MuscleMeat

Nachtdienst Schema

Maluku030

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
79kg
Vetpercentage
14%
Hallo!

Ik moet sinds kort nachtdiensten werken, dit houdt wel in dat ik de hele dag overdag ook wakker ben.
Mijn tijden vandaag: wekker stond 08:00, hele dag school en werken vannacht van 2100 tot 0400.

Hoe kan ik hier het beste mijn schema op aanpassen?

moet ik extra calorien toevoegen?

20 jaar
80 KG
15%bodyfat
activiteitsfactor 3

1111.png

Ik moet sinds kort nachtdiensten werken, dit houdt wel in dat ik de hele dag overdag ook wakker ben.

Dus je slaapt niet meer ?

Kijken of je activiteitenfactor hetzelfde blijft ?
+ zie vraag 1

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Tuurlijk wel, dit betreft alleen vandaag. Morgen heb ik ook nachtdienst maar ben ik overdag vrij.

Zit voornamelijk met de vraag wat moet ik eten na mijn kwark savonds? en hoeveel kcal, eiwitten,khly, vetten moeten er toegevoegd worden?

Je moet gewoon hetzelfde blijven eten, alleen je voeding verschuift een beetje.

maar ik ben 5 uur langer wakker?

Meestal ben ik rond 13:00-14:00 wakker. Helaas mag ik niet te veel eten 's nachts i.v.m. m'n maag. Shift loopt van 22:00 tot 06:15. Begin met een licht ontbijtje en om 17:00 is het 'avond'eten. Rond 20u drink ik m'n shake en om 00:00 of 01:00 eet ik een gewone maaltijd. Rond 03:00-04:00 wat yoghurt en vlak voor ik naar huis ga een mueslireep.

5u langer wakker?
Ik sta altijd op rond 13u30, lekker ontbijtje. 'S middags trainen of lopen, 's avonds om 18u avondmaal en dan werk ik van 20u30 tot 5u en eet ik veel. Mijn kwark eet ik net voor het slapen rond 6u30 :-)

zou je eerder over je slaapgebrek druk maken

middagdutjes/comaslapen plus melatonine als het kan

Ik merk dat er wat onduidelijkheid is...

De hele week staat mijn wekker om 08:00 en lig ik om 00:00 in bed.
Behalve op vrijdag. dan staat de wekker om 08:00 en lig ik om 04:00 in bed..
Zaterdag kan ik dus uitslapen en moet ik zaterdag werken om 2300 tot 06:00

De vraag is.. hoe kan ik dan het beste mijn schema aanpassen vandaag en vannacht en hoe kan ik het beste morgen doen?

Zaterdag gewoon wekker 8 uur nadat ik ga slapen zetten en dan beginnen met ontbijt etc?
En vanavond gewoon extra shake, wat kwark en een muesli reep?

Dus je hele wereld staat op zijn kop omdat je 4 uurtjes langer wakker blijft?

ik zou nog een maaltijd eten vrijdag nacht op uw werk en voor het slapen gaan uw kwark. De zaterdag uw maaltijden gewoon opschuiven.

Is jouw vraag dat je meer verbrandt omdat je langer wakker bent? Want dat valt wel mee, tenzij je in die 4 uur extra super veel loopt ofzo, dan zou ik er een maaltijd (300cal oid bijpakken)
Verder niet zo'n zorgen maken en je voeding gewoon een beetje opschuiven, een dag meer of minder calorieen gaat het verschil niet maken, kijk liever naar wekelijkse inname.

Eet die dingen uit jouw schema wanneer je wil en in hoeveel keer je wil.
Of je nou om 8:00 wakker wordt en paar uur later ontbijt eet, of jij dat om 17:00 doet.
Jouw spieren gaan niet eraf vallen zelfs als jij een dagje niks eet.

Terug
Naar boven