AndroidHealthClinic

Nederlander dood na ingrijpen bij gevecht (Australie)

Altijd voor rugdekking zorgen. Spreek ze liever aan vanaf een veilige afstand. Maak een foto met je foon en ren voor je leven :)

bij masfight stay with the crouds on the side....
klopt wel ja...

wat ik persoonlijk triester vind, is dat het tegenwoordig ook heel normaal is om vanuit het niets iemand aan te vallen.

paar weken terug nichtje van mijn vrouw. was klaar met werken en liep naar het station, om naar huis te gaan. een of andere mong**l springt haar in de nek en slaat dr verdomme helemaal aan gort.

gelukkig een getuige. gozer wordt later opgezocht door politie.
kreeg taakstraf van 120 uur. nederlands rechtstelsel, heerlijk concept.

oorzaak: teveel snuifjes genomen en had zichzelf niet onder controle.
gevolg: gebroken kaak, gebroken oogkassen, gebroken neus, hersenschudding en ietwat oog en oorletsel:(

ik wil dat rapport inzien wie het is, maar daar is zeer moeilijk aan te komen.
wil dat joch zoooo graag tegenkomen....
en als ik hem tegenkom knappe jongen als je me tegenhoud om weer OT te komen.:o

of je liegt, of zij liegt, of ze had een absolute k*tadvocaat.

Alleen een gebroken kaak kan je al 15k euro kosten.

maak serieus geen geintje.

nichtje van de vrouw, jojanneke, werkt op de korenmarkt.super lieve meid.
ze heeft heel weinig te horen gekregen tijdens de rechtsprocedure. uiteindelijk is haar alleen schrijftelijk medegedeeld dat de beschuldigde een taakstraf heeft gekregen.
er is nooit een geldelijke boeteclausule aan ten grondslag geweest waar zij beter van is geworden.

ze heeft heel weinig te horen gekregen tijdens de rechtsprocedure. uiteindelijk is haar alleen schrijftelijk medegedeeld dat de beschuldigde een taakstraf heeft gekregen.
er is nooit een geldelijke boeteclausule aan ten grondslag geweest waar zij beter van is geworden.

Heeft ze geen schadevergoeding gehad dan? Of opgeroepen te getuigen bij de rechtszaak?

niets meer dan respect voor die man

één keer tussen gekomen in een gevecht, en ben er als de domste uit gekomen
Never again.

Snap niet wat er te winnen valt als je er tussen springt
Als het nou iemand was die op de ander aan het intrappen was ofzo, dus één persoon machteloos dan ja. Maar als het gewoon 2 idioten zijn die met elkaar op de vuist willen, laat ze lekker.

Gvd, waarom wordt dit soort bullshit nieuws steeds meer geplaatst?
Lekker boeiend zeg.

Maar het is natuurlijk uiterst belangrijk om te lezen wat onze DBB helden in deze situatie zouden doen.

Ja iedereen zou ertussen springen natuurlijk, totdat het echt gebeurd en dan...

dus optie 4: ze had helemaal geen advocaat en heeft een minnelijke schikking ondertekend?

Wat een boel homo's hier , van die mensen die gewoon over je heen stappen als er wat gebeurd :mad::rolleyes:

Pfffffffffffffffffffffff :p

In het geval dat het bekenden zijn wel; in het geval dat een vrouw door een vent wordt geslagen ook (maar dan ben ik waarschijnlijk niet de enige). In overige gevallen houd ik me afzijdig.

zo ben ik 1 keer tussen een groepje van 3 mannen gekomen die 1 jongen slaag gaven hier in het boerendorp...

Goed afgelopen met woorden, werden wel erg agressief naar mij

achteraf bleek dat de harde kern van feyenoord een feestje had hier met zn 50 man, achteraf met die informatie heel dom maar toch instictief gehandeld... leipe gasten waren dat, epic geluk gehad

Laatst bewerkt:
Ik beoordeel de situatie eerst voor ik beslis om te kiezen om in te grijpen of het alarm nummer te bellen.

• Topic Starter Topic Starter
bij masfight stay with the crouds on the side....
klopt wel ja...

gelukkig een getuige. gozer wordt later opgezocht door politie.
kreeg taakstraf van 120 uur. nederlands rechtstelsel, heerlijk concept.

Tsjaa de NL wet stinkt aan alle kanten, helaas. Is nog van de tijd dat iedereen stukken rustiger was dan nu. En tel er de hippie rechters bij op....

Jinhua K., de 15-jarige jongen die de Arnhemse Joyce ‘Winsie’ Hau in januari doodde, heeft 1 jaar celstraf en tbs gekregen. De rechtbank in Arnhem veroordeelde de jongen maandag voor de moord op het 15-jarige meisje en voor poging tot doodslag op haar vader. De kinderrechter heeft K. drie jaar jeugd-tbs opgelegd; daarvan is 1 jaar voorwaardelijk.

De vader van de vermoorde Joyce 'Winsie' Hau is teleurgesteld over de straf die haar moordenaar heeft gekregen. Hij zei na de veroordeling van Jinhua K. voor de zogenaamde Facebookmoord, een jaar cel, weinig te vinden.

1 Jaar cel, en vader/familie maar levenslang hebbend en die gast krijgt nog alle kans op een succesvol leven.

Een man uit Den Haag is in hoger beroep tot vijftien jaar cel veroordeeld voor doodslag op zijn ex-vriendin. De verdachte schoot vorig jaar maart de 37-jarige Sharda Ramanand voor haar huis in Den Haag dood.

In maart had de rechtbank de man nog tot 16 jaar cel veroordeeld. De rechtbank achtte hem schuldig aan moord. Dat was voor de verdachte reden om in hoger beroep te gaan, want volgens zijn advocaat had hij niet met voorbedachten rade gehandeld. Ook het Openbaar Ministerie ging in beroep vanwege de hoogte van straf.

Het hof vindt moord niet bewezen en legt hem de maximale straf op voor doodslag, dat is vijftien jaar. Daarnaast krijgt hij nog eens drie jaar cel voor andere misdaden, zoals mishandeling en diefstal. Het hof heeft laten meewegen dat de man zich in de gevangenis en in het Pieter Baan Centrum agressief heeft gedragen.

Woordenwisseling
Sharda Ramanand wilde in haar auto stappen, toen ze werd aangesproken door haar ex-vriend. Er ontstond een woordenwisseling, waarna de de man een revolver pakte en de vrouw neerschoot. De verdachte heeft nooit willen vertellen waar de ruzie over ging. Hij heeft alleen gezegd dat hij dacht dat ze met andere mannen omging.

Ook de maximale straf maar dan voor volwassenen. Rechter heeft in het geval van de moord op Winsie echter weinig keuze, die moordenaar valt onder het jeugdrecht. Maximale straf opleggen is het enige dat mogelijk is, hoe laag die ook uitvalt. Maar volgens de gekendeonbekende zitten de rechters van die zaak nu met een grote bong rond het haardvuur kumbaya te zingen.

Jeugdstrafrecht voorziet nou eenmaal niet in zeer lange straffen, in de meeste gevallen ook terecht. Alleen als de dader ouder dan 16 was geweest had een uitzondering gemaakt kunnen worden om de dader eventueel volgens volwassenenstrafrecht te veroordelen. Dat er ook gestoorde 15 jarigen rondlopen of zelfs jonger heeft weinig met de mogelijkheden van het jeugdstrafrecht te maken. Dat is een maatschappelijk probleem dat je ook niet oplost door 15 jarigen levenslang op te sluiten.

• Topic Starter Topic Starter
Het is volgens mij duidelijk dat 'we' in deze maatschappij steeds vroeger volwassener worden. Ook tijd om de leeftijden-straffen balans eens te veranderen....

Terug
Naar boven