Fitness Seller

Nederlander dood na ingrijpen bij gevecht (Australie)

Het is volgens mij duidelijk dat 'we' in deze maatschappij steeds vroeger volwassener worden. Ook tijd om de leeftijden-straffen balans eens te veranderen....

Hellend vlak en eerlijk gezegd lijkt me de maatschappij eerder infantieler te worden. Zelfs politici doen daar tegenwoordig op grote schaal aan mee. Misschien beter de leeftijdsgrens verhogen, kleuters te over die de volwassen leeftijd hebben bereikt.

ook de maximale straf maar dan voor volwassenen. Rechter heeft in het geval van de moord op winsie echter weinig keuze, die moordenaar valt onder het jeugdrecht. Maximale straf opleggen is het enige dat mogelijk is, hoe laag die ook uitvalt. Maar volgens de gekendeonbekende zitten de rechters van die zaak nu met een grote bong rond het haardvuur kumbaya te zingen.

jeugdstrafrecht voorziet nou eenmaal niet in zeer lange straffen, in de meeste gevallen ook terecht. Alleen als de dader ouder dan 16 was geweest had een uitzondering gemaakt kunnen worden om de dader eventueel volgens volwassenenstrafrecht te veroordelen. Dat er ook gestoorde 15 jarigen rondlopen of zelfs jonger heeft weinig met de mogelijkheden van het jeugdstrafrecht te maken. Dat is een maatschappelijk probleem dat je ook niet oplost door 15 jarigen levenslang op te sluiten.

+1

het blijft een jongen van 15... om nou te zeggen, hej ga jij maar je hele leven in de bajes zitten

Ook de maximale straf maar dan voor volwassenen. Rechter heeft in het geval van de moord op Winsie echter weinig keuze, die moordenaar valt onder het jeugdrecht. Maximale straf opleggen is het enige dat mogelijk is, hoe laag die ook uitvalt. Maar volgens de gekendeonbekende zitten de rechters van die zaak nu met een grote bong rond het haardvuur kumbaya te zingen.

Jeugdstrafrecht voorziet nou eenmaal niet in zeer lange straffen, in de meeste gevallen ook terecht. Alleen als de dader ouder dan 16 was geweest had een uitzondering gemaakt kunnen worden om de dader eventueel volgens volwassenenstrafrecht te veroordelen. Dat er ook gestoorde 15 jarigen rondlopen of zelfs jonger heeft weinig met de mogelijkheden van het jeugdstrafrecht te maken. Dat is een maatschappelijk probleem dat je ook niet oplost door 15 jarigen levenslang op te sluiten.

Ze moeten gewoon beperken van reproductie toevoegen aan het jeugdstrafrecht. Pubers denken wel een 2e keer na als ze hun ballen zullen verliezen als ze een zware misdaad begaan.

---------- Post toegevoegd Tue 4 Sep 2012 om 19:49 ----------

+1

het blijft een jongen van 15... om nou te zeggen, hej ga jij maar je hele leven in de bajes zitten

Ja dus? Hij heeft wel iemand vermoord. Iemand van 18 die iemand vermoord zeggen ze toch ook gewoon tegen he ga jij maar 20 jaar de cel in.. Ben je 38 als je er uit komt, alsof je dan nog enige vorm van toekomst hebt.

Ze moeten gewoon beperken van reproductie toevoegen aan het jeugdstrafrecht. Pubers denken wel een 2e keer na als ze hun ballen zullen verliezen als ze een zware misdaad begaan.

---------- Post toegevoegd Tue 4 Sep 2012 om 19:49 ----------

Ja dus? Hij heeft wel iemand vermoord. Iemand van 18 die iemand vermoord zeggen ze toch ook gewoon tegen he ga jij maar 20 jaar de cel in.. Ben je 38 als je er uit komt, alsof je dan nog enige vorm van toekomst hebt.

imo zit er een erg groot intellectueel verschil tussen een jongen van 15 en 18, maar okay

Weet niet hoor, was 16 toen ik mij aanmelden op dit forum en als ik oude post van mezelf terug lees denk ik vaak 'jeez wie is die r*tard'.

filmpje op youtube zetten :D

imo zit er een erg groot intellectueel verschil tussen een jongen van 15 en 18, maar okay

15 jarige kunnen prima nadenken, alhoewel, in het geval van een 15 jarige moordenaar je dit wel zal betwijfelen.

Ze moeten gewoon keihard aangepakt worden maar wel de kans krijgen aan hun toekomst te werken. In de cel fl*kkeren en zorgen dat ze een studie halen waarmee ze eerder vrij kunnen komen. Voor een 15 jarige klaar is met een hbo studie heeft hij tijd zat gehad om na te denken over zijn daden en krijgt daarnaast de mogelijkheid om een nieuwe leven op te bouwen.

---------- Post toegevoegd Tue 4 Sep 2012 om 21:56 ----------

Weet niet hoor, was 16 toen ik mij aanmelden op dit forum en als ik oude post van mezelf terug lees denk ik vaak 'jeez wie is die r*tard'.

Ja maar toen je 16 was kon je vast wel bedenken dat het niet de bedoeling is dat je een mes tussen de ribben van een meisje drukt.

Toevallig recentelijk toen ik de kroeg uitliep, liep ik letterijk een ruzie in, zonder dat ik het door had. Ik was met huisgenoten uit geweest en praatte tegen één van hen, die achter mij liep, dus ik keek ook half achterom. Kreeg prompt (per ongeluk eigenlijk) een tik op m'n lip omdat ik dus letterlijk tussen de twee ruziemakers inliep :D
Ik was vrij dronken dus het verbaasde me nogal en de twee groepjes keken ook nogal verbaasd/opgeschrokken. Het waren allemaal knaapjes van 17/18, allemaal erg klein en dun en ik stond toevallig (omdat het knetterheet was in die kroeg) in mijn hemd omdat ik mijn overhemd uit had gedaan. Ik heb ze toen gezegd dat ze allemaal beter door konden lopen. En zo het geschiedde.

True story :cool:

vraag van OP was: Wat zou jij doen?

Is natuurlijk niet leuk wat ik zeg (?) maar ik meen het wel :D filmpje maken en op youtube plaatsen

en voor de vegan fans en de wnf donateurs, de politie zal blij zijn met het filmpje...

2rf8r4p.gif

Laatst bewerkt:
Hangt heel erg van de situatie af, heb t wel vaker meegemaakt en elke keer anders gehandeld. Filmpje maken bij grotere groep, er tussen gekomen bij een jongen alleen tegen een groep ( pas toen ik m herkende, want was gewoon zijn schuld ). 2jongens in de kroeg tegen me aan staan vechten allemaal bier over me heen, snel een klap gegeven aan de agressor. (iets te hard perongeluk)
Politie hoef je helemaal niet om hulp te vragen want die kijken de andere kant op en lopen/rijden snel weg. Helaas ook al meerdere keren gebeurd.

of je liegt, of zij liegt, of ze had een absolute k*tadvocaat.

Alleen een gebroken kaak kan je al 15k euro kosten.

In België geven ze niet makkelijk veel geld hoor. Bij de meeste zaken zitten we eerder tussen 500 en 1000 euro. Veel meer zal je niet krijgen, tenzij er permanente schade is. In dit geval zou er wel een relatief grote schadevergoeding moeten zijn, maar 15000 euro is echt wel zeer uitzonderlijk hoor.

Maar, ik ben altijd benieuwd naar zo'n zaken, dus als je voorbeelden hebt, laat maar horen. Erg veel vind je er niet over....

Voor alle duidelijkheid, ik heb het niet over extra operaties, dan kan het inderdaad serieus oplopen.

Laatst bewerkt:
In België geven ze niet makkelijk veel geld hoor. Bij de meeste zaken zitten we eerder tussen 500 en 1000 euro. Veel meer zal je niet krijgen, tenzij er permanente schade is. In dit geval zou er wel een relatief grote schadevergoeding moeten zijn, maar 15000 euro is echt wel zeer uitzonderlijk hoor.

Maar, ik ben altijd benieuwd naar zo'n zaken, dus als je voorbeelden hebt, laat maar horen. Erg veel vind je er niet over....

je moet het goed spelen. Klacht indienen. Dokterskosten laten betalen, de topdokters pakken ipv die achter de hoek, psycholoogje bezoeken en zeggen dat je achtervolgingswaanzin hebt/sociofobie/impotentie door stress en laat je paar maand thuisschrijven en werkonbekwaam maken...

Terug
Naar boven