MuscleMeat

Mobile Fotografie

Bezoekers in dit topic

Van afgelopen zaterdag. Ga vrijdagavond is een trein fotograferen in het donker.

IMG_4991.jpg
 
Had geen tijd om te stoppen dus deze is uit het zadel lol.

Opzich wel leuk dat je in 2seconden on the move zo'n foto kan maken.

20190226_075603.jpg


20190226_075608.jpg
 
4072DC14-0581-4F8D-8758-342CC3C449B9.jpeg


Leuk topic. Mijn vrouw en ik fotograferen bruiloften en koppels samen met ons bedrijf. Deze heb ik in IJsland genomen ik 2017. We zijn hier toen getrouwd. Dit jaar gaan we in de
zomer terug en fotograferen we zelf een bruiloft hier. We blijven 1 a 2 dagen extra om zelf weer wat te zien en foto’s te maken!
 
Bekijk bijlage 441695
In tegenstelling tot bovenstaande post is deze wel met telefoon gemaakt in Texel. (Mijn vrouw en hond op foto, heerlijk verlaten stukje strand dit)
Ken het daar. Is heerlijk lopen. En nog eens rust zonder iemand tegen te komen, of heel sporadisch.

IJsland lijkt mij een prachtig land trouwens. Succes daar.

Mooie foto's hier met mobiel.
 
Ken het daar. Is heerlijk lopen.

Mooie foto's hier met mobiel.

Thanks. Ja he, heel fijn stuk om te lopen. We verbazen ons altijd hoe het daar zó rustig is, zelfs in het hoogseizoen.
 
Thanks. Ja he, heel fijn stuk om te lopen. We verbazen ons altijd hoe het daar zó rustig is, zelfs in het hoogseizoen.
Klopt. Meeste kans heb je doorgaans nog op een verdwaalde vogelliefhebber. Als je de boot neemt heb je al het vakantiegevoel.
 
Klopt. Meeste kans heb je doorgaans nog op een verdwaalde vogelliefhebber. Als je de boot neemt heb je al het vakantiegevoel.

Haha precies. En inderdaad, vanaf de boot begint het al! Heerlijk.
 
Van afgelopen weekend.

IMG_5135.jpg


IMG_5169.jpg
 
3CFB672E-69DE-44A8-B6B5-DAD5A796CB17.jpeg


Weg van Luxemburg naar Limburg vorige zomer. Via camera naar telefoon met wifi. Edit op telefoon.
 
ADAB63FF-61FB-470B-B364-D8305534513C.jpeg


Nog eentje dan. Deze is genomen bij Beachy Head in Eastbourne. Tijdens vakantie naar Brighton. Hele toffe stad, echt een aanrader om een weekje naar toe te gaan! 40 minuten onder Londen. Camerafoto, telefoon edit.
 
D750, fijne camera. Welke lenzen schiet je voornamelijk mee?

Absoluut. We hebben nu alleen 28mm 1.8, 35mm 1.8 en 85mm 1.8 van Nikon
Ook de Sigma 35 1.4 gehad, maar constant problemen mee. Ik merk zelf dat ik laatste tijd meer van de 28 ben. Heel fijn perspectief voor zowel portret als landschap!

Wat gebruik je zelf zo?
 
Absoluut. We hebben nu alleen 28mm 1.8, 35mm 1.8 en 85mm 1.8 van Nikon
Ook de Sigma 35 1.4 gehad, maar constant problemen mee. Ik merk zelf dat ik laatste tijd meer van de 28 ben. Heel fijn perspectief voor zowel portret als landschap!

Wat gebruik je zelf zo?

Ja joh? Ik ben juist een gigantisch fan van de Sigma ART lenzen. Ben zelf echt lovend over de 35mm 1.4
Heb zelf een tyfushekel aan lenzen swappen dus schiet zelf met een Sigma 70-200 2.8 en een Sigma ART 24-70 2.8 op een Nikon D610.
Had er eerst ook nog een D7100 met een Sigma ART 18-35 1.8 naastliggen voor m'n toenmalige vriendin maar die heb ik uiteindelijk weggedaan.

Begin zelf ook steeds meer van van 28mm te worden, haha
Wat gebruik je om op je telefoon te editten? Overweeg om zo'n wifi adaptertje voor de D610 te kopen.
 
Ja joh? Ik ben juist een gigantisch fan van de Sigma ART lenzen. Ben zelf echt lovend over de 35mm 1.4
Heb zelf een tyfushekel aan lenzen swappen dus schiet zelf met een Sigma 70-200 2.8 en een Sigma ART 24-70 2.8 op een Nikon D610.
Had er eerst ook nog een D7100 met een Sigma ART 18-35 1.8 naastliggen voor m'n toenmalige vriendin maar die heb ik uiteindelijk weggedaan.

Begin zelf ook steeds meer van van 28mm te worden, haha
Wat gebruik je om op je telefoon te editten? Overweeg om zo'n wifi adaptertje voor de D610 te kopen.

Ja de beeldkwaliteit van de Sigma was subliem. Zelfs beter dan de Nikon 1.4 die 4 keer zo duur is. Alleen constant problemen met front/backfocus, ook na afstellen. Zo erg dat we zelfs soms tijdens een shoot 50% onscherp hadden. Gelukkig fotograferen we met z’n tweeën en dus altijd 1 Nikon lens om safe te spelen. Maar 50% is natuurlijk onacceptabel haha. Twee versies gehad, allebei dezelfde problemen.

Voor telefoonedit gebruik ik alleen VSCO. A6 preset en dan beetje tweaken. Wifi is wel ideaal, al wordt hij naar iPhone als jpg bestand gestuurd ipv raw file. Voor Insta is het echter prima.

24-70 lijkt me ook wel fijn. Met name dat swappen idd, erg klote soms haha.
 
Back
Naar boven