XXL Nutrition

Nederlanders oneens met kabinet over uitzetstop

XXLtje

Brick by Brick!
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
431
Lengte
1m84
Massa
107kg
Vetpercentage
12%
(Novum) - Een meerderheid van de Nederlanders (59 procent) is het niet eens met het kabinetsbesluit om voorlopig geen uitgeprocedeerde asielzoekers meer uit te zetten. Ruim één op de drie Nederlanders (34 procent) staat wel achter het besluit. Dat blijkt donderdag uit opinieonderzoek.

Ja , echte volksvertegenwoordigers daar :D

(Novum) - Een meerderheid van de Nederlanders (59 procent) is het niet eens met het kabinetsbesluit om voorlopig geen uitgeprocedeerde asielzoekers meer uit te zetten. Ruim één op de drie Nederlanders (34 procent) staat wel achter het besluit. Dat blijkt donderdag uit opinieonderzoek.

Die mensen zitten daar alleen maar voor zichzelf en om hunh eigen ideeën zoveel mogelijk op te dringen aan elkaar.

Hmmm, zal wel een enquete over 200 mensen geweest zijn.

Monster accuracy.

Ben ook wel benieuwd hoe het is uitgevoerd, maar het zou me niets verbazen. Mensen willen duidelijkheid en die stop geeft alleen nieuwe onzekerheid.

Lijkt me logisch, Verdonk had enorm veel voorkeurstemmen en de pvda had enorm verloren, de rest van de stemmen ging naar de PVDV en naar SP (kiezers die van LPF kwamen maar niet snappen waar SP voor staat). De democratie had dus voor een meer rechts en conservatief beleid gekozen en dat wordt nu op een ondemocratische wijze genegeerd door de kamer... Goede zaak dit opinieonderzoek.

Waarom vallen alle linkse mensen toch over dat soort woordjes. Was hoofdzakelijk een beetje chargeren van mijn kant.

Achhh ja de mensen hebben zelf op SP en PVDA gestemd, dus niet gaan zeiken achteraf.

Waarom vallen alle linkse mensen toch over dat soort woordjes. Was hoofdzakelijk een beetje chargeren van mijn kant.

De smiley gemist? ;) Of mogen alleen rechtse mensen iemand proberen te stangen? Wat trouwens een Haagse gewoonte is, zit hier op mijn werk de hele dag mensen van buiten Den Haag op de kast te jagen.

Het wordt hoog tijd voor dat generale pardon..... vroeger (vroegah) was ik ook voor een hardere aanpak... nu ken ik inmiddels een paar persoonlijke verhalen en het is werkelijk schrijnend.

Een jongen die ik vrij goed kende heeft hier ruim zes jaar geprocedeerd. Mocht niet werken, niet naar school etc, etc. Had hier inmiddels een vriendenkring, sprak de taal en werd continu in het ongewisse gelaten of hij mocht blijven. Continu verdween hij in de bureaucratische molen.

Toen kreeg hij afgelopen maand een telefoontje of hij even wat papieren wilde komen ondertekenen. Wat denk je? Hij werd opgepakt en in de cel geflikkerd! Bespottelijk gewoon.... :mad: :( :mad:

Achhh ja de mensen hebben zelf op SP en PVDA gestemd, dus niet gaan zeiken achteraf.

Zo werkt het inderdaad. Deze poll is leuk, maar verder niet van belang. De kiezer heeft gesproken en er blijkt een (kleine) meerderheid te zijn voor het stoppen van uitzettingen. Dat is de stem van het volk, niet 1 of ander opinie-onderzoek.

Zo werkt het inderdaad. Deze poll is leuk, maar verder niet van belang. De kiezer heeft gesproken en er blijkt een (kleine) meerderheid te zijn voor het stoppen van uitzettingen. Dat is de stem van het volk, niet 1 of ander opinie-onderzoek.

Denk ook dat veel SP en PVDA stemmers bij het stemmen niet eens goed wisten waarom ze voor die partij stemden. Niet echt benul van de partijpunten.
En dan achteraf zeuren over beslissingen van hun gestemde partij.

(Dit geldt natuurlijk ook voor de rechtse kant, Pvdv)

Ik mistte de smiley bij jou in die laatste reactie ;) Maar goed, zand er over.

Het volk heeft gesproken en mag bij nieuwe verkiezingen laten zien wat ze vinden van een nieuw beleid of aanpassing op het beleid.

Dus alles wat zich de komende 4 jaar af gaat spelen is de stem van het volk?

Ik zeg u een referendum is benodigd ;)

Een democratie werkt nou eenmaal zo. Alsof iedere VVD-stemmer of CDA-stemmer zat te wachten op het nieuwe zorgstelsel bijvoorbeeld. Als het kabinet en parlement zaken regelen is het volk gewoon buitenspel gezet. Zo hoort het ook, een directe democratie werkt niet.

Een democratie werkt nou eenmaal zo. Alsof iedere VVD-stemmer of CDA-stemmer zat te wachten op het nieuwe zorgstelsel bijvoorbeeld. Als het kabinet en parlement zaken regelen is het volk gewoon buitenspel gezet. Zo hoort het ook, een directe democratie werkt niet.

Dat weet ik Eric maar om alles wat de kamer beslist de stem van het volk te noemen gaat mij te ver :)

En de stem van het volk komt vaak pas later. Vaak bij de verkiezingen dan worden partijen afgerekend op hun beslissingen in de kamer. De SP is oa zo groot geworden omdat ze een hele hoop protest stemmen tegen het huidige kabinet mee gehad hebben.

Zal ik maar niet beginnen over termen als 'alle', 'hoofdzakelijk' etc? :roflol: ;)

De smiley gemist? ;) Of mogen alleen rechtse mensen iemand proberen te stangen? Wat trouwens een Haagse gewoonte is, zit hier op mijn werk de hele dag mensen van buiten Den Haag op de kast te jagen.

;)

Terug
Naar boven