Fitness Seller

Moeite voeding door onregelmatig leven

fitnesswomen

Cool Novice
Waardering
8
Lengte
1m77
Massa
54kg
Vetpercentage
15%
Ik vind het moeilijk om een goede voeding binnen te krijgen. Ik ben vaak weg waardoor ik uiteindelijk toch gewoon boterhammen mee neem. Daarnaast heb ik het probleem dat ik niet vaak thuis eet, omdat ik 's avonds werk of gewoon bij vrienden aan het eten ben.

Voorbeeld voedingschema:
magere yoghurt met fruit
2 mandarijntjes
2 bruine boterhammen met kipfilet en komkommer
Avondeten heb ik vaak geen hand in, maar probeer zoveel mogelijke groente te eten.

Drink de hele dag door water, thee of koffie (is dan wel koffie verkeerd)

Ik krijg denk ik sowieso te weinig eiwitten binnen, maar ga binnenkort aan de eiwitten shakes om dat te compenseren. Heb een lekker cocos smaakje :D

Kunnen mensen die ook onregelmatig leven hebben tips geven? Andere mensen mogen natuurlijk ook reageren ;)

extreme regelmaat zover dat lukt in je onregelmatige leven. ik werk in 5 ploegendienst..zo onregelmatig als de pest. daarbuiten probeer ik alles zo regelmatig mogelijk te houden en ongeveer zelfde tijstippen voor maaltijden maar ook rust. er zijn heel veel mogelijkheden met eten maar altijd een magnetronnetje in de buurt hebben is wel handig. altijd eten voor je naar vrienden en familie gaat en gelijk als je terug komt

Probeer gewoon al je maaltijden uit hetzelfde aantal Kcal te laten bestaan. Dan is het gewoon een kwestie van je eerste maaltijd eten als je opstaat en dan om de x-aantal uur eten. Totdat je weer gaat slapen. Of maak van te voren een planning wanneer je wat eet. Dat doe ik zelf ook ondanks dat ik ook weer niet heel erg onregelmatig leef. Maar ik sta wel iedere dag een andere tijd op.

BTW. Met boterhammen is niets mis. Als ik 6 uur van huis ben gaan er ook 16 boterhammen mee met een onsje of 4 aan kalkoen ;)! Zolang je gewoon zo donker mogelijk brood eet, zoals (donker)volkoren of meergranenbrood.

extreme regelmaat zover dat lukt in je onregelmatige leven. ik werk in 5 ploegendienst..zo onregelmatig als de pest. daarbuiten probeer ik alles zo regelmatig mogelijk te houden en ongeveer zelfde tijstippen voor maaltijden maar ook rust. er zijn heel veel mogelijkheden met eten maar altijd een magnetronnetje in de buurt hebben is wel handig. altijd eten voor je naar vrienden en familie gaat en gelijk als je terug komt

Ja naar vrienden en familie dat doe ik ook. En als ze je dan wat te eten aanbieden en je zegt nee dan zeggen ze: Maar jij eet toch altijd zoveel, komop! :)

Overigens neem ik ook in de avond m'n kwark rustig mee als ik ergens op visite ben. En dan zet ik het daar gewoon in de koelkast.

Laatst bewerkt:
Maar wat is er nu zo onregelmatig? Draai je ploegendiensten of eet je alleen savonds niet thuis?
Ik zie het probleem niet helemaal. Als je boterhammen mee neemt, kan je toch ook gewoon ander voedsel meenemen?

dit voedingsschema is heel slecht, zeker als je erbij sport. lees je ff in...

je kan altijd eten van te voren bereiden en meenemen.

Al je eten van te voren klaar maken, als je niet thuis eet.
Kost veel tijd, maar goed, discipline

• Topic Starter Topic Starter
Ik werk 's avonds en overdag ga ik naar school. Daarnaast sport ik uiteraard en doe ik dingen zoals een talencursus, dus ben vrij weinig thuis. Ik neem vaak boterhammen mee, omdat ik vind dat het lekkerste blijft als je ze meeneemt en het makkelijkst is. Het probleem is daarnaast dat ik niet zo goed weet wat ik kan meenemen, omdat veel dingen dus niet echt lekker blijven als ze 4 uur in je tas blijven zitten of inderdaad mijn eten niet kan opwarmen, etc.

Ik weet dat mijn voedingsschemainderdaad niet goed is, maar ben iemand die weinig eet zeker als ze het druk heeft. Dus doe mijn best om meer te eten + aan te passen volgens de richtlijnen voor krachttrainen! Dus ik zal binnenkort even nieuw voedingsschemaposten.

Ik heb vaak het probleem dat als ik bij vrienden/familie ben, dat ze het vervelend/raar vinden als ik bepaalde dingen niet wil eten. De standaard reactie is, 'maar je bent toch helemaal niet dik' (zucht). Maar ik vind die over zelf kwark meenemen zeker goede optie, dat ga ik zeker doen.

Laatst bewerkt:
Ik weet dat mijn voedingsschemainderdaad niet goed is, maar ben iemand die weinig eet zeker als ze het druk heeft. Dus doe mijn best om meer te eten + aan te passen volgens de richtlijnen voor krachttrainen! Dus ik zal binnenkort even nieuw voedingsschemaposten.

Ik heb vaak het probleem dat als ik bij vrienden/familie ben, dat ze het vervelend/raar vinden als ik bepaalde dingen niet wil eten. De standaard reactie is, 'maar je bent toch helemaal niet dik' (zucht). Maar ik vind die over zelf kwark meenemen zeker goede optie, dat ga ik zeker doen.
Ik vind het zorgelijk dat je minder eet als je het druk hebt, want dan zou je zo maar in starvation mode kunnen komen.

Jammer dan dat anderen je vervelend of raar vinden. Hun mening zegt iets over henzelf en helemaal niets over jou.

Ik werk ook onregelmatige tijden. Toch kan ik me goed redden. Ik neem altijd kleine bakjes met eten mee en die eet ik tussendoor snel op. Koude pasta's, eieren, kwark, shake, fruit, vlees (magnetron tijdens pauze). Kortom, er zijn altijd wel mogelijkheden om wat voeding naar binnen te werken.

Als ik bij anderen mee eet dan vraag ik eerst wat ze eten, past het niet in mijn straatje dan neem ik zelf wat mee. Als ze daar problemen mee hebben dan blijf ik lekker thuis.

koelbox?
doe ik ook

Als ik bij anderen mee eet dan vraag ik eerst wat ze eten, past het niet in mijn straatje dan neem ik zelf wat mee. Als ze daar problemen mee hebben dan blijf ik lekker thuis.
:D
Ik eet niet zo vaak bij anderen eigenlijk. Maar het lijkt me best normaal dat als je ergens op visite gaat, ze een beetje rekening houden met jouw dieetwensen. Dat doe je toch ook als mensen iets echt niet lusten of ergens allergisch voor zijn.

Of je gebruikt zo'n maaltijd als je wekelijkse cheatmeal. Dat werkt alleen niet als je elke dag ergens eet ;)

:D
Ik eet niet zo vaak bij anderen eigenlijk. Maar het lijkt me best normaal dat als je ergens op visite gaat, ze een beetje rekening houden met jouw dieetwensen. Dat doe je toch ook als mensen iets echt niet lusten of ergens allergisch voor zijn.

Of je gebruikt zo'n maaltijd als je wekelijkse cheatmeal. Dat werkt alleen niet als je elke dag ergens eet ;)

+1, gelukkig houdt mijn vriendenkring met een etentje of bbq rekening met mijn voeding.:D Anders ga ik gewoon voor ze staan en dan schreeuw ik keihard in hun oren, KIP, KALKOEN EN RUNDVLEES JONGUH!!!!!

het is eigenlijk een lifestyle waar je voor kiest dus..

+1, gelukkig houdt mijn vriendenkring met een etentje of bbq rekening met mijn voeding.:D Anders ga ik gewoon voor ze staan en dan schreeuw ik keihard in hun oren, KIP, KALKOEN EN RUNDVLEES JONGUH!!!!!

Waarom eet je geen vis? Heel gezond, en niet verzadigd :P + goede vetten!

Allereest:
16% nice!

Dit zal bij jou vast niet van toepassing zijn.. maar ik wil het toch even vertellen!

Toen ik vertelde dat er een voedingsschema voor mij was gemaakt heb ik iedereen waar ik wel eens eet mijn schema gemailt of laten zien en hierdoor word er altijd wel rekening met mij gehouden, met het eten.
Ik woon bij mijn ouders thuis dus ik heb niet in de hand wat we eten en ik moet eten wat de pot schaft.

6 maaltijden per dag was in het begin voor mij echt stouwen en schuiven maar nu heb ik gewoon HONGER als ik 2 uur niet eet. Mijn nicht schrok er van toen ik met haar weg was, ik had een 'sas'-dag (schijt aan Sonja) dat ik zo veel kan eten op een dag.

Succes in ieder geval! Je BMI is al mooi (ik ben jaloers!!!!!).

Grtz

Ten eerste, je zou echt moeten willen. Als je eigenlijk stiekem niet wilt zal het je ook niet lukken.

Ik heb ook een onregelmatig leven. De ene dag begin ik om 9 uur, de andere dag om 11 uur of ik heb vrij of smiddags ook nog werken. Zo onregelmatig als maar kan.

Echter als ik vrij heb of later op sta schuif ik gewoon alles iets op.

Stel ik sta om 7 uur op, dan eet ik op de volgende tijdstippen:
7.00
10.00
13.00
15.30
18.00
WO
20.30 Post WO
23.00

Als ik nu pas om 11 uur op sta:
11.00
13.00
15.00
17.00
18.30
WO
20.30 Post WO
23.00

Zo zie je dat ik dan de tijden tussenin iets verklein. Het is niet ideaal, vooral niet zo lang niet eten (Van 23.00 savonds tot 11.00 smorgens) maar goed, ik heb ook nog een ander leven hiernaast en zo vang je dat redelijk op.

Dag van tevoren je eten preparen, ik mag aannemen dat dit iets in de trend van kip, rijst en groente zal zijn. Pleur het in een tupperware bakje en enjoy your meal the next day. Tja niet op kunnen warmen betekent koud eten (is sowieso makkelijker), eerste waar je je van af moet zetten is dat eten lekker moet zijn. Het wordt uiteindelijk allemaal een routine en eten wordt meer een klus dan iets om naar uit te kijken.

It's all about mindset.

Voorbeeld voedingschema:
magere yoghurt met fruit
2 mandarijntjes
2 bruine boterhammen met kipfilet en komkommer
Avondeten heb ik vaak geen hand in, maar probeer zoveel mogelijke groente te eten.

Drink de hele dag door water, thee of koffie (is dan wel koffie verkeerd)

WTF, dit is echt veeeeeeel te weinig eten, zelfs voor iemand uit een 3e wereld land...

Terug
Naar boven