MuscleMeat

Moet bellen met gsm verboden worden op tram, bus en trein ?

Peiling Peiling Moet bellen met gsm verboden worden op tram, bus en trein ?

• ja

Stemmen: 13 19,7%
  • nee

Stemmen: 49 74,2%
  • geen mening

Stemmen: 4 6,1%

• Totaal stemmers
    66
  • Peiling gesloten .

Masterhit

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
1.032
GSM steeds meer aan banden

Nu iedereen er minstens eentje heeft, lijkt de tijd aangebroken om de gsm aan banden te leggen. In de Oostenrijkse stad Graz geldt vanaf deze week bijvoorbeeld een verbod op bellen met een gsm in bussen, trams en treinen.

Zen

In Frankrijk zijn er "zen zones" op de hogesnelheidstreinen: je mag daar niet bellen. Ze bestaan ook al in Denemarken, Duitsland en Finland, van die stille zones in treinen.

"Geen recht"

"Ik weet dat ik de gsm-god een beetje beledigd heb", zegt burgemeester Siegfried Nagl van Graz, "maar mensen moeten beseffen dat ze het recht niet hebben om constant aan de telefoon te hangen."

"Niet gezond"

De uitspraak van Nagl heeft voor flink wat opschudding gezorgd. Tegenstanders vragen zich wie de burgemeester is om te beslissen wanneer, hoe en waar ze bellen. Nagl zelf beroept zich op gezondheidsredenen: "Het is gewoon niet goed voor je gezondheid om nooit eens wat rust en vrede te hebben." Het noopte de critici tot een slogan: "Worden gsm-gebruikers de nieuwe rokers?"

Op vliegtuig

Ongeveer gelijktijdig diende in Amerika Republikeins senator Peter DeFazio een wetsvoorstel in dat gsm-en op vliegtuigen in het Amerikaanse luchtruim zou verbieden. In Europa heeft de EU recent dat verbod opgeheven en is bijvoorbeeld Air France al begonnen met proefvluchten waar gebeld kan worden.

Uit auto

In de VS zijn er ook een toenemend aantal steden die de gsm tout court uit de auto willen bannen. Ze argumenteren daar dat mobieltjes voor zowat de helft van de ongevallen zorgen.

Gepruts

Handenvrije sets zijn al verplicht, maar dat haalt niks uit volgens de politie, want "of de chauffeurs gebruiken ze niet, of ze zitten te prutsen aan het ding om bijvoorbeeld een nummer in te tikken". Nummers draaien via voice controle is ook geen oplossing: "bestaat nu al een paar jaar en geen hond die weet hoe dat werkt, want jammer genoeg moet je daar de handleiding voor lezen".

Passagiers

Ook gsm-gebruik van passagiers is verantwoordelijk voor veel ongevallen menen ze in de States. "De chauffeurs moeien zich in het gesprek, luisteren mee, zijn gewoonweg minder geconcentreerd."

HLN: Multimedia - GSM steeds meer aan banden (246901)

in auto is het nogal logisch dat het verboden is, maar in het openbaar vervoer ?

heb nee gestemd
brengt het verkeer niet in gevaar
zolang de bestuurder zelf niet beld

Ik erger me aan die gasten die dicht bij je zitten en ook nog hard praten. Zolang je rekening houd met je medepassagiers moet het geen punt zijn. Ja asocialen heb je overal he.

Mag dat ook al niet meer !! Ik vind het ook belachelijk mensen die constant zitten te ''smsen'' maar waar gaat het heen met onze vrijheid, binnenkort mogen we niets meer.

Op vliegtuig

Ongeveer gelijktijdig diende in Amerika Republikeins senator Peter DeFazio een wetsvoorstel in dat gsm-en op vliegtuigen in het Amerikaanse luchtruim zou verbieden. In Europa heeft de EU recent dat verbod opgeheven en is bijvoorbeeld Air France al begonnen met proefvluchten waar gebeld kan worden.

Moet er dus niet aan denken om op een transatlantische vlucht te zitten met meerdere mensen om me heen die uit pure verveling uren aan een stuk zitten te kakkelen over niks. Heb al zo'n enorme t*ring hekel gekregen aan vliegen door het toenemende asociale gedrag onder passagiers dat als dat er nog bij zou komen ik niet in kan staan voor mezelf, en ik vermoed dat hetzelfde geldt voor meer passagiers.

Sommige meisjes die het volledige verlag van hun hele dag doen in de tram via telefoon. Dat is pas irritant.

"Ik weet dat ik de gsm-god een beetje beledigd heb", zegt burgemeester Siegfried Nagl van Graz, "maar mensen moeten beseffen dat ze het recht niet hebben om constant aan de telefoon te hangen."

wtf ??? om welke reden heeft iemand dan niet het recht om de hele dag te telefoneren als die dat wil?

werk?

Verbieden vind ik wat ver gaan. Maar die types die geen seconde zonder aanspraak kunnen in het ov, en daarom maar nonstop gaan zitten sms-en en bellen, mogen ze best afschieten.

op trein/tram/bus maakt et me geen snars uit..ofwel lees ik,ofwel luister ik nr mn MP3, ofwel praat ik met een kennis of zo op de trein..
maar ze moeten die handel verbieden in de gym, want ik HAAT die ****ing superdudes die staan te kakelen tegen hun breezahsletjes terwijl ik mn sets tot failure doe!

Je mag toch ook gewoon metelkaar praten? dus zie niet in wat er mis is met bellen.

Voor mijn gezondheid zou het in ieder geval beter zijn. Ik irriteer me mateloos aan die types die overal en altijd in dat ding lopen te bleren. Zelf zet ik 'm uit als ik in de bus of trein zit.

in het OV vind ik dat mensen moeten kunnen bellen, zolang ze maar rekening houden met de andere reizigers, in de stilte coupes in de trein vind ik het dan weer niet kunnen, dan moet je gewoon in een middenstuk gaan staan

Bwoa, zolang de mensen de moeite doen om niet te hard in dat ding te roepen, heb ik er geen problemen mee.

ik vind het wel een recht om te bellen op openbare plaatsen maar evenzeer een plicht om dan rekening te houden met je medemens.

Nee, je hebt het recht om in een openbare ruimte gewoon te mogen bellen. Net als dat je gewoon met elkaar mag praten.

Wat van mij wel verboden mag worden is muziek afspelen op telefoons in openbaar vervoer. Van die aso's die denken dat iedereen wil meegenieten van hun muziek. Gelukkig ga ik niet vaak met het OV maar in winkels doen ze het ook.

Nee, je hebt het recht om in een openbare ruimte gewoon te mogen bellen. Net als dat je gewoon met elkaar mag praten.

Wat van mij wel verboden mag worden is muziek afspelen op telefoons in openbaar vervoer. Van die aso's die denken dat iedereen wil meegenieten van hun muziek. Gelukkig ga ik niet vaak met het OV maar in winkels doen ze het ook.

Klopt, dat is verschrikkelijk. Mag de hele trein meegenieten van die matjesmuziek, dat levert bij iedereen wel irritatie op.
Chemisch castreren dat soort lui !!
Even serieus: een flinke boete is wel op z'n plaats. Doe oordopjes in of luister geen muziek

+1

Gebruik dan een headset ofzo. Ik luister vaak muziek op mijn telefoon (met heaadset uiteraard). Waar ik me wel weer aan kan ergeren zijn mensen die zo t*ring hard moeten schreeuwen in die gsm, dat ik ze nog boven het geluid van mijn mp3-speler/radio uit hoor)... :mad:

+1

Gebruik dan een headset ofzo. Ik luister vaak muziek op mijn telefoon (met heaadset uiteraard). Waar ik me wel weer aan kan ergeren zijn mensen die zo t*ring hard moeten schreeuwen in die gsm, dat ik ze nog boven het geluid van mijn mp3-speler/radio uit hoor)... :mad:

:D

Laat ze eerst bellen in de gym verbieden:mad:

Terug
Naar boven