MuscleMeat

Nederlanders slimste van alle Europeanen

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
RIJSWIJK - Nederlanders zijn het slimst van alle Europeanen. We moeten de eerste plaats echter wel delen met de Duitsers. Gemiddeld hebben inwoners van beide landen een IQ van 107, zo staat in een onderzoek van de Universiteit van Ulster in Noord-Ierland, waaruit de Britse krant de Times maandag publiceerde.

Uit onderzoek blijkt tevens dat moppen over Belgen geoorloofd zijn: onze zuiderburen hebben een gemiddeld IQ van 99. Daarmee laten ze wel de Spanjaarden (98) en de Fransen (94) achter zich. De 'domste' mensen wonen volgens de onderzoekers in Servië. Het gemiddelde IQ reikt daar niet verder dan 89.

Mensen in het 'koude' Noord-Europa hebben grotere hersenen dan mensen in het warmere zuiden, menen de onderzoekers. De barre omstandigheden dwong de vroege mens in Noord-Europa meer te jagen dan mensen uit het warmere Zuiden van het continent. Daardoor kregen de noordelingen meer proteïne, mineralen en vitaminen binnen, die belangrijk zijn voor de ontwikkeling van de hersenen.

Bron: nu.nl

Iedereen die dit leest begint het ineens spontaan te posten. Ben benieuwd hoevaak dit nog op andere forums gepost wordt.

De Brabanders en Limburgers afstoten en het IQ stijgt nog een keer met tientallen punten :D Hoe zuidelijker hoe dommer toch?

Altijd al geweten :cool:

TongPo zei:
Daardoor kregen de noordelingen meer proteïne, mineralen en vitaminen binnen, die belangrijk zijn voor de ontwikkeling van de hersenen.

Bron: nu.nl

Is al dat vele eten toch nog ergens goed voor :)

OUD! Dat wist ik namelijk al lang:)en dat van die belgen ook!

grappig.. :) ben eik wel benieuwd hoe ze zoiets meten

Dit is wat een van de Belgen op een ander forum postte. (vond het wel een goede)

Kan moeilijk anders met al die hollanders die naar belgië trekken...dat haalt ons iq natuurlijk enorm naar beneden.
Toch wel lovenswaardig dat die 5 uitgeweken belgen het iq in holland zo hebben doen toenemen! ;-)

CoD zei:
Dit is wat een van de Belgen op een ander forum postte. (vond het wel een goede)

opzich wel grappig gevonden, ik vraag me af hoe lang die belg daar over na heeft moeten denken :D

ik zal er overigens niet inhoudelijk op ingaan, want het gaat nergens over natuurlijk.. ;)

Frenkpie zei:
grappig.. :) ben eik wel benieuwd hoe ze zoiets meten
Yep ben ik ook wel eens benieuwd naar,
steekproef uit de verschillende sociale klassen of wat? Heb zo m'n twijfels bij zulke lijstjes...(en da's nu juist wél toevallig dat jullie Nederlanders hier bovenaan prijken :D)
Duitsers zouden trouwens ook behoorlijk slim zijn?! Voer die theorie dan maar meteen af.

RvR zei:
opzich wel grappig gevonden, ik vraag me af hoe lang die belg daar over na heeft moeten denken :D

ik zal er overigens niet inhoudelijk op ingaan, want het gaat nergens over natuurlijk.. ;)
Zal ik je eens in je gaatje nemen?

Het noorden dus he, dan ben ik slimmer als de rest van nl:D

als we er nou ook nog eens gebruik van zouden maken...

Als proteine, vitamine en mineralen goed voor je hersenen zijn dan zou je eigenlijk zeggen dat en BB-er slimmer is dan de rest, die knutselen meer dan gemiddeld van bovengenoemde middelen naar binnen.

Sinlath zei:
Als proteine, vitamine en mineralen goed voor je hersenen zijn dan zou je eigenlijk zeggen dat en BB-er slimmer is dan de rest, die knutselen meer dan gemiddeld van bovengenoemde middelen naar binnen.

ik denk niet dat je vanaf je geboorte een BB bent..

toch denk ik sowieso dat je intelligentie meer met je omgeving te maken heeft.. en deels ook genetisch.. er zijn namelijk ook zat achterlijke nederlanders.. en dan heb ik het voornamelijk over de mensen in friesland :D

dat komt toch door al die allochtonen? :o

Terug
Naar boven