Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Werk ; was dat maar zo, de NL mensen zitten zelfs veel zonder werk . Waar zou dat werk vandaan moeten komen dan ?
Ik ben het idd met je eens dat het fijn voor hun en ons zou zijn als ze wel mochten werken tijdens hun verblijf maar denk dat dat niet echt mogelijk is![]()
Medische zorg ; Op de SEH ( spoedeisende hulp ) van een ziekenhuis word iedereen geholpen verzekering of geen verzekering , dak of geen dak boven je hoofd !! Iedereen word voorzien van medische hulp , daar betalen wij voor![]()
(werk daar vaak voor de beveiliging van het ziekenhuis personeel dat in de bijlmer staat , eigenlijk ook te gek voor woorden dat het personeel daar beveiligd moet worden buiten de normale portiers om . maargoed das weer een ander verhaal )
Verder ben ik het wel met je eens dat deze mensen een humane behandeling moeten krijgen !!
Maar ook daarmee kun je te ver door gaan , idd zoals rich zei weet iemand die hier als vluchtling is dat het tijdelijk is !! Is het dan niet voor hun alleen maar gunstig dat er 5 jaar onderdak is ipv een paar maanden door ons slechte stelsel![]()
We leven in een wereld waar een paar miljard mensen het aanzienlijk slechter hebben dan wij, en miljoenen mensen in nood verkeren. Dat betekent dus dat er een paar miljard mensen best graag hier zouden willen wonen, en een paar honderd miljoen er álles voor over hebben om hier te mogen wonen. Dat betekent het volgende: het is onmogelijk om iedereen menselijk te behandelen, zonder dat we er zelf aan onderdoor gaan. Dat het er nu af en toe onmenselijk aan toe gaat is vreselijk, maar de druk waaronder de opvangcapaciteit stond eind jaren negentig is daar de hoofdoorzaak van, de capaciteit was niet groot genoeg om al die mensen soepel op te vangen en hun aanvraag snel te verwerken. Hopelijk zijn dankzij de nieuwe asielregeling en de verminderde toestroom dit soort misstanden in de toekomst beperkt, maar het zal zo blijven dat er harten van mensen gebroken moeten blijven worden.
Ik vind het dan ook een beetje kort door de bocht om te doen alsof we hier onmenselijk bezig zijn omdat we dat zo leuk vinden. Tegenover al die mensen die het nu moeilijk hebben in eigen land en hier in de toekomst toch worden afgewezen, is het oneerlijk om mensen die volgens de regels hier geen bestaansrecht hebben toch te laten blijven. Het is naief om te denken dat je ook een 'menselijk' asielbeleid kan hebben. Daarvoor is het leed en de armoede in de wereld simpelweg te groot.

Sinds wanner is geneaal pardon links? Ik kan mij herinneren dat het ook een parade paardje was van fortuyn. Hij beweerde zelfs dat het zijn idee was, maar groen-links was eerder.