XXL Nutrition

Moeite met schema volgen hulp graag.

kidmonster

Ripped Bodybuilder
Waardering
124
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Hallo Dbb,

Zoals titel zegt. Ik heb moeite met een vast schema te volgen. Mijn probleem is dat ik wekelijks wel iets lees over een schema en dan wil ik dat uit proberen. Geen idee waarom ik dat heb maar ik probeer zo veel mogelijk te variëren.
Ik verneem altijd een schema minimaal 6 weken te volgen. Meestal ben ik het midden 2e week alweer zat en verander ik wel eens wat. Langer dan 3 weken hou ik het eigenlijk nooit vol.
Het probleem wat ik heb is dat ik zo veel mogelijk wil afwisselen.
Meestal train ik niet compleet via een richtlijn maar gewoon waar ik zin in heb.

Nu vraag ik mij het volgende af, is een niet vast schema dus wekelijks iets anders doen erg nadelig voor hypertrofie? of is dit over het algemeen geen probleem zolang je spieren maar een prikkel krijgen?

En wat denken jullie van dit een 2 weken schema, ik ben fan van push/pull/benen en upper body/lower body schema's. Alleen als ik er een volg heb ik vaak de week erna juist net zin in het andere.
Dus bijvoorbeeld:
Week 1.
ma-UB/A
di-LB/A
wo-rust
do-UB/B
vr-LB/B
za/zo-rust

Week 2.
ma-Push
di-Pull
wo-rust
do-Benen
vr-Push/pull(erg licht)

Over het algemeen lijken de trainingsmethodes erg op elkaar, toch vind ik die kleine veranderingen juist fijn alleen weet ik niet of dit überhaupt zin heeft. En met name voor hypertrofie, overtraining lijkt mij niet erg van toepassing. Heb altijd fijn gevonden meer te doen en heb er ook nooit last van gehad. Ik weet dat soms minder=meer maar dat ligt mij totaal niet, en plezier staat toch op nummer 1.

Feedback is zeer welkom :)

Of je deelt je UB/LB in op push/pull oefeningen?

Terug
Naar boven