar een andere provider?
Alle providers hebben tegenwoordig een unlimited data policy (Na je databundel van 2gb of 6gb gaat de snelheid omlaag en betaal je geen extra kosten)

Waar zit je dataverbruik vooral in? Welke apps gebruik je veel?
HI heeft bijvoorbeeld het voordeel dat spotify niet mee telt in je data verbruik wat enorm kan schelen.
Kijk aub niet naar providers als tele2, ziggo, hollandsnieuwe of simpel want die zijn gewoon crap, langzaam internet, slechte dekking en geen goede klantenservice.

Langer doorsparen, de iPhone 6 los kopen en een sim only pakken geen optie?
Dit doe ik namelijk, betaal 12,50 per maand.

Het is maar van welke kant je het bekijkt kwa specs kan het prima met de iphone meekomen. Het is de vraag of je een android mobiel wil.

Ik moet wel bijvoegen deze versie van android is sws beter als de samsung versie met allerlei troep.

Het is maar van welke kant je het bekijkt kwa specs kan het prima met de iphone meekomen. Het is de vraag of je een android mobiel wil.

Ik moet wel bijvoegen deze versie van android is sws beter als de samsung versie met allerlei troep.

Dit hoor ik van veel mensen, die willen allemaal een android toestel waar geen voor geinstalleerde crap van samsung of lg ect op staat.

Ik zou persoonlijk nooit voor een samsung gaan, die zie ik veel te veel terug komen met problemen en daarbij vind ik het allemaal maar plastike prul. Een sony vind ik een veel degelijker toestel.

Huawei zijn ook hele goede toestellen zonder commerciele crap erop.

Dit.
Op 1 maart presenteert htc de nieuwe one, de m9. Hopelijk een week of twee later verkrijgbaar in Nederland.
Precies als ik mag verlengen, de iPhone is voor mij verleden tijd dan. Overpriced to the max als je het mij vraagt.

Overpriced valt denk ik wel mee, Apple heeft een heel ander verdienmodel. bij hun gaat denk ik veel geld naar de software en het design. Android is gratis maar dat is besturingssysteem gebruikt meer resources dus heb je sowieso meer processorkracht en werkgeheugen etc. nodig.

Overpriced valt denk ik wel mee, Apple heeft een heel ander verdienmodel. bij hun gaat denk ik veel geld naar de software en het design. Android is gratis maar dat is besturingssysteem gebruikt meer resources dus heb je sowieso meer processorkracht en werkgeheugen etc. nodig.

Idd, altijd opvallend hoe mensen vaak blindstaren op specs. Terwijl het uiteindelijk gaat over hoe het toestel als geheel presteert en aanvoelt.

Overigens is iets eigenlijk maar echt overpriced als het slecht/onvoldoende verkoopt, wat je zeker niet kan zeggen over de ip6 (+). Wie gaat er als fabrikant nu zijn prijzen verlagen als hij nu al de concurrentie met hogere prijzen kan verslaan (Apple vs Samsung).

Terug
Naar boven