MuscleMeat

Mozes zat aan de drugs

Mozes die tript :roflol:

'hey mannen, weten jullie wat ik nu meegemaakt heb, ik liep daar op die berg, begon het ineens te bliksemen en kreeg ik 2 stenen op m'n kop' :nut: ha, daar heb je die gekke Mozes weer... waarschijnlijk heeft ie weer het beloofde land gezien...

zielig dat mensen voor zulk zinloos en stom onderzoek nog betaald worden ook... en dat heeft dan de titel van professor... tssss

Laatst bewerkt:
Ze waren allemaal onder de invloed van Granen, Granen kunnen voor psychose zorgen bij bepaalde groepen mensen.

over 10 maand krijgen we vast te lezen dat jezus aan de paddestoelen heeft gezeten

en geef hem eens ongelijk :D

ik ben trouwens ook benieuwd wat simpson voor spul slikte

omg dat joch :P man man man :D wat een kereltje :) hij is wel enthousiast :D

Zag laatst op discovery een item over het Orakel van Delphi. Bleek dat die priesteressen die daar zaten ook zwaar onder invloed waren van 1 of ander gas diep onder de grond uit de platen van de aardkorst kwam (Delphi lag op een kruispunt van 2 breuklijnen)

Karma voor degene die kan achterhalen om welk gas dat ookalweer was... bleek zwaar giftig te zijn ook nog es, maar onder de juiste omstandigheden kan je er zeer vet van hallucineren :D

James Randi Educational Foundation — An Encyclopedia of Claims, Frauds, and Hoaxes of the Occult and Supernatural

Volgens mij was Mohammed trouwens een epilepsie-patient, en heeft hij zn goddelijke inzichten gekregen tijdens epilepsieaanvallen..

Toen ik dat las moest ik gelijk aan Klusmier denken ;)

De ironie trouwens: al die christenen die nu janken over soft-drugs en alcohol in Amerika, en wie zat er wijn te slurpen bij het laatste avondmaal en wie lag er aan de voet van een berg te flippen op paddo's?

Dus je erkent dat Mozus wiet rookte, maar ontkend zijn bestaan?

Zag laatst op discovery een item over het Orakel van Delphi. Bleek dat die priesteressen die daar zaten ook zwaar onder invloed waren van 1 of ander gas diep onder de grond uit de platen van de aardkorst kwam (Delphi lag op een kruispunt van 2 breuklijnen)

Karma voor degene die kan achterhalen om welk gas dat ookalweer was... bleek zwaar giftig te zijn ook nog es, maar onder de juiste omstandigheden kan je er zeer vet van hallucineren :D

James Randi Educational Foundation — An Encyclopedia of Claims, Frauds, and Hoaxes of the Occult and Supernatural

Volgens mij was Mohammed trouwens een epilepsie-patient, en heeft hij zn goddelijke inzichten gekregen tijdens epilepsieaanvallen..

Etheen liet orakel van Delphi brabbelen (24 september 2001)

Overigens:
Orakel van Delphi: - Wikipedia
"Het verhaal dat zij bedwelmd zou zijn door dampen uit een rotsspleet, of door andere hallucinogenen, berust mogelijk op een in de Hellenistische tijd ontstaan misverstand. Meer aannemelijk is de veronderstelling dat het om een autosuggestieve trance ging. Eenmaal in trance begon de Pythia onsamenhangende klanken uit te stoten, waar niemand iets van begreep, maar waarvan men aannam dat het de boodschap van de goden was. "

lees het boek,
heel het volk van israel was getuige van de donderslagen en lichtflitsen.
Het schallen van de ramshoorn en de rook die uit de berg kwam. Bij die aanblik deinsden ze achteruit en ze bleven op grote afstand staan....
voor de cynisci , de berg sinaï is geen vulkaan.
een heel volk dat dit ziet gebeuren en optekend in het boek exodus, ze zullen toch niet allemaal stoned zijn geweest?

De ironie trouwens: al die christenen die nu janken over soft-drugs en alcohol in Amerika, en wie zat er wijn te slurpen bij het laatste avondmaal en wie lag er aan de voet van een berg te flippen op paddo's?

Religeuzen vandaag de dag weten niet eens wat religie inhoud. Ze hebben een verstoorde en zeer zwakke interpretatie op de normale staat van bewustzijn die enkel averechtse situaties tot stand brengt.

Ze lezen woorden die ze nimmer zullen begrijpen. Bijbel is niets meer dan een nu inmiddels 100 tal keren herschreven boek.

Waarschijnlijk is de oorspronkelijke Bijbel gefundeerd op een alternatieve staat van bewustzijn die mensen in de juiste balans moest houden om zelf en anderen de vruchten van het leven te laten plukken.

Ego oplossing, met een extreem hoge dosis paddo's (meer dan 3 porties vers - 100 gram) is een staat die je zou kunnen omschrijven als doodgaan, en uiteindelijk weer opstaan met een achterblijvend gevoel van enorme verlichting en vrijheid.

Als je het hebt over Goddelijkheid of een soort opperste verbonden eenheid, is dat in ieder geval iets die op de normale staat van bewustzijn nooit bereikt zal kunnen worden.

Religeuzen vandaag de dag weten niet eens wat religie inhoud. Ze hebben een verstoorde en zeer zwakke interpretatie op de normale staat van bewustzijn die enkel averechtse situaties tot stand brengt.

Ze lezen woorden die ze nimmer zullen begrijpen. Bijbel is niets meer dan een nu inmiddels 100 tal keren herschreven boek.

Waarschijnlijk is de oorspronkelijke Bijbel gefundeerd op een alternatieve staat van bewustzijn die mensen in de juiste balans moest houden om zelf en anderen de vruchten van het leven te laten plukken.
Ego oplossing, met een extreem hoge dosis paddo's (meer dan 3 porties vers - 100 gram) is een staat die je zou kunnen omschrijven als doodgaan, en uiteindelijk weer opstaan met een achterblijvend gevoel van enorme verlichting en vrijheid.

Als je het hebt over Goddelijkheid of een soort opperste verbonden eenheid, is dat in ieder geval iets die op de normale staat van bewustzijn nooit bereikt zal kunnen worden.
\
inderdaad, een hotlink met onze lieve heer,
en geschreven onder auspiciën van de heilige geest.
en inderdaad door te 10 geboden geef je jezelf en andere de kans de vruchten van het leven te plukken.

lees het boek,
heel het volk van israel was getuige van de donderslagen en lichtflitsen.
Het schallen van de ramshoorn en de rook die uit de berg kwam. Bij die aanblik deinsden ze achteruit en ze bleven op grote afstand staan....
voor de cynisci , de berg sinaï is geen vulkaan.
een heel volk dat dit ziet gebeuren en optekend in het boek exodus, ze zullen toch niet allemaal stoned zijn geweest?

Wrange redenering:
Omdat er in 1 boek is opgeschreven is dat het om een heel volk ging die wat zou hebben gezien, moet het wel waar zijn: immers een heel volk kan het toch niet mishebben?
Het gaat fout bij die ene bron: de bijbel; die is zo niet te verifieren. Wellicht is het waar, maar met alleen de bijbel kan je er gewoon GEEN uitspraak over doen. De indruk is echter gewekt dat het een waarheidsgetrouwe getuigenis is van een heel volk.

Dus je erkent dat Mozus wiet rookte, maar ontkend zijn bestaan?
Waar ontken ik dat hij bestaan heeft? Ik ben alleen van mening dat er niet voldoende bewijs is om aan te nemen dat er een god is zoals die beschreven is in de bijbel, dat is iets heel anders dan alles ontkennen wat in de bijbel staat.

Wrange redenering:
Omdat er in 1 boek is opgeschreven is dat het om een heel volk ging die wat zou hebben gezien, moet het wel waar zijn: immers een heel volk kan het toch niet mishebben?
Het gaat fout bij die ene bron: de bijbel; die is zo niet te verifieren. Wellicht is het waar, maar met alleen de bijbel kan je er gewoon GEEN uitspraak over doen. De indruk is echter gewekt dat het een waarheidsgetrouwe getuigenis is van een heel volk.

de bijbel bestaat uit 67 boeken gebundeld in een boek.
elk van deze boekdelen is gebaseerd op vondsten die met elkaar overeenkwamen.
zo zijn er ook deuterokanonieke boeken, boeken die niet waarheidsgetrouw zijn bevonden.
de eerste 5 boeken(genesis en exodus) worden toegeschreven aan mozes.
en na onderzoek en research betrouwbaar bevonden.
toendertijd werden deze verklaringen als wet geaccepteerd en omdat het hele volk ze aanschouwd had werden ze geloofd.
ik zal mezelf eens verder gaan verdiepen in de geschiedenis van deze vondsten en kan hier dan over een tijd meer tekst en uitleg over geven.

mooi, maar ga je nog in op het punt dat het gewoon geen argument is om te zeggen dat wat slechts in 1 boek te vinden is over een heel volk (en in zulke oude bewoordingen) van doorslaggevend gewicht is?

en: waarheidsgetrouw bevonden? De rest is dus wel waarheidsgetrouw bevonden? Op grond waarvan? De kennis van de samenstellers van de uiteindelijke canon? Of de septuagint? En wat te doen met de klaarblijkelijke fouten (die nogal afbreuk doen aan het waarheidsgehalte...)?

En stel dat er in de koran net zulke zaken zijn te vinden: hebben ze dan allebei even gelijk? (en daardoor dus allebei ongelijk?)

even een greep:
A List Of Biblical Contradictions

Terug
Naar boven