Fitness Seller

moeilijke eter,dus moeilijk eetschema?

polok

Novice
Waardering
0
hallo,
Zoals de titel het laat vermoeden,
Ik ben een moeilijke eter maar ik ben dus wel serieus met krachttraining bezig.
Hoe harder ik train hoe beter ik me nadien voel.
Enkel zou ik nu graag wat beter op mijn voeding letten.
Ik zou graag mijn vetpercentage omlaag krijgen en niet teveel spierverlies hebben daar ik mij toch wel langzaam meer en meer op massa ga toeleggen.

Maar het grote probleem is dat ik dus heel erg weinig fruit en groenten lust.
Hetgeen van fruit en groenten dat ik wel lust is hetvolgende : appels,bananen,noten,wortelen,spinazie,erwten.
Van Vis,vlees ,deegwaren en rijstsoorten lust ik dan wel alles.
Met andere woorden,ik ben vooral vlees en viseter.

Hoe kan ik hiermee toch een redelijk goed voedingsschema maken.(indien dit al mogelijk is)

ik ben 30 jarige man
1.78m
93kg en vetpercentage van 29% volgens de 3puntsmeting(veel te vet ik weet het)
Ik train 6 dagen per week en iedere dag doe ik ongeveer een dik uur krachttraining en 30 minuten cardio.

Wat denken jullie,hoe pak ik dit het beste aan.
mvg philippe

Je eet vlees , vis en deegwaren . Ik zie het probleem niet ...
Uiteraard moet je wel iets van groenten en fruit binnenhebben . Maar er zijn vervangmiddelen . Bv; Vitamine C zit ook in aardappels . Ijzers in spinazie .
Erwten zijn ook heel erg gezond , wortels ook ...
Calcium haal je uit melkproducten .
In appels zit ook heel wat .

• Topic Starter Topic Starter
re

ik heb onlangs op internet gelezen dat mensen met een zittend beroep,op een caloriewaarde zitten van 2500 kilocalorieën.

dus indien ik wil vermageren maar niks van kracht wil verliezen of geen last wil hebben van mijn krachttraining,dan moet ik ervoor zorgen dat ik zo een 300 kilocalorieen minder inneem en dat ik blijf sporten zoals ik nu bezig ben.

Wat ik eet doet er niet echt toe zolang ik maar binnen de benodigde kilocalorieen blijf?

Klopt dit een beetje?
Want ik ben nieuw met al deze voedingsmaatregelen.
Mvg philippe

Wowow . Die 2500 kcals is een gemiddelde voor volwassen mannen .
Als je een beetje een actief leven hebt en je sport vaak , dan gaat dit veel hoger liggen . Om gewoon hetzelfde te blijven wegen heb ik bv. 3500 kcals nodig en op trainingsdagen nog meer .
Iedere persoon verschilt en heeft een ander metabolisme . Check andere topics over hoe je best je voedingsschema opstelt .

re

ik zal zeker en vast nog eens goed moeten studeren over de voedingsschema's want ik begrijp er voor de moment echt niet zo veel van.
Volgens bovengenoemde site heb ik hetvolgende.

Lichaamsgewicht: 94 KgVetpercentage: 29 %Vet Vrije Massa: 66.7 Kg94*0.71
Basisbehoefte: 1601.8 Kcal66.7*24
Sporttoeslag: 160.2 Kcal1601.8*0.1
Arbeidstoeslag: 1201.3 Kcal1601.8*0.8
Sportieve arbeidstoeslag: 400 Kcal1601.8*400
------- +Totale dagelijkse behoefte energie: 3363 Kcal

Dagelijkse behoefte Eiwitten: 147 Gram66.7*2.2)
Dagelijkse behoefte Vetten: 75 Gram(3363*0.2)/9Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 526 Gram(3363-(75*9)-(147*4))/4

Alvast bedankt he Phenochef
Alle begin is moeilijk en alle hulp is meer dan welkom,ik waardeer dit.

Wat is er dan onduidelijk ?
Je hebt 3363 kcals nodig om op onderhoud te eten dwz dat je als je dezelfde inspanning blijft doen , je noch gewicht gaat verliezen noch gaat bijkrijgen .
M.a.w. als jij nu wil afvallen , ga je daar 300kcals onder zitten . Dus 3063 kcals .
Zorg er nu voor dat je een eetschema opstelt dat daarmee overeenkomt . Dit is vaak wat puzzelen , maar je komt er wel .

Wat is er dan onduidelijk ?
Je hebt 3363 kcals nodig om op onderhoud te eten dwz dat je als je dezelfde inspanning blijft doen , je noch gewicht gaat verliezen noch gaat bijkrijgen .
M.a.w. als jij nu wil afvallen , ga je daar 300kcals onder zitten . Dus 3063 kcals .
Zorg er nu voor dat je een eetschema opstelt dat daarmee overeenkomt . Dit is vaak wat puzzelen , maar je komt er wel .

3000 is een fijn getal om mee te werken! Gaat je vast lukken, succes!

re

alvast bedankt voor de goede raad en duidelijke informatie.
Deze avond ga ik dan maar eens lekker gaan puzzelen,hahaha

Nu ben ik weg,eens hard gaan beulen in de gym.

groeten en nog eens bedankt voor de raad.

inderdaad sporttoeslag is belangrijk om mee te rekenen. Ik mag bijvoorbeeld 4100 kcal op een dag, maar omdat ik een cut schema heb ga ik laag zitten.
3000 is inderdaad een mooi getal om mee te werken en dan zal je je ook stukken beter voelen. Fitter, meer energie en ook gezonder!

succes Polok

Terug
Naar boven