XXL Nutrition

naturel haalbaar?

naturel = geen synthol en implantaten , of slechte genen en niet goed reageren op steroids en je zelf dan maar naturel noemen

voor de pro naturals...
:(

In het boek OP EIGEN KRACHT staat een formule met een toelichting:

Vetvrije Massa Index

In de praktijk blijkt dat sporters het toegenomen lichaamsgewicht (in kilo's) vaak als enige maat hanteren voor de motivatie. Men begint te trainen en bijvoorbeeld het doel om 15 kilogram in een jaar aan te komen. Als dan blijkt dat er na een halfjaar misschien een kilo is bijgekomen, daalt de motivatie meteen en in het ergste geval wordt er gestopt met trainen. Is de oorzaak nu te vinden in de training of in het doel? En heeft het vetpercentage er niks mee te maken? Er is niets verkeerds aan een doelstelling uitgedrukt in een toegenomen lichaamsgewicht, maar dat doel dient dan wel reëel te zijn. De Vetvrije Massa Index (VMI) is een richtlijn die daarbij kan helpen. De vraag die je jezelf vooraf dient te stellen, is: wat kan ik met geïntegreerd trainen uiteindelijk aan spiermassa opbouwen? Met andere woorden: wat is mijn maximaal haalbare spiergroei op de lange termijn. Denk daarbij in termen van ongeveer 10 jaar.

VVM= Lichaamsgewicht x (100-vetpercentage)/100

De VMI is dan:
(VVM/L²)+6,1 x (1,8-L)

Daarbij is L de lengte in meters en VVM de vetvrije massa in kilogrammen

vrouwen dienen in de formule in plaats van 1,8 het cijfer 1,67 te gebruiken.

Wil je echt het maximale uit je training halen dan moet je streven naar een VMI rond de 25. Personen die een VMI van hoger dan 30 halen, hebben dat resultaat vaak met andere middelen behaald (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)

Mijn doel is een zo hoog mogelijk gewicht halen en rond de 8% vetpercentage zitten. Daarvoor gebruik ik deze formule om me streef gewicht uit te rekenen.

VVM= (6,1 x(1,8-L)-VMI (wat je wilt bereiken))x -(L²).

Bij mij komt dat uit rond de 84 kilo VVM aangezien ik een vetpercentage van rond de 8% wil houd dit in dat die 84 kilo 92% van me gewicht is dus 84/92x100= 91.3 oftewel 91 kilo is me streef gewicht om naturel te halen.

Als ik dit bereikt heb wil ik aan de hand van het "gemak" waarmee ik dat behaald heb en het gevoel wat ik erbij heb. Kijken of ik die grens nog naturel kan verleggen of dat ik een stap verder wil gaan.

Hoop dat jullie er wat en hebben en of jullie het een goede methode vinden?

grtz Tays

Gustavo Badell is ook naturel toch.. haha

Ik ben naturel en het zeker weten grotere armen dan die gast. En dan nog denk ik veel verder te komen met mijn armen. Deze gast weegt van nature volgens mij iets van 75 ofzo. Als je uitganggewicht nou iets van 90 is, dan wordt je toch veel wreder?

je weet zijn lengte toch niet?

mijn trainingsmaat is maat 1.70 maar in verhouding ziet hij er groter uit dan mij.

dik gedrukt: ja dat is wel voor de hand liggend ja. :cool:

ik ben me momenteel naturel voor aan het bereiden op een wedstrijd. ik ben 17 jaar. ik hoop je dan een beeld te kunnen geven van wat je zowiezo binnen 5 jaar kunt bereiken als naturel. groetjes

is Arnold ook natural dan ? .. Zwartze..

Kijk, het blijft altijd een kwestie van geloof of iemand wel of niet echt natural is. Een man als Skip Lacour (effe googlen) claimt ook naturel te zijn, maar de definitie van naturel is in Amerika wat ruimer dan hier...

Een bodybuilder die wel prohormonen neemt maar niet 'het echte spul' blijft naturel! Zo kennen we er nog wel een paar!!!

Dat die jongen op de foto grote benen heeft is waarschijnlijk eerder een genetische kwestie dan dat ie een gebruiker is. Ik zie heel veel gebruikers met spillepootjes (ikzelf inclusief), dus alleen van de anabolen komt dat echt niet :rolleyes:

Zoals ik het begrijp van de kerels die veel wedstrijden gedraaid hebben ben je in Nederland ook al naturel als je 2x per jaar een licht kuurtje doet ( bread en butter, geen GH ed.)
In Amerika ben je gewoon naturel als je niet 365 dagen on cycle bent.....nee maar daar nemen ze het niet zo nauw:rolleyes:

ps. die foto hierboven is echt TE GAY om te posten, hoort meer thuis op sites die de meesten van ons mijden als de pest. SMERIGGGG

Terug
Naar boven