Fitness Seller

na de training, wat eerst, snelle kh of whey?

jeroen1980

Cool Novice
Waardering
2
Na de training (altijd 's avonds tussen half 6 en 7) gaat er standaard een fles gatorade en een whey shake in. Maakt het theoretisch gezien iets uit welke ik eerst neem qua ideale opname van voedingsstoffen of maakt dit helemaal niets uit?

Ik denk niet dat die 30 seconden veel uit maakt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk niet dat die 30 seconden veel uit maakt.

:D Ik denk het eerlijk gezegd ook niet. Ik had wel eens gehoord dat de meeste kh worden opgenomen door je speeksel, misschien dat het daarom beter is eerst de gatorade te nemen om maximale opname van de suikers te garanderen. Ik ken bb-ers die minuten op een appel staan te sabbelen na de training voor betere opname..

gewoon een groot bord rijst eten na afloop van de training (binnen een half uur dat wel)

whey en snelle kh alles wat ik maar kan na training...

Na de training (altijd 's avonds tussen half 6 en 7) gaat er standaard een fles gatorade en een whey shake in. Maakt het theoretisch gezien iets uit welke ik eerst neem qua ideale opname van voedingsstoffen of maakt dit helemaal niets uit?

Als je nou eers eens begint met XXL dextrose te bestellen, dan heb je die in 12 trainingen eruit en daarmee kan je een jaar vooruit!!!

:D Ik denk het eerlijk gezegd ook niet. Ik had wel eens gehoord dat de meeste kh worden opgenomen door je speeksel,

? ? ? Dan moet je het in je mond houden wil het goed opgenomen worden??

Ik denk dat je bedoeld dat verwerking van koolhydraten al in je mond begint (speekselamylase) terwijl de verwerking van eiwit pas in de maag (pepsine) en darmen begint (trypsine ed).

Ik train sochtens.. dan is het toch niet genoodzaakt heel veel koolhydraten als avondeten te eten.. ik doe verder niks savonds dus probeer het heel eiwitrijk te houden vanaf 1800, is dit verstandig of af te raden?

Gewoon beide.

na 4 jaar lid zou je het toch wel moeten weten :dunno:

Direct na mijn training neem ik Whey icm X-targo (snelle suiker maar trage afgifte). Ongeveer 45 min daarna een volwaardige maaltijd met genoeg kh en eiwitten

Terug
Naar boven