MuscleMeat

muziek verbetert sportprestaties

Ik kan me een onderzoek herinneren waarin naar voren kwam dat muziek die je op een negatieve manier stimuleerde het meeste trainingsresultaat opleverde.

Dus muziek waar je een hekel aan heb vuurt je het meest aan.

Bon want bij ons is t kl*ten Donna

dikke onzin...ik train HEEL k*t op elvis presley

Het ging er over dat muziek waar je je aan ergert je training bevorderd

Sorry, maar ik heb een heel ander gevoel hoor. Bij ons inde gym staat meestal lekkere trance op (en als die niet op staat, dan sta ik aan de toog:p). Ik heb het gevoel dat ik dan meer opgewonden ben (niet tussen mijn benen;)) en zwaarder kan gaan. Alsof ik de vermoeidheid/zere spieren niet zo voel.:D

A little bit of hatebreed is all you need! :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter

Zou kunnen, ergens in de zin dan van een soort protest-agressie. Ik denk dat het dan wel nodig is dat je je er enorm aan ergert, bv heel luide en scherpe symphonie mss.

A little bit of hatebreed is all you need! :thumbs:

Haha zeker ;) was eerst ook helemaal mijn muziek. (aardig hard ook)
Maar luister nu vooral hiphop.

Misschien klopt het wel dat het je aanspoort, maar bij ons op de sportschool staat meestal gewoon radio aan, met vooral trance muziek enzo. daar kan ik opzich ook nog wel naar luisteren dus ergert het me niet ;)

bij ons is het TITITIDONGDONGDONGDONGDONG (hardcore/trance/hardstyle)
Ik heb toch liever hiphop. Maar t zal vast helpen.

we hadden in de zomer shakira of iets dergelijks vaak op staan, geloof me dat helpt niet hoeveel je je ook aan ergert.

Met goeie muziek traine gaat idd beter !!! Ik luister altijd setjes van ofwel groovy of van Illusion of eender meer trance, groove. Als er dan zo een fijn stukje komt dan gaat alles beter , meer pump :lifter: Op jump of hardcore traine gaat ook lekker maar daar luister ik de laatste tijd wat minder naar

Draai altijd snoeiharde metal als ik voor pr's ga, en meestal gaat dat goed.

Moet je idd geen radio op hebben staan, maar homemadecd met stevige beat eronder en lekker tempo.. :)

Ik kan me een onderzoek herinneren waarin naar voren kwam dat muziek die je op een negatieve manier stimuleerde het meeste trainingsresultaat opleverde.

Dus muziek waar je een hekel aan heb vuurt je het meest aan.

Nouja bij mij dus niet, ik kan me dan tijdens het setje niet concenteren en stop vrijwel altijd vroegtijdig met m'n set als ik me zwaar erger aan een muziekje of geluiden om me heen.

Hatebreed, chevelle, creed en sommige Rocky nummers kunnen mij soms positief beinvloeden tijdens de training.

Muziek verbetert sportprestaties

Trainen met muziek helpt je prestaties tot 20 procent verbeteren. Dat zegt een Britse sportpsycholoog in Bodytalk. Een fitnessclub met gewone muziek op de achtergrond doet de prestaties al tien procent toenemen, bij muziek op de juiste maat is dat 20 procent. De prestatieverbetering is vooral merkbaar bij personen die weinig of niet trainen. Hoe vaker je traint, hoe kleiner het voordeel.

Muziek beïnvloedt je prestaties omdat het onder andere bijdraagt tot een hogere concentratie én tegelijk afleidt van vermoeidheid of pijn. Zeker als de muziek goedgekozen is, kunnen mensen langer en harder trainen. Luide, ritmische muziek werkt simulerend doordat het ritme en het tempo helpen een bepaald niveau te handhaven. (edp)

HLN: Fit & Gezond - Muziek verbetert sportprestaties (147027)

Helemaal mee eens, ze flikken het bij ons op de sportschool iedere keer smorgens om van die sky-radio muziek op te zetten :(
Vooral op zondagochtend een drama

1 van de redenen waarom ik thuis sport, sportscholen met commerciële k zenders aan trekken mij niet zo.
Als ik train wil ik knallen en niet naar André-houdt-je-Harses of Benny Naait Man luisteren, onbegrijpelijk dat mensen daar op kunnen sporten. :rolleyes:

tja...wat is verbeteren, een spier kan iets of kan het niet, hoeverre je bij het limiet komt is allemaal geestelijk. sommige dudes zullen niets merken van muziek en andere wel.
Heeft imo ook beetje met je mentaliteit te maken, als je echt hard wilt trainen, heb je daar echt geen muziek voor nodig. Bij cardio is het eerder omdat het anders zo saai wordt
ik denk wel dat muziek je beter helpt om in die focus/mentaliteit te komen, iig met goede harde muziek op van disturbed ofzo word ik altijd lekker agressief en gaan de setjes altijd een stuk makkelijker ;)

Ik zie het probleem niet. Neem je gewoon je iPodje mee en zet je weightlifting playlist op, en zet het volume op max. Dat moet die liftmuziek wel overstemmen.

Ik snap deze zin niet echt: "De prestatieverbetering is vooral merkbaar bij personen die weinig of niet trainen".

als je niet traint, hoe merk je het dan :S

Terug
Naar boven