Fitness Seller

nachtrust?

smitsjuh

Cool Novice
Waardering
0
Hallo allemaal!

Overal lees ik van DE 3 belangrijke dingen eten,training en RUST... Nou heb ik deze week ook weer nachtdiensten, (3 keer, normaal 4 keer per maand) Ik vroeg me dus af of dat niet tegenwerkt op de rust die je nodig heb, omdat je toch heel anders slaap en een heel ander ritme heb!

Iemand hier een antwoord op?

Zolang je spieren voldoende rust krijgen om te herstellen (en te groeien) en je niet als wandelend lijk rondloopt omdat je zo moe bent dan is er imho niks aan de hand.

Zolang je genoeg slaap hebt, is het ok volgens mij, dus probeer toch genoeg slaap te hebben! ;)

slaap = slaap.. De ene heeft meer nodig dan de ander.. Ik ben bijvoorbeeld echt een beroerde slaper.. En sommige kunnen tot 10 uur blijven slapen sochtens.. Per persoon verschillend, als je het maar doet!

In principe is slaap = slaap.

Je moet het ook zelf wat aanvoelen. voel je je goed uitgerust ? dan is alles in orde.
Kan misschien dat je ook helemaal ontregeld geraakt, dat is natuurliijk minder goed.
Je hebt je voldoende slaap dan mss nog wel maar heeft dan weer negatieve invloed op de rest.

Je slaapt toch zo lang je zelf wilt, als je nu de nacht hebt dan slaap je toch in de dag?

Dus zolang je je slaap hebt is er niets aan de hand, 't kan huis geen kwaad dat je eens dagen hebt dat je maar 5uur slaapt. Dan maak je dat wel goed als het nodig is.
Je voelt je lichaam zelf wel aan.

Als je bv een fysiek zware job hebt en dan nog weken aan een stuk 4-5uurtjes slaapt op een nacht, in het weekend weg gaat en dan nog zwaar gaat trainen... Dat hou je echt niet vol. Je loopt moe rond, je trainingen zijn niets meer waard, enz. met als resultaat dat je niets bereikt.

Ik slaap 7 dagen per nacht max 5 uur.. Ook niet gezond maar wakker = wakker.. probeer wel 8 uur te blijven liggen..

Dat komt omdat je keihard traint en niet voldoende eet maar dat is al 132.232.00 tegen je verteld.

Volgens mij zit hij constant in een staat van lichte overtraining en dat verklaart ook het slechte slapen. Een goed programma met minder aandacht voor isolatie (eindelijk) en meer eten (hoe dikwijls kunnen we het nog zeggen?) zijn inderdaad de oplossingen.

• Topic Starter Topic Starter
thnx voor de reacties!!

Ik dacht eigenlijk op te maken dat nachtrust eigenlijk wel veel belangrijker was dan het uiteindelijk dus is:)

Terug
Naar boven