XXL Nutrition

na 3-4 maanden nieuw schema

kevinn

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m87
Massa
79kg
ik ben nou ongeveer 3-4 maanden bezig met hetzelfde split schema, en heb wel wat gains gemaakt. Ik vond het nu wel is tijd worden voor een nieuw schema alleen ben aan het twijfelen wat voor iets het gaat worden.

Zal ik opnieuw een splitschema doen, of een rippetoe-schemam of nog iets anders dergelijks? (ben nu ongeveer in totaal 5 maanden serieus bezig)

Ik heb tot nu toe altijd bench press gedaan. Is dat volgens jullie een oefening die er altijd in moet blijven, of is dat een vervangbare oefening? (aangezien ik hier en daar gelezen heb dat je oefeningen moet vervangen door andere oefeningen zodat je je spieren steeds op een andere manier prikkelt.) Ik leg de nadruk in mijn schema het liefste op mijn borst.

Ik benchte vorige week 45 kilo met 3 setjes van 5 reps, dat lukte makkelijk. Gisteren wilde ik 5 setjes van 45 kilo doen, alleen kreeg hem bij het 2e setje bij de 4e rep al niet goed meer omhoog, dus ik heb moeten minderen :mad:. Ik snap niet hoe het komt, iemand idee?

Als ik ergens fouten heb getypt, corrigeer me maar.

Als jullie me tips kunnen geven met wat voor schema, of eventueel oefeningen, zet ik het zelf in elkaar en post het hier.

ik ben nou ongeveer 3-4 maanden bezig met hetzelfde split schema, en heb wel wat gains gemaakt. Ik vond het nu wel is tijd worden voor een nieuw schema alleen ben aan het twijfelen wat voor iets het gaat worden.

Zal ik opnieuw een splitschema doen, of een rippetoe-schemam of nog iets anders dergelijks? (ben nu ongeveer in totaal 5 maanden serieus bezig)

Ik heb tot nu toe altijd bench press gedaan. Is dat volgens jullie een oefening die er altijd in moet blijven, of is dat een vervangbare oefening? (aangezien ik hier en daar gelezen heb dat je oefeningen moet vervangen door andere oefeningen zodat je je spieren steeds op een andere manier prikkelt.) Ik leg de nadruk in mijn schema het liefste op mijn borst.

Ik benchte vorige week 45 kilo met 3 setjes van 5 reps, dat lukte makkelijk. Gisteren wilde ik 5 setjes van 45 kilo doen, alleen kreeg hem bij het 2e setje bij de 4e rep al niet goed meer omhoog, dus ik heb moeten minderen :mad:. Ik snap niet hoe het komt, iemand idee?

Als ik ergens fouten heb getypt, corrigeer me maar.

Als jullie me tips kunnen geven met wat voor schema, of eventueel oefeningen, zet ik het zelf in elkaar en post het hier.

we hebben allemaal goede en slechte dagen:o

ikzelf doe na elke drie weken trainen een hele zware week (zwaardere gewichten, minder setjes, minder reps) en daaropvolgend een hele lichte week (lichtere gewichten, meer setjes, meer reps) en vervolgens weer 3 weken "normaal" trainen om de afwisseling te behouden...

ikzelf doe na elke drie weken trainen een hele zware week (zwaardere gewichten, minder setjes, minder reps) en daaropvolgend een hele lichte week (lichtere gewichten, meer setjes, meer reps) en vervolgens weer 3 weken "normaal" trainen om de afwisseling te behouden...
En hou je dan dezelfde oefeningen?

Gewoon elke training PRs zetten als het kan.

Licht trainen zie ik het nut niet van in.

Dat het niet goed ging kan komen door van alles... Te weinig slaap, te weinig gegeten...

Gewoon elke training PRs zetten als het kan.

Licht trainen zie ik het nut niet van in.

Haha iedere training PRs zetten, dan zit jij zeker ook al aan het maximum van gewichten in je gym?

• Topic Starter Topic Starter
sorry voor de weinig kennis, maar wat is PR?

personal records

Ik vind het jammer dat je hier zo weinig degelijke antwoorden op krijgt. Jammer genoeg is mijn kennis niet veel beter dus kan ik je ook niet helpen.

jah jammer genoeg wel... :( khad wel verwacht dat iedereen hier wat serieuzer op reageerde, aangezien ik geloof ik tog een serieuze vraag heb. In welke sectie op dit forum kan ik beter terecht met mijn vraag? want hier schiet ik schijnbaar niks mee op...

Ik zie niet echt onserieuze antwoorden. Die van skinnie was serieus. Iedereen benched soms meer dan anders. Goede en slechte dagen. En gewoon een ander schema zoeken keuze uit

Rippetoe
Fullbody
UB/LB

Succes gebruik de zoekfunctie maar

Ik zie niet echt onserieuze antwoorden. Die van skinnie was serieus. Iedereen benched soms meer dan anders. Goede en slechte dagen. En gewoon een ander schema zoeken keuze uit

Rippetoe
Fullbody
UB/LB

Succes gebruik de zoekfunctie maar

misschien zijn ze niet onserieus, maar ze helpen ook niet egt. maargoed dat jij reageert, jij raad me geen splitschema meer aan? en volgens mij snap je niet goed wat ik getypt heb, want ik wil zelf een schema maken en die laten keuren, ik heb alleen enkele vragen staan waarvan jij er nu 1 beantwoord hebt. Dus ik heb nog meer info nodig.

jah jammer genoeg wel... :( khad wel verwacht dat iedereen hier wat serieuzer op reageerde, aangezien ik geloof ik tog een serieuze vraag heb. In welke sectie op dit forum kan ik beter terecht met mijn vraag? want hier schiet ik schijnbaar niks mee op...

De antwoorden zijn wel serieus, maar grotendeels naast de kwestie. Misschien had je beter in de trainingsschema sectie gepost...

Ik verander m'n splitschema ook iedere 3 maanden, wel laat ik voor iedere spiergroepen er altijd bepaalde oefeningen in. Zo laat ik er altijd deadlift in voor onderrug, squat voor de beentjes, en dumbbell drukken voor borst etc. Wat ik momenteel doe (4-daagse split):

1 (Borst/Triceps):
Flat Dumbbell Press
Incline Dumbbell Press
Cable Crossover
Machine fly's
Tricep extensions
Overhead triceps press
-dippen-

2 (Bovenrug/Biceps):
Low Row
"Dumbbell Zagen" (:o ik weet de naam niet)
BOR
Lat PullDowns
Preacher Curls
Hammer Curls
-Concentration Curls-

3 (Onderrug/schouders/traps):
Deadliften als 'n beest
Dumbbell shoulder press
Cable lateral raise
Zo'n schoudermachine :o
Dumbbell shrugs

4 (Benen/achterlopende spiergroep):
Squat
Legpress
Leg Extensions
Leg Curls
Barbell Calve Raises in de smith
-2 oefeningen van de achterliggende spiergroep-

-tussen streepjes doe ik eventueel en niet altijd-

Laatst bewerkt:
Ik verander m'n splitschema ook iedere 3 maanden, wel laat ik voor iedere spiergroepen er altijd bepaalde oefeningen in. Zo laat ik er altijd deadlift in voor onderrug, squat voor de beentjes, en dumbbell drukken voor borst etc. Wat ik momenteel doe (4-daagse split):

1 (Borst/Triceps):
Flat Dumbbell Press
Incline Dumbbell Press
Cable Crossover
Machine fly's
Tricep extensions
Overhead triceps press
-dippen-

2 (Bovenrug/Biceps):
Low Row
BOR
Lat PullDowns
Preacher Curls
Hammer Curls
-Concentration Curls-

Deadliften als 'n beest
Dumbbell shoulder press
Cable lateral raise
Dumbbell shrugs

4 (Benen/achterliggende spiergroep):
Squat
Legpress
Leg Extensions
Leg Curls
Barbell Calve Raises in de smith
-2 oefeningen van de achterliggende spiergroep-

-tussen streepjes doe ik eventueel en niet altijd-

Ziet er een goed schema uit :)
Is deadlift op dag 3 en dan squat op dag 4 niet zwaar?

1 (Borst/Triceps):
Flat Dumbbell Press
Incline Dumbbell Press
Cable Crossover
Machine fly's
Tricep extensions
Overhead triceps press
-dippen-

2 (Bovenrug/Biceps):
Low Row
BOR
Lat PullDowns
Preacher Curls
Hammer Curls
-Concentration Curls-

Deadliften als 'n beest
Dumbbell shoulder press
Cable lateral raise
Dumbbell shrugs

4 (Benen/achterliggende spiergroep):