MuscleMeat

Moslim ontloopt cel door gebedsplicht

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Een 18-jarige Maassluise moslim hoeft niet meer naar de reclassering om de therapie waarmee hij zijn agressie moet leren beheersen, omdat hij dat niet kan combineren met zijn gebedsplicht. Daarmee ontloopt hij ook de ten uitvoerlegging van een eerder opgelegde voorwaardelijke straf.

De jongeman is vorig jaar juli door de kinderrechter te Rotterdam veroordeeld tot een celstraf van vijf maanden, waarvan twee voorwaardelijk, voor openlijke geweldpleging in zijn woonplaats. Om het voorwaardelijk strafdeel niet te hoeven uitzitten, moest de verdachte zich houden aan de richtlijnen van de reclassering en de door gedragsdeskundigen geadviseerde therapie volgen om zijn agressie onder controle te leren houden. Hij meldde echter alleen 's ochtends en 's avonds op afspraken te kunnen komen. Anders zou hij zijn gebedsplicht in de moskee niet kunnen vervullen.

Maar na het uitzitten van zijn celstraf, liet hij zijn baard groeien en werd hij een fanatieke islamiet. In een moskee begeleidt hij nu een jongerenproject. Aanvankelijk vroeg de officier van justitie de ten uitvoerlegging van de voorwaardelijk opgelegde celstraf, omdat de veroordeelde al snel niet meer bij de reclassering was verschenen. Over het delict wilde hij niet praten. ''Dat is iets tussen Allah en mij,'' luidde zijn reactie. De Maassluizer, bij wie op jongere leeftijd hulp door Jeugdzorg mislukte, had grote problemen had met zijn gezinsvoogd en zijn ouders.

''Maar nu heeft hij z'n toevlucht in de moskee gezocht en de invulling van zijn geloofsovertuiging weegt kennelijk zwaarder dan wat wij boven zijn hoofd hangen. Die invulling wil ik een kans geven'', aldus de officier van justitie. Op zijn voorstel verlengde de kinderrechter de proeftijd van de voorwaardelijk opgelegde celstraf met twee jaar en haalde daar de voorwaarden van reclasseringsbezoek en therapie vanaf.

Bron: Rotterdams Dagblad

:roflol: Ik begin het lachwekkend te vinden echt waar.

:roflol:

om gek van te worden :mad:

Vrijheid van geloof maar eens afschaffen.... :cool:

Ik ga moslim worden en in Nederland komen wonen, dan mag ik veel meer! :cool:

tijd dat justitie eens in therapie gaat...stelletje knuffelnichten!

ik word d'r afentoe zo knettergek van hier in Nederland. Ik ga ook maar eens een geloof beginnen waarin dwarsliggen bovenaan staat.

DBC01 zei:
Maar na het uitzitten van zijn celstraf, liet hij zijn baard groeien en werd hij een fanatieke islamiet. In een moskee begeleidt hij nu een jongerenproject.

''Maar nu heeft hij z'n toevlucht in de moskee gezocht en de invulling van zijn geloofsovertuiging weegt kennelijk zwaarder dan wat wij boven zijn hoofd hangen. Die invulling wil ik een kans geven'', aldus de officier van justitie.

Zeker nog niets geleerd van de afgelopen periode?

We gaan langzaam maar zeker kapot in dit land :(

Haha zie je die achterlijke marocs (de goede daar gehouden) kunnen alles flikken hier.
We lachen hier om maar dit is iets zeer ernstigs.

Laatst bewerkt:
GOED NIEUWS :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Dat betekent dus ook dat, wanneer ik weer geflitst wordt voor te hard rijden, ik de boete niet hoef te betalen en het kan 'afkopen' door 5 weesgegroetjes en 3 ochtendgebedjes. Super! Scheelt een hoop geld :D

DBC01 zei:
Maar na het uitzitten van zijn celstraf, liet hij zijn baard groeien en werd hij een fanatieke islamiet. In een moskee begeleidt hij nu een jongerenproject.

''Maar nu heeft hij z'n toevlucht in de moskee gezocht en de invulling van zijn geloofsovertuiging weegt kennelijk zwaarder dan wat wij boven zijn hoofd hangen. Die invulling wil ik een kans geven'', aldus de officier van justitie. Bron: Rotterdams Dagblad

Ik vind het eigenlijk moeilijk te geloven, is dit echt zo gebeurd of overdrijft de media dit verhaal? Mischien wil ik het niet geloven. :(

simpelste oplossing stenigen!

nederland o nederland, wat kwam ik hier toch doen?
jou zogenaamde welvaartstaat kost mij alleen maar poen

aldus jorgen raymann :cool:

DBC01 zei:

FIJN, dat hij nu ook die jongeren kan indoctrineren met haat tegen alles dat westers is.
De OvJ die dit toe heeft gelaten heeft echt een bord voor zijn kop ter grootte van de provincie Flevoland, want als hij alleen al kijkt naar Samir A. en Mohammed B. (beide jongens opgegroeid bij mij in de wijk, onder toeziend oog van Justitie), dan kan hij toch best wel weten wat de gevolgen van zijn actie zullen zijn...

Son, this country is going ..... laat maar.

is dit niet oudnieuws? heb het paar weken geleden al gelezen dacht ik zo

Moeilijk te geloven dit verhaal maar als het waar is is het belachelijk!

Terug
Naar boven