Fitness Seller

Mondhygiëne, hoe verzorgen jullie je gebit en tong?

lange man doe even normaal.

Flossen en oldskool tandenborstel 2x pd. Pak ook altijd de tong mee.
Had een elektrische maar moest em steeds vaker opladen.
Heb mondwater geprobeerd maar had het idee dat de binnen kant van mijn wang daardoor ging vervellen. Heftig spul hoor.

Meestal kauw ik na een maaltijd op kauwgom. Zeker na een bak kwark.

Kijk iedereen stinkt wel eens naar roadkill uit zijn muil. (Knoflook vind ik overigens niet stinken maar geuren)
Maar dat er mensen zijn met zo'n rotte kiezen geur die je ruikt als je in de buurt staat en niet eens tegen je praten snap ik niet.

Heb trouwens nog nooit gaatjes gehad.

S'ochtnends en savonds tandenpoetsen + tong

Tussendoor veel water drinken en Smint

poets niet

ajo te veel poetsen is helemaal niet goed dan haal je je anti laag er af.

ik poets gewoon 2 ker per dag smorgens's avonds

Sinds ik deze post gelezen heb, poets ik mijn tanden niet meer, maar bef 2 à 3 keer per dag.

Dikwijls 's morgens
Elke avond
Soms overdag

enkel s'ochtends poetsen, kan niet slapen met die tandpastesmaak in men bek.

Mondje spoelen doe ik ook wel eens af en toe.

Gebruik gewoon een mes voor de tong te schrapen, doe ik ook elke ochtend.

Tandjes vallen wel goed mee, mooi wit. Achterste kies mag wel eens naar gekeken worden, is vulling uitgevallen maar heb teringbang van de tandarts :).

kan niet flossen, mijn vrouwtje is geschoren:D !

Ik poets 1 keer per dag. Ja klinkt misschien "vies" voor sommigen, maar ik poets vrij krachtig en dan is meer dan 1 keer per dag niet goed voor je glazuur en krijg je juist sneller gaatjes.
M'n tandarts vind dat ik m'n gebit prima verzorg!

Ik poets mijn tong en tanden wel regelmatig op de dag.

Als het kan na iedere maaltijd. Ik flos ook iedere dag en gebruik mondwater voor het slapen gaan.

En koop iedere week een nieuwe tandenborstel. Ik heb een tandenborstel tik. Ik weiger langer dan 1 week te poetsen met zo'n ding.

Elke week :eek: ....smet vrees ?

Ik poets alleen savonds.

Laatst bewerkt:
gewoon 2x per dag tanden poetsen met de ordinaire tandenborstel met colgate max-fresh

vroeger ook zo hextril mondspoeling toen ik met mn blokjes zat, maar nu heb ik dat niet meer nodig.

Woohooow! eindelijk eens een dicussie waar deze n00b een gefundeerde menig in kan gooien (ik studeer nameijk tandheelkunde)
Ik gebruik geen mondwater meer sinds het meer kapot maakt dan je lief is (heb ik zelf gemerkt). Heb je je tanden mooi schoongepoetst, gaat er nog zo'n lading alcohol overheen die je glazuur beetje bij beetje aantast

Hier heb je helaas maar al te vaak gelijk. afhankelijk van het mondspoelmiddel dat je gebruikt, kan de pH tot onder de 2 gaan (vergelijkbaar met maagzuur) Een pH-neutrale spoeling, zoals Meridol heeft deze zuurtegraad echter niet en heeft dus wel degelijk zijn nut, aangezien de vloeistof plaatsen ka bereiken waar je ondanks uitgebreid poetsen en flossen niet aan raakt

Ik poets 1 keer per dag. Ja klinkt misschien "vies" voor sommigen, maar ik poets vrij krachtig en dan is meer dan 1 keer per dag niet goed voor je glazuur en krijg je juist sneller gaatjes.
M'n tandarts vind dat ik m'n gebit prima verzorg!

Da's omdattie je gewoontes niet kent :p
Zolang je geen gaatjes hebt is't allemaal heel goed enzo hoor, maar je kan toch ècht beter 2x wat zachter poetsen.. zoniet ga je toch vroeg of laat erosie-caries krijgen. dit zijn beschadigingen ter hoogte van de overgang tandvlees-tand, ten gevolge van tè hard poetsen/ foute techniek..
just my €0.02 uiteraard.

Nu ik hier toch aan't zagen ben: bij bodybuilders en gewichtheffers is een vaak gezien letsel aan de tanden occlusale afslijting door klemmen. DWZ dat de bovenkant volledig gald gesleten is door de tanden op elkaar klemmen en knarsen bi het leveren van zware inspanningen. Dus julie weten het, als je nog es voor een PR gaat, eventjes die tong tussen de tanden, je zal er wel om denken niet door te bijten dan ;)

poetsen met beverly hills white en zendium (soms sensodine) hangt van dag tot dag af de welke.... 3 maal daags

mond spoelen met mondwater

flossen

tong gewoon mee poetsen

poetsen met beverly hills white

Waarom gebruik je niet ineens schuurpapier? die verwittende tandpasta's zijn stuk voor stuk slecht voor je tanden omdat ze microchristallen bevatten. Deze schuren de buitenste laag van je glazuur der af, waardoor het onderliggende, nog niet verkleurde glazuur zichtbaar word. Helaas is glazuur maar 2-3µm dik, en is het onderliggende dentine donkerder van kleur. zodra je dus genoeg gepoetst hebt om ongeveer half je glazuur weg te krijgen begint het gelige dentine door te schemeren en kan je poetsen wat je wil, verbleken zullen die tandjes niet meer.

Kom ik al als n wijsneus over of moet ik nog harder mijn best gaan doen?

BTW: sensodine is wel goed, tenminste als je niet een fluorloze variant gebruikt :p

ik gebruik de beverly dan ook niet vaak... ik gebruik 3 tandpasta's door elkaar :p

Ik zou 'm helemaal niet meer gebruiken als ik jou was. Heb er ook veel slechts over gehoord (van kennissen). Net als die mega goedkope tandpasta's, zoals van de Aldi. Volgens mij hebben die dure Beverly en die goedkope van de Aldi hetzelfde effect...

2x poetsen
2x flossen

per dag

Terug
Naar boven