MuscleMeat

Nederlander dood na ingrijpen bij gevecht (Australie)

TheUnknownKnown

Freaky Bodybuilder
Waardering
266
In Australië is een Nederlandse man omgekomen door mishandeling. Hij werd in elkaar geslagen op een parkeerplaats bij een café waar hij een vechtpartij wilde beëindigen.

Het incident gebeurde in de plaats Gawler, ten noorden van Adelaide. De Nederlander van 39 zag er midden in de nacht een vechtpartij en sprong ertussen om de ruzie te sussen. Daarbij kreeg hij klappen tegen zijn hoofd. Hij werd met zware verwondingen naar het ziekenhuis gebracht waar hij later overleed.

http://nos.nl/artikel/414422-nederlander-gedood-in-australie.html

Zijn altijd van die stoere mannen die zeggen: "waarom grijpt niemand in als iemand geslagen wordt", hierom dus.

Even realistisch, wat zou jij doen in dit geval ?

Als ik op straat loop (s'nachts) en zie 4 tegen 1, ga ik er helaas niet tussen komen. Andere manier zoeken wel, personen waarschuwen of de lokale beveiligers bij een roepen.

Ik zou ingrijpen.

aanmoedigen, niets gaat boven een ouderwetse straatgevecht

Ik zou alleen ingrijpen als ik vrij zeker ben dat ik een kans maak.

Ik zou alleen ingrijpen als ik vrij zeker ben dat ik een kans maak.

2rf8r4p.gif

Waarom is dit nou perse nieuws? Omdat het een Nederlander is? Dit gebeurt toch elke dag?

Nederlander van 60kg @ 1,80

Wij buffels hadden hun allemaal in het ziekenhuis geslagen toch ?!

Waarom is dit nou perse nieuws? Omdat het een Nederlander is? Dit gebeurt toch elke dag?

heb dat punt ook al vaak in zulke topics gemaakt, kreeg dan meestal gewoon een topicban zonder verdere uitleg als ik de typische antwoorden niet gewoon als een schaapje accepteerde:roflol:

Gelukkig worden dit soort mensen in Australie wel gestraft.

Ligt er ook aan of je ingrijpt per situatie.

Maar toch veel respect voor deze man al moet hij dat helaas bekopen met zijn leven.

heb dat punt ook al vaak in zulke topics gemaakt, kreeg dan meestal gewoon een topicban zonder verdere uitleg als ik de typische antwoorden niet gewoon als een schaapje accepteerde:roflol:
Ja snap niet waarom anderen daar niet verder over na denken :roflol: Wat is het nou dat dit anders maakt dan die tig anderen die vandaag dood gaan door dit soort dingen?

Ligt eraan....
Als ik zie dat die ene een landgenoot is ben ik verplicht om te helpen :D
Als ik zie dat die vier mijn landgenoten zijn ben ik verplicht te helpen :D

Just kidding... kan wel heel stoer zeggen dat ik ze wel ff aanpak, maar hangt ook een beetje van de situatie af en de types.

Ten eerste ben je een idioot als je wilt moralfaggen tussen meerdere vechtende mensen als je niet in een goede numerieke verhouding staat.

Ten 2de ben je ook een idioot als je zoals de gemiddelde pauper denkt dat ingrijpen betekend met gestrekte armen tussen 2 vechtende mensen staan is. Dat is zowat het lompste wat je kan doen, je deelt je awareness in 2 en bent in feite een stationaire punching bag.

Ten derde is het brute pech als je door klappen sterft.

btw, nummer 1 geleerd de hard way, nummer 2 door een kennis die neergeslagen is met een fles vodka.

Laatst bewerkt:
Nooit tussen een ruzie inkomen, en nooit proberen de boel te sussen als de ruzie jou aangaat. De 'susser' gaat altijd het hardste neer ;).

nee joh

ligt er gewoon aan HOE je intervened...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Haha ja :p, 1 op 1, 1 op 2 moet ook geen probleem zijn, maar meestal is het toch een massfight met allemaal mogolen. Ook zo vaak gezien dat lui die er niks mee te maken hebben aan de zijkant staan en beetje gaan lopen suckerpunchen op die lui die bezig aan het rollebollen zijn...

Haha ja :p, 1 op 1, 1 op 2 moet ook geen probleem zijn, maar meestal is het toch een massfight met allemaal mogolen. Ook zo vaak gezien dat lui die er niks mee te maken hebben aan de zijkant staan en beetje gaan lopen suckerpunchen op die lui die bezig aan het rollebollen zijn...

bij masfight stay with the crouds on the side....
klopt wel ja...

wat ik persoonlijk triester vind, is dat het tegenwoordig ook heel normaal is om vanuit het niets iemand aan te vallen.

paar weken terug nichtje van mijn vrouw. was klaar met werken en liep naar het station, om naar huis te gaan. een of andere mong**l springt haar in de nek en slaat dr verdomme helemaal aan gort.

gelukkig een getuige. gozer wordt later opgezocht door politie.
kreeg taakstraf van 120 uur. nederlands rechtstelsel, heerlijk concept.

oorzaak: teveel snuifjes genomen en had zichzelf niet onder controle.
gevolg: gebroken kaak, gebroken oogkassen, gebroken neus, hersenschudding en ietwat oog en oorletsel:(

ik wil dat rapport inzien wie het is, maar daar is zeer moeilijk aan te komen.
wil dat joch zoooo graag tegenkomen....
en als ik hem tegenkom knappe jongen als je me tegenhoud om weer OT te komen.:o

Terug
Naar boven