virusje
Huge Freak
- Waardering
- 961
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oorspronkelijk werd aangenomen dat de oorzaak van tinnitus lag in het gehoororgaan. De oorzaak van tinnitus ligt echter waarschijnlijk in de hersenen. Overactieve delen van de hersenen in het gehoorgebied geven continu signalen, terwijl het geluid er niet meer is ("fantoomgeluid"). Om deze reden wordt tinnitus ook wel vergeleken met fantoompijn. De overactiviteit van de hersenen kan worden aangetoond met positronemissietomografie of functionele MRI technieken.[1]
Lijst van mogelijke oorzaken:
gehoorschade door zeer harde geluiden geldt als belangrijkste oorzaak. Tinnitus is dan een teken van beginnende gehoorschade en kan al direct na een bezoek aan een discotheek optreden. Tinnitus of "piepstress" komt veel voor bij jongeren die een avond zijn gaan stappen. Op poppodia, festivals en in discotheken wordt vaak gedraaid op een volume rond de 100 dB; een volume dat na tien minuten al acute gehoorschade kan veroorzaken. Ruim 15% van de jongeren tussen 16 en 30 jaar lijdt hierdoor al aan een vorm van blijvende gehoorschade. Ook het op een hoog volume beluisteren van muziek via draagbare persoonlijke geluidsapparatuur (zoals mp3-spelers) is in dit opzicht verdacht. Het is belangrijk om zo snel mogelijk naar een KNO-arts te gaan in het geval van een audiotrauma. Als de tinnitus langer duurt dan enkele dagen dient men onderzocht te worden.
grote emotionele spanningen: traumatisch geluid (geluid gekoppeld aan een trauma), burn-out, stress en oververmoeidheid, posttraumatische stressstoornis, paniekstoornis en angststoornis en depressiviteit
gehoorverlies door leeftijd
trauma: aan het hoofd (schedelfractuur), de nek, of een barotrauma
sommige ototoxische medicijnen: Met name acetylsalicylzuurhoudende pijnstillers (aspirine) worden in verband gebracht met tinnitus. Tinnitus is ook een bekend bijverschijnsel van het antibioticum kanamycine. Het vermindert de stijfheid van de haartjes op de haarcellen (stereocilia) en bevordert zo tinnitus. Ook diuretica, aminoglycosiden, kinine, calciumantagonisten, antihistaminica, anti-epileptica en statinen kunnen leiden tot beschadigingen van het oor.
na langdurig gebruik van benzodiazepinen (vooral na het staken van het gebruik, kan dit voorkomen als ontwenningsverschijnsel)[2]
cerebrovasculaire oorzaak: hoge bloeddruk, diabetes en atherosclerose
neurodegeneratieve oorzaak: ziekte van Alzheimer
chronische middenoorontsteking met vocht achter het trommelvlies
otosclerose
afsluiting van de gehoorgang door bijvoorbeeld een oorsmeerprop, water of een watje
de ziekte van Ménière
de ziekte van Lyme
een ontsteking van een verstandskies
een brughoektumor
een operatie aan het oor
de ziekte van Von Hippel-Lindau
Ja kan, maar werkt niet geloof ik niet, of niet altijd.Heb het volgens mij ook in hele lichte mate.
Maar kunnen ze geen ingreep doen op je gehoor zodat je gewoon helemaal doof wordt?
nu ik er op let hoor ik zelf ook een hoge pieptoon, hetzelfde als het geluid van een analoge tv die aanstaat. heb er alleen geen last van
Zou veel leuker zijn geweest als ze dit nummer hadden gespeeld:een paar jaar geleden was er hier ook zo'n gast die zich van kant heeft gemaakt omdat hij het zo niet meer uithield. opgedaan van concerten en in een bandje te spelen. op z'n begrafenis moesten ze 'one' spelen van Metallica, integraal, was z'n laatste wens![]()
lijkt me wel vreselijk voor de kids ook, je moeder verliezen aan zoiets..

Ik heb het ook met beide oren, komt door hard vuurwerk een paar jaar geleden.
Pas als je er aan denkt hoor je het echt, verder ben ik eraan gewend dus heb er niet zoveel last van maar het moet niet erger worden.
Eigenlijk pas na het lezen van dit nieuwsbericht moet ik er continu aan denken![]()

als je besluit euthanasie te nemen stuur dan ff je wachtwoord zodat ik mezelf elke dag karma kan geven met jouw acc![]()

Ik heb dit zelf in erge maten maar ik heb er gewoon mee leren leven (al meer dan 10 jaar). Bij mij komt dit door een gehoorziekte. Ik hoor ongeveer 4 soorten geluid door elkaar in een stille ruimte. Eén daarvan klinkt als een opstijgend vliegtuig, voor dit geluid hoef ik niet eens in een stille ruimte te zijn. Ondanks m'n oorsuizen hoor ik veel beter als de meeste mensen.
Leuk is het nou niet te noemen maar om nou zelfmoord te plegen?
Dan had je het niet zoals deze mevrouw..denk ik.
en tolerantie niveau van jou ligt waarschijnlijk veel hoger....
toch goed dat jij er zo mee om gaat...