XXL Nutrition

Naturel nederland

Ano_91_34

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
84
Lengte
1m86
Massa
110kg
Vetpercentage
17%
Ik heb gezocht in de stickies naar ''naturel'' bonden of de gene die hier aan me deden heiruit hield ik er alleen 1tje uit die zich bevinden in belgie.

Er is niks verder verteld over NBBF zijn deze ook ''open'' ?

Alvast bedankt :)

Ik heb gezocht in de stickies naar ''naturel'' bonden of de gene die hier aan me deden heiruit hield ik er alleen 1tje uit die zich bevinden in belgie.

De NBBF heeft als officieel beleid geen doping toe te staan voor en tijdens wedstrijden (kan gecontroleerd worden bij voorkeuring, tijdens de wedstrijd en eventueel in off-season).

In de praktijk blijkt het wel mee te vallen met keuringen en strictheid. Volgens berichten van de NBBF zelf gaat er in 2009 wel strenger gecontroleerd worden, voornamelijk rond de NK.

Vroeger was de YBF hier ook een naturel wedstrijd...maar de laatste jaren
staan daar gewoon ook gasten die meer juice gebruiken dan een ander creatine in 10 jaar:eek:......wil je echt nog een beetje het naturel circuit, kun
je alleen nog in Belgie terecht bij de wedstrijden van de NCOBB;).

De NBBF is sowieso de meest professionele en grootste bond van Nederland maar kent alleen een open circuit.

• Topic Starter Topic Starter
staan daar gewoon ook gasten die meer juice gebruiken dan een ander creatine in 10 jaar:eek:......wil je echt nog een beetje het naturel circuit, kun

De NBBF is sowieso de meest professionele en grootste bond van Nederland maar kent alleen een open circuit.
Dat had ik gelezen en daar was ik al bang voor , word gewoon gedwongen om drugs te gebruiken foei! :D

Neonak: Kzal de site checken . thanks man

NCOBB is ook helemaal niet zuiver vrees ik.

Ah ke , maar wat bedoel je dan met ''als je wat wilt op wedstrijd niveau'' sarcastish of ? :o

EDIT:Geen idee wat ik serious moet nemen op dit forum van sommige :P

Is een beetje sarcastisch en werkelijkheid, wil je een beetje meekomen dan is het aansluiten of afhaken....;).

Wat AronW ook al aan geeft, zelfs bij de NCOBB heeft hij z'n bedenkingen bij
verschillende atleten, al blijft het natuurlijk triest dat, dat soort gasten zich
aansluiten bij een naturel bond.

Wet triest dat je dus bijna eigenlijk geen naturel wedstrijd meer kan doen in NL als je dat zou willen.

Wet triest dat je dus bijna eigenlijk geen naturel wedstrijd meer kan doen in NL als je dat zou willen.

Yep, is ook triest en dat terwijl er een heel groot circuit voor is...kijk maar eens naar de NK van de YBF in de begin jaren, er is geen wedstrijd zo succesvol als die wedstrijd kwa atleten en belangstelling.
Als je strenge controles er op los laat, heb je al een punt (al zal er best weleens een doorheen slippen) + een beleid. De NCOBB in Belgie had dat
volgens mij ook wel aardig al zullen de financiele middelen de laatste jaren waarschijnlijk ontbreken om een goed controle beleid uit te voeren.

NBBF heeft wel aangegeven in 2009 strenger te zijn in doping controle, zou je dit ook echt moeten aannemen of zijn dat meer praatjes en tog soms controle achterwegen te laten , hoeveel moeite is zo'n controle eigenlijk ?

NBBF heeft wel aangegeven in 2009 strenger te zijn in doping controle, zou je dit ook echt moeten aannemen of zijn dat meer praatjes en tog soms controle achterwegen te laten , hoeveel moeite is zo'n controle eigenlijk ?

Dan vrees ik dat ze driekwart van hun wedstrijdatleten kwijt zijn;)....nobel streven natuurlijk vooral omdat de IFBB aansluiting heeft bij het IOC en het
een toekomst droom van de organisatie is om van bb ooit een olympische sport te maken. Je moet tegenwoordig ook wel enigzins hierin een beleid hebben want de NBBF krijgt als bond een overheidssubsidie en de overheid is er niet blij mee als ze een sport ondersteunen die "verdacht" is.
De controles zijn zo uitgevoerd maar de "kosten"...je zou b.v. met andere bonden afspraken kunnen maken en gezamelijk bepaalde diensten kunnen inkopen bij een gerenomeerd lab.

Als er nou iemand eens een naturel bond opricht. Met een stevig kuur verleden een lange tijd naturel bikkelen, dat kun je niet controleren.

Maar er zal dan de eerste 2 jaar ofzo wel weer een bijna zuiver moraal hangen onder de atleten onderling zoals bij de YFB in het begin.

Als er nou iemand eens een naturel bond opricht. Met een stevig kuur verleden een lange tijd naturel bikkelen, dat kun je niet controleren.

Maar er zal dan de eerste 2 jaar ofzo wel weer een bijna zuiver moraal hangen onder de atleten onderling zoals bij de YFB in het begin.

Dan ga je er nog hebben die "vals" spelen, je kan volgens mij perfect test suspensie gebruiken tot een paar dagen voor de wedstrijd en dan off gaan en zo vind men niets terug! Voor mij is het simpel, gebruik je? dan doe je mee tussen de andere gebruikers!!

Dan vrees ik dat ze driekwart van hun wedstrijdatleten kwijt zijn;)....nobel streven natuurlijk vooral omdat de IFBB aansluiting heeft bij het IOC en het
een toekomst droom van de organisatie is om van bb ooit een olympische sport te maken. Je moet tegenwoordig ook wel enigzins hierin een beleid hebben want de NBBF krijgt als bond een overheidssubsidie en de overheid is er niet blij mee als ze een sport ondersteunen die "verdacht" is.
De controles zijn zo uitgevoerd maar de "kosten"...je zou b.v. met andere bonden afspraken kunnen maken en gezamelijk bepaalde diensten kunnen inkopen bij een gerenomeerd lab.

Maak er maar 95% van ;)

Dan ga je er nog hebben die "vals" spelen, je kan volgens mij perfect test suspensie gebruiken tot een paar dagen voor de wedstrijd en dan off gaan en zo vind men niets terug! Voor mij is het simpel, gebruik je? dan doe je mee tussen de andere gebruikers!!

Bij de NCOBB moet je een jaar voordat je meedoet aan een wedstrijd reeds ingeschreven staan. Als er in dat jaar regelmatig gecontroleerd wordt dan heb je wel een grotere kans om de vals spelers ertussen uit te pikken.

Het probleem zit hem meer in de kosten en tijd van het onderzoeken (lab kosten etc.). Wellicht zou er een sponsor gevonden kunnen worden die baat heeft bij het onderzoeken van niet-gebruikende gespierde mannen, bijvoorbeeld voor medische onderzoeken. Dan zouden niet eens alle deelnemers mee hoeven doen aan die medische onderzoeken om toch een aardige compensatie te ontvangen. Met dat geld zouden vervolgens alle deelnemers regelmatig op doping gecontroleerd kunnen worden.

Terug
Naar boven