AndroidHealthClinic

Nederlanders oneens met kabinet over uitzetstop

ervan uitgaande dat het onderzoek representatief is snap ik er echt helemaal niets van en schaam me echt dood voor mn volk :( echt wel een desillusie :(

ervan uitgaande dat het onderzoek representatief is snap ik er echt helemaal niets van en schaam me echt dood voor mn volk :( echt wel een desillusie :(

Kom op boogie, een beetje ruimdenkender mag wel hoor. Als de meerderheid van een volk ergens anders over denkt hoef je je niet gelijk te schamen.

Het wordt hoog tijd voor dat generale pardon..... vroeger (vroegah) was ik ook voor een hardere aanpak... nu ken ik inmiddels een paar persoonlijke verhalen en het is werkelijk schrijnend.

Een jongen die ik vrij goed kende heeft hier ruim zes jaar geprocedeerd. Mocht niet werken, niet naar school etc, etc. Had hier inmiddels een vriendenkring, sprak de taal en werd continu in het ongewisse gelaten of hij mocht blijven. Continu verdween hij in de bureaucratische molen.

Toen kreeg hij afgelopen maand een telefoontje of hij even wat papieren wilde komen ondertekenen. Wat denk je? Hij werd opgepakt en in de cel geflikkerd! Bespottelijk gewoon.... :mad: :( :mad:

IDD. Mijn god, waar hebben we het over? MENSENlevens. We hoeven maar zielige diertjes te laten zien op tv of inet en nederland staat op z'n achterste poten. Maar de beestachtige situaties in asielzoekerscentra, tja, dat is geldverspilling. BAH. Ik hoop dat daar binnenkort eens een pittige docu over te voorschijn komt.
Net zoals bigtony heb ik ook asielzoekers van dichtbij meegemaakt, die mensen woonden al 7 jaar met een gezin van 6 in een kleine stacaravan. De vader mocht niks, niet werken, geen opleiding etc. Toen werden ze uitgezet. Met twee kinderen die op een jaar na volledig in Nederland zijn opgegroeid. Spraken beter nederlands dan een gemiddelde achterbuurter. 7 jaar in een gammel kot in een oord waar criminaliteit weelderig tiert, de medische zorg hevig tekortschiet en de uitzichten uitzichtloos zijn....
Toen ik hoorde dat ze werden uitgezet, schaamde ik me voor de NL op mn paspoort. (de familie heeft destijds nog hart van nederland gehaald, als laatste strohalm, maar het mocht niet baten)

Hoe groot is de groep mensen die voor de bewuste datum asiel hebben aangevraagd? Het ging toch ook om een TIJDELIJKE stopzetting van het uitzetten?

BEFEHL IST BEFEHL... (G.L. chk)

Ik wordt hier kotsmisselijk van. Wentelen in weelde en rijkdom en dan dit... Erg beschaafd hoor. Iets om trots op te zijn als land.

BuilderB, ga nou niet de menselijke maat er bij halen. ;) Dat werkt niet meer in het hedendaagse Nederland. We zijn er trots op dat we zo individualistich denken, maar in feite is het gewoon een verkapt egoisme dat mede de oorzaak is van de verkilling in Nederland.

Let wel, ik ben niet voor grenzen open gooien, ik ben niet voor zielig vinden van iedere vluchteling, maar ik ben wel voor een menselijk maat bij het behandelen van mensen.

De smiley gemist? ;) Of mogen alleen rechtse mensen iemand proberen te stangen? Wat trouwens een Haagse gewoonte is, zit hier op mijn werk de hele dag mensen van buiten Den Haag op de kast te jagen.

Haagse Harry is weer op drift...............!

:D :D :D

ontopic:

ik vind dat iedere vluchteling een redelijke kans moet krijgen om zich in een ander land te kunnen bewijzen, dat doe je niet door dit soort mensen 5 jaar of langer aan een touwtje te laten hangen en plotsklaps dat luikje onder hun voeten opengooit..........

idd, ik mag Rita V. niet echt...........ik kies liever voor een humaner beleid!
;)

edit: idd zoals EricR het al verwoordde

BuilderB, ga nou niet de menselijke maat er bij halen. ;) Dat werkt niet meer in het hedendaagse Nederland. We zijn er trots op dat we zo individualistich denken, maar in feite is het gewoon een verkapt egoisme dat mede de oorzaak is van de verkilling in Nederland.

Let wel, ik ben niet voor grenzen open gooien, ik ben niet voor zielig vinden van iedere vluchteling, maar ik ben wel voor een menselijk maat bij het behandelen van mensen.

de menselijke maat is mijn dagelijkse werk, waar cijfertjes dat van jou zijn :D Diep in mij schuilt het verlangen om de grenzen wel open te gooien. Maar realistisch is dat idd niet.
Ik word gewoon kotsmisselijk van de blindheid voor onze immense rijkdom. Imo is er niets waar je een rijker mens van wordt dan delen in wat je hebt.

Ik zeg gewoon heel makkelijk!
Eruit als je geen reden meer hebt om hier te zijn.
Als je hier al 8 jaar zit en kinderen hebt enz enz heb je daar zelf voor gekozen, want je wist dat je terug zou moeten gaan. Tuurlijk vinden ze het hier mooier als daar waar ze vandaan komen, echter als iedereen zo zou denken zitten we dadelijk met 200 miljoen mensen in NL:)

@Tony: Quit it!!
Je bent een mede Nijmegenaar, maar je word echt te links makker!
Niks schrijnends aan. Ken ook wel gevallen hoor, maar heb dara geen meelij mee.

@ Eric: Egoisme? Ik heb het toch wel goed of zij er nu zijn ja of te nee. Geld ook voor de poolse werknemers. Echter vind ik beide zaken niet goed voor het gehele land. Dus niks egoistisch aan in mijn ogen.

Jammer voor alle zielige verhalen maar het is onmogelijk om voor iedereen asielzoeker een eigen procedure te starten. En wanneer het dan wordt afgewezen kunnen ze nog een advocaat inhuren ook op kosten van de staat.. Waar zijn we nou helemaal mee bezig..
Vandaag meteen op het vliegtuig dan zijn ze van de onzekerheid af..
En voor al die knuffelaars onder jullie..
Als je graag wilt dat ze moeten blijven waarom neem je er dan geen een in huis in plaats van de kosten op mij en anderen te verhalen?..
Ik voel er niets maar dan ook helemaal niets voor om tot in lengte van dagen voor deze mensen en hun nageslacht te moeten zorgen..
Terwijl er dan ook nog bij zitten die de rest van hun leven de pest aan het westen hebben.

Toen deze mensen hier kwamen wisten ze dat het kon zijn dat ze hier niet altijd terecht konden.. Voor de rest sluit ik me aan bij Richard..

Als je graag wilt dat ze moeten blijven waarom neem je er dan geen een in huis in plaats van de kosten op mij en anderen te verhalen?..
Ik voel er niets maar dan ook helemaal niets voor om tot in lengte van dagen voor deze mensen en hun nageslacht te moeten zorgen..
Terwijl er dan ook nog bij zitten die de rest van hun leven de pest aan het westen hebben.

Het vetgedrukte is juist datgene waar ik me zorgen over maak. Ik VOEL NIETS. Heel typerend voor deze tijd. Als je die mensen kans op een baan geeft hoef jij ook helemaal niet in hun onderhoud te voorzien overigens.
Bij ons thuis kwam het vaak genoeg voor dat mensen die nergens terecht konden door problemen een tijd bij ons inwoonden. Ik vind dat nog steeds heel normaal eigenlijk. Gastvrijheid is mij gewoon met de paplepel ingegoten.
Een asielzoeker zal het allengs niet beter hebben mocht hij bij mij komen wonen, alleen zijn woonruimte zal (enigszins :D) verbeteren. Hij heeft dan nog steeds geen recht op werk, goede medische zorg e.d.

Het vetgedrukte is juist datgene waar ik me zorgen over maak. Ik VOEL NIETS. Heel typerend voor deze tijd. Als je die mensen kans op een baan geeft hoef jij ook helemaal niet in hun onderhoud te voorzien overigens.
Bij ons thuis kwam het vaak genoeg voor dat mensen die nergens terecht konden door problemen een tijd bij ons inwoonden. Ik vind dat nog steeds heel normaal eigenlijk. Gastvrijheid is mij gewoon met de paplepel ingegoten.
Een asielzoeker zal het allengs niet beter hebben mocht hij bij mij komen wonen, alleen zijn woonruimte zal (enigszins :D) verbeteren. Hij heeft dan nog steeds geen recht op werk, goede medische zorg e.d.

Maar je moet toch ergens een duidelijke streep trekken, wat wil je dan doen met mensen die net zo hard zijn uitgeprocedeerd maar die wel zijn weggegaan, ipv in hoger beroep gegaan..

• Topic Starter Topic Starter
. Hij heeft dan nog steeds geen recht op werk, goede medische zorg e.d.

Werk ; was dat maar zo, de NL mensen zitten zelfs veel zonder werk . Waar zou dat werk vandaan moeten komen dan ?
Ik ben het idd met je eens dat het fijn voor hun en ons zou zijn als ze wel mochten werken tijdens hun verblijf maar denk dat dat niet echt mogelijk is :(

Medische zorg ; Op de SEH ( spoedeisende hulp ) van een ziekenhuis word iedereen geholpen verzekering of geen verzekering , dak of geen dak boven je hoofd !! Iedereen word voorzien van medische hulp , daar betalen wij voor :rolleyes:
(werk daar vaak voor de beveiliging van het ziekenhuis personeel dat in de bijlmer staat , eigenlijk ook te gek voor woorden dat het personeel daar beveiligd moet worden buiten de normale portiers om . maargoed das weer een ander verhaal )

Verder ben ik het wel met je eens dat deze mensen een humane behandeling moeten krijgen !!
Maar ook daarmee kun je te ver door gaan , idd zoals rich zei weet iemand die hier als vluchtling is dat het tijdelijk is !! Is het dan niet voor hun alleen maar gunstig dat er 5 jaar onderdak is ipv een paar maanden door ons slechte stelsel ???

Het vorige beleid heeft gewoon gefaald, dat heeft men ook toegegeven dus men moet nu niet zeuren en zich humaner gaan opstellen.

Het wordt hoog tijd voor dat generale pardon..... vroeger (vroegah) was ik ook voor een hardere aanpak... nu ken ik inmiddels een paar persoonlijke verhalen en het is werkelijk schrijnend.

Een jongen die ik vrij goed kende heeft hier ruim zes jaar geprocedeerd. Mocht niet werken, niet naar school etc, etc. Had hier inmiddels een vriendenkring, sprak de taal en werd continu in het ongewisse gelaten of hij mocht blijven. Continu verdween hij in de bureaucratische molen.

Toen kreeg hij afgelopen maand een telefoontje of hij even wat papieren wilde komen ondertekenen. Wat denk je? Hij werd opgepakt en in de cel geflikkerd! Bespottelijk gewoon.... :mad: :( :mad:
Volgens mij haal je een paar zaken door elkaar.

Je kan wel zeggen dat je voor een pardon bent maar daarmee zal het nog altijd lang duren voor die mensen weten waar ze aan toe zijn. De uitzettingsstop zorgt voor meer onzekerheid, er kunnen pas wetswijzigingen komen als er een nieuw kabinet gevormd zal worden en dan kan nog maanden duren. Leuk voor die mensen die nu nog wat langer in onzekerheid zitten dus.

Harde aanpak heeft er niets mee te maken, eerder hoe je met mensen omgaat. Je moet niet zomaar iedereen asiel willen geven, je moet zorgen dat de procedure sneller gaat zodat iedereen onmiddelijk weet waar die aan toe is. Dat pardon is zoiets van: ok we zijn te lomp om alles vlot te laten lopen en de juiste mensen binnen te laten dus uit puur gemak laten we dan maar de hele bende binnen. Zal leuk worden voor de toekomst, want wat ga je tegen nieuwe asielzoekers zeggen die echt verdienen om binnen te komen, maar dan weer lang kunnen wachten, terwijl anderen zomaar binnen mochten terwijl ze minder in aanmerking kwamen?

Volksraadpleging, dat mag tegenwoordig toch? Voel ik me ook weer eens belangrijk:D

IDD. Mijn god, waar hebben we het over? MENSENlevens. We hoeven maar zielige diertjes te laten zien op tv of inet en nederland staat op z'n achterste poten. Maar de beestachtige situaties in asielzoekerscentra, tja, dat is geldverspilling. BAH. Ik hoop dat daar binnenkort eens een pittige docu over te voorschijn komt.
Net zoals bigtony heb ik ook asielzoekers van dichtbij meegemaakt, die mensen woonden al 7 jaar met een gezin van 6 in een kleine stacaravan. De vader mocht niks, niet werken, geen opleiding etc. Toen werden ze uitgezet. Met twee kinderen die op een jaar na volledig in Nederland zijn opgegroeid. Spraken beter nederlands dan een gemiddelde achterbuurter. 7 jaar in een gammel kot in een oord waar criminaliteit weelderig tiert, de medische zorg hevig tekortschiet en de uitzichten uitzichtloos zijn....
Toen ik hoorde dat ze werden uitgezet, schaamde ik me voor de NL op mn paspoort. (de familie heeft destijds nog hart van nederland gehaald, als laatste strohalm, maar het mocht niet baten)

Hoe groot is de groep mensen die voor de bewuste datum asiel hebben aangevraagd? Het ging toch ook om een TIJDELIJKE stopzetting van het uitzetten?

BEFEHL IST BEFEHL... (G.L. chk)

Ik wordt hier kotsmisselijk van. Wentelen in weelde en rijkdom en dan dit... Erg beschaafd hoor. Iets om trots op te zijn als land.

Ik ben het op zich helemaal met je eens, maar ik wil dit toch even een beetje nuanceren.

De situatie die je beschrijft is verschrikkelijk, mijn hart zegt ook, laat die mensen blijven. Wat in ieder geval verwijtbaar is, is de lange tijd die die mensen in onzekerheid zitten. Dit zou niet moeten kunnen, maar is niet geheel onbegrijpelijk, en zeker niet iets wat te wijten is aan bewust harteloos met mensen omgaan.

We leven in een wereld waar een paar miljard mensen het aanzienlijk slechter hebben dan wij, en miljoenen mensen in nood verkeren. Dat betekent dus dat er een paar miljard mensen best graag hier zouden willen wonen, en een paar honderd miljoen er álles voor over hebben om hier te mogen wonen. Dat betekent het volgende: het is onmogelijk om iedereen menselijk te behandelen, zonder dat we er zelf aan onderdoor gaan. Dat het er nu af en toe onmenselijk aan toe gaat is vreselijk, maar de druk waaronder de opvangcapaciteit stond eind jaren negentig is daar de hoofdoorzaak van, de capaciteit was niet groot genoeg om al die mensen soepel op te vangen en hun aanvraag snel te verwerken. Hopelijk zijn dankzij de nieuwe asielregeling en de verminderde toestroom dit soort misstanden in de toekomst beperkt, maar het zal zo blijven dat er harten van mensen gebroken moeten blijven worden.

Ik vind het dan ook een beetje kort door de bocht om te doen alsof we hier onmenselijk bezig zijn omdat we dat zo leuk vinden. Tegenover al die mensen die het nu moeilijk hebben in eigen land en hier in de toekomst toch worden afgewezen, is het oneerlijk om mensen die volgens de regels hier geen bestaansrecht hebben toch te laten blijven. Het is naief om te denken dat je ook een 'menselijk' asielbeleid kan hebben. Daarvoor is het leed en de armoede in de wereld simpelweg te groot.

Kom op boogie, een beetje ruimdenkender mag wel hoor. Als de meerderheid van een volk ergens anders over denkt hoef je je niet gelijk te schamen.
Hitler kon op een gegeven moment geloof ik ook op een meerderheidssteun rekenen, volgens mij kon je je daar prima voor schamen. Als een meerderheid van de Nederlanders het klaarblijkelijk prima vindt om de integratieproblemen op deze manier op te lossen wil dat nog niet zeggen dat ik me daarvoor niet kan schamen. Ik schaam me dood voor die mensen, ik schaam me dood dat Verdonk het parlementair stelsel ver(kr)acht door niet het lef te hebben op te stappen. Recht door zee was het toch? Of nee! Regels zijn regels! Gimme a ****ing break...

Ah, Godwin's law bewijst zichzelf maar weer. :)

Ik zie Verdonk ook liever vandaag dan morgen vertrekken, hoewel ik achter het asielbeleid sta (zie vorige post), mag het allemaal wel iets menselijker voor de mensen die hier al zo lang zitten te wachten.

Hmm, beetje flauw. Het was niet mijn intentie om een vergelijking met de 2e WO te maken. Ik wilde enkel aannemelijk maken dat een meerderheid vd Nederlanders niets zegt over menselijkheid en de daaraan verbonden schaamte. Slechte vergelijking, my bad.

Terug
Naar boven