Fitness Seller

na hoeveel tijd spierverlies?

Optifiber

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
ik vroeg mij af, na hoeveel dagen van slecht eten (daarmee bedoel ik niet je voedingsschema volgen) zal je spierverlies hebben? Ik vroeg mij dit af met de verlofperiode in uitzicht, tijd van op reis gaan, uitgaan, enz... En ook hoe kan je dan het spierverlies zoveel mogelijk beperken?

Ik denk dat dat van te veel factoren af hangt om daar een goede voorspelling over te doen.
Je kunt alsnog genoeg eiwitten binnen krijgen als je je niet houdt aan je voedingsschema...
Ik denk dat je vooral uit moet kijken dat je niet te veel eet en vooral niet te veel drinkt. Alcohol is nogal slecht. Als je alcohol zoveel mogelijk weet te mijden en in elke situatie het meest eiwitrijke product kiest, dan denk ik dat je spierafbraak wel binnen de perken kan houden.

Je moet het zo zien :

Als jij op dag 1 niet voldoende koolhydraten hebt gegeten, zul je het op dag 2 merken in zowel je krachtafname, als je spieromvang(een dag later pas dus). Koolhydraten worden namelijk door je lever omgezet in glycogeen, en dan wordt het glucose.
Dit wordt via je bloed naar je spieren vervoerd waar het opgeslagen wordt als energie, glucose neemt ook vocht/water met zich mee de spieren in, dus als jij een dag weinig Koolhydraat hebt gegeten heb je de volgende dag dus ook minder vocht in je spieren = krachtafname, en uiteraard afname in massa. Alleen is dit niet per definitie spierafbraak, maar het lijdt er wel toe dat jou lichaam overgaat op zijn reserve en pas dan gaat zowel je lichaam vetten EN spieren afbreken om aan haar energie te komen.

Dus als jij 2 dagen niet goed gegeten hebt (ik bedoel wel minstens 30% minder als normaal) moet je gaan oppassen.
Logischerwijs is je glycogeen weer aangevuld als jij weer goed eet, maar ook dit duurt weer 1-2 dagen voordat je spieromvang/kracht weer toeneemt naar voorheen.

Tegengaan= GWn eten :D Maar kdenk speirverlies na een uurtje lopen op je volle toeren alsje ervoor nix geheten hebt.

Gewoon proberen zoveel mogelijk eiwitten binnen te krijgen.
Voor de rest; genieten van die vakantie! :D

Echt spierverlies: na 1 maand.
Hiervoor enkel vocht en glycogeen.
Als je je 2 weken lam zuipt en weinig en slecht eet en niet traint kan je er natuurlijk wel plat en slecht uitzien, maar dat heb je na een weekje wel terug.

Wat je vooral merkt las je niet traint is dat de pomp eruit gaat. Voel je je meteen wat minder 'breed'

Misschien merk je iets na 3 weken niet trainen, zelfs dan is het minimaal. En je hoeft dan niet eens op je voeding te letten(natuurlijk niet leven op 3 sneden brood per dag, maar wel minimaal 3 goede maaltijden).

Idd genoeg eiwitten consumeren.
Zelf neem ik CLA tijdens vakantieperiode's of wanneer ik tijdelijk niet voluit kan trainen.
Dit zorgt ervoor dat je verhouding spier/vetmassa redelijk stabiel blijft.
Er staan wat artikeltjes over dit product op ergogenics.org
Op dit moment zijn ze voor half geld bij "de Tuinen".
Merk: Precision Engineerd.

Wat je vooral merkt las je niet traint is dat de pomp eruit gaat. Voel je je meteen wat minder 'breed'
ja dat had ik ook...5 weken niet getraind door ziekte en schooldrukte:D Gister weer voor het eerst superhard getraint , nu is de pomp gelijk weer terug en mn armen hebben meer volume.:p

Terug
Naar boven