Ik heb een limiet van 100 Gb denk ik. Maar als ik me niet vergis zijn we een van de enige Europese landen met deze praktijken. We betalen ook veel meer als de rest. We worden dus dubbel gekloot. Ik heb al een mail gestuurd naar Van Quickenborne (Minister van Ondernemen en Vereenvoudigen) via de facebook groep "Schaf de datalimieten af". Dit is wat ik terug kreeg:
Geachte
Minister Q is van mening dat datalimieten een belemmering kunnen zijn voor de ontwikkeling van creativiteit en online zakendoen. Daarom hebben wij een onderzoek gevraagd bij het BIPT en de dienst voor de mededinging om na te gaan of deze limieten geen concurrentievervalsing zouden kunnen vormen.
Zodra wij resultaten krijgen over deze onderzoeken kunnen wij evalueren welke actie kan worden ondernomen.
Echter moeten we ons bewust zijn dat hier niet alleen het aspect van de limieten aan de orde is in dit debat maar dat er veel meer belangen op het spel staan (netwerkintegriteit van de operatoren, blijvende 'incentive' om investeringen in lokale infrastructuur te blijven uitvoeren, evenwaardig surfcomfort voor alle klanten van een operator (groot en kleinverbruiker), enz) . Daarom is dit geen evidente zaak en zal er een evenwichtige oplossing moeten worden uitgewerkt.
Met vriendelijke groeten,
Jürgen De Mets
Privé-secretaris
Minister voor Ondernemen en Vereenvoudigen
Ministre pour l’Économie et la Simplification administrative
Rue Brederodestraat 9
B-1000 BRUSSEL - BRUXELLES
Tel.: 02-792 99 00 - Fax: 02-792 99 01 –
www.Quickonomie.be
--------------------------------------------------------------------------------
DISCLAIMER
De informatie opgenomen in dit e-mailbericht is vertrouwelijk van aard. Bent u niet de geadresseerde, gelieve dit bericht te vernietigen en de verzender daarvan op de hoogte te brengen. In geen geval zijn wij aansprakelijk voor enige schade, van welke aard ook, die het directe of indirecte gevolg is van handelingen en/of beslissingen die (mede) gebaseerd zijn op de in of met dit e-mailbericht verstuurde informatie. Elke opvatting of enig oordeel in dit e-mailbericht is die van de verzender.
Le présent e-mail contient des informations confidentielles. Veuillez détruire ce message et en aviser l’expéditeur si vous n’en êtes pas le destinataire. En aucun cas ne sommes nous responsables pour tout dommage, quelque en soit la nature, qui serait la conséquence directe ou indirecte d’actions et /ou de décisions basées sur l’information contenue dans cet e-mail. Toute opinion ou jugement exprimé dans ce courriel ne sont imputables qu’à son auteur.
--------------------------------------------------------------------------------