ik ben begonne met dieeten en trainen op 130 kg ben zelf 1m83 ong mijn lichaamsgewicht is nu ong 85 kg wil nu nog een paar kg droge spier massa kweken
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
haha neeben blijer nu zeker en vast
maar een vraagje wat is ecto ?

tnx this idd uitgebreid ma bedanktJe hebt 3 verschillende, Ecto, Meso, & Endo
Ectomorph: Dit type lichaamsbouw is lang en slank met een lichte botstructuur. Het lichaam is kort in verhouding tot de armen en benen. De vingers, handen en tenen zijn vrij lang. Ectomorphen zullen meer moeite moeten doen om gewicht aan te komen en kunnen goede atleten te zijn in duursporten of atletiek.
Mesomorph: Dit type lichaamsbouw is doorgaans gekend als met een gespierd uitzicht, zware botten een grote borstkas en bredere schouders. Ze kunnen snel spiermassa aankomen, zijn heel sterk en kunnen enorme hoeveelheden voedsel nuttigen en toch slanker blijven dan endomorphen. Ze zijn niet de beste zwemmers of hardlopers, maar doen het erg goed in krachtsporten.
Endomorph: Mensen met dit type lichaamsbouw worden omschreven als iets dikker, omdat ze er zacht en rond uitzien. Ze hebben vaak grote buikspieren, en korte maar vlezige armen en benen. Deze personen hebben meest problemen om hun spieren droog te leggen en actief te blijven. Endomorphen hebben ook een traag metobolisme en zullen van nature vlugger vet opslaan. Niet iedereen is tevreden over zijn lichaamsbouw.
Dit is wel uitgebreid genoeg, denk ik zo maar eens..
![]()