Fitness Seller

Breaking News Nederlandse legerbasissen zo lek als een mandje!

Enzyme

Zwalgertozer
Elite Member
Waardering
141
Hebben jullie net undercover in Nederland gezien ?
Een bom plaatsen in een F16 of Chanouk helikopter ? ,geen probleem in Nederland.

Echt te erg man...:mad:

http://www.ad.nl/binnenland/2686875/Beveiliging_kazernes_schokt_Kamer.html?pageNavType=all#reactie

DEN HAAG - De Tweede Kamer reageert geschokt op het nieuws dat de beveiliging van luchtmacht- en landmachtbases zo lek als een mandje is. Minister van Middelkoop (Defensie) moet van diverse fracties maatregelen nemen, nu bekend is dat SBS-journalist Alberto Stegeman ongehinderd bij tanks, F-16's en helikopters kon komen en zelfs een rondje met een legertruck reed. "Zonder pasje een kamp binnenkomen, dat kán gewoon helemaal niet," reageert VVD-Kamerlid Boekestijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb gezien dat hij zo de legerbasis opkon in zijn pakkie :roflol:

Hij kon voertuigen meenemen zoals tanks, hij reed zo met die truck eraf.

Ga ik ook eens proberen :D

Haha ik zag het. Prachtig.

Ach, het probleem lijkt groter dan het is. Natuurlijk is het wel een slechte zaak, maar ik denk dat de beveiliging over het algemeen toch wel goed is.

Ik vind dat Defensie veel meer geld zou moeten krijgen. Om uit te breiden en de missie in Uruzgan verantwoord te houden.

Ach, het probleem lijkt groter dan het is. Natuurlijk is het wel een slechte zaak, maar ik denk dat de beveiliging over het algemeen toch wel goed is.

Ik vind dat Defensie veel meer geld zou moeten krijgen. Om uit te breiden en de missie in Uruzgan verantwoord te houden.

Jij werkt zeker voor defensie/de landmacht? :roflol:

• Topic Starter Topic Starter

Pardon ? heb je het wel gezien kerel...blijkbaar niet.
Maar dat er veel geld in gestoken moet worden ben ik met je eens.

Hij had een nepbom bij zich die hij zo kon planten, dus ik weer niet waar je het over hebt.:D

mooi! altijd al x f16 willen jatten

alleen nog even mn flightsims op peil brengen... :D

verbaasde me niks

Omg echt waar.. :roflol: Wat een debiel landen leven we toch ook op dat gebied he..

Als er ooit weer oorlog komt zijn we gewoon keihard de sjaak.

Sure... ben benieuwd wat de navo doet als amerikanen hier een amerikaan in den haag komen weghalen bij het tribunaal ;)

haha te erg !

Pardon ? heb je het wel gezien kerel...blijkbaar niet.
Maar dat er veel geld in gestoken moet worden ben ik met je eens.

Wat wil jij dan? Op elke 2 meter een mannetje zetten?! Er zijn al ruim 7000 manschappen te weinig. Bovendien kent lang niet iedereen elkaar en zijn de terreinen groot, waardoor iedereen wel op zo'n terrein kan komen. Om dan meteen te gaan roepen dat iedereen naar binnen kan lopen en met een vliegtuig vrolijk een rondje kan maken, lijkt mij een beetje overdreven. Wil niet zeggen dat ik het niet verontrustend vind, integendeel. Alleen had ik het wel verwacht, aangezien de politiek steeds meer eist van Defensie, terwijl ze steeds minder investeren in Defensie.

Ik zie dit als een 'wake-up call' voor de politiek, zodat ze eindelijk eens inzien dat er meer geld naar Defensie moet. Er moet maar eens ingekocht worden i.p.v. dat ze al het materieel op Marktplaats.nl zetten.

Hij had een nepbom bij zich die hij zo kon planten, dus ik weer niet waar je het over hebt.:D

Misschien kan Wilders een pleiten in het voordeel van Defensie, aangezien hij zich zorgen maakt over de binnenlandse veiligheid.

Omg echt waar.. :roflol: Wat een debiel landen leven we toch ook op dat gebied he..

Als er ooit weer oorlog komt zijn we gewoon keihard de sjaak.

Ja, dat krijg je. Nu Rusland onlangs een opstootje met Georgië had, vind ik dat Defensie wat meer 'muscle' moet krijgen, voor het geval dat.

Als NAVO-lid hoeven we ons geen zorgen te maken, aanval op NL is een aanval op alle NAVO-leden.

Is wel zo, maar aan de andere kant ben je dan wel afhankelijk van anderen. In mijn ogen is het beter als je zelf een beetje terug kan bijten. Dat mensen als Halsema 'geschokt' reageren vind ik nog het ergste; juist zulke mensen zorgen er altijd voor dat Defensie moet snijden in zijn eigen vingers. Nu zelfs dat niet meer toereikend is (dat iemand zomaar een terrein op kan komen en ook nog rondjes gaat rijden in een voertuig, bewijst dat Defensie niet meer in staat is om de veiligheid van haar werknemers/materieel te garanderen), hoop ik dat mensen nu inzien dat er meer geld nodig is. Want een fatsoenlijke Krijgsmacht is gewoon belangrijk, in geval van oorlog, terreur, rampen en humanitaire hulp. Bovendien is het ook een goede werkgever.

Haha Nederlands leger stelt sowieso geen fluit voor. Moet je eens kijken hoe groot NL zelf is... Als het leger ooit wat voor had gesteld was NL een stukkie groter geweest :D

Ging helemaal nergens over dat programma. Hij had aan alle kanten mensen, die hem hielpen met zijn "missie" om aan te tonen, dat het allemaal zo erg is.
Ik heb maar een paar kleine puntjes gezien, die ze daadwerkelijk moeten verbeteren en verder is het allemaal opgeblazen onzin, die je met geen enkele beveiliging tegen kunt houden.

Haha Nederlands leger stelt sowieso geen fluit voor. Moet je eens kijken hoe groot NL zelf is... Als het leger ooit wat voor had gesteld was NL een stukkie groter geweest :D

Onzin. Natuurlijk, in vergelijking met bijv. de VS zal Defensie altijd klein blijven. Maar als er veel en professioneel materiaal + genoeg man aanwezig zijn, kan NL echt wel een stoot uitdelen.

Als jouw redenering waar zou zijn, hoe kon Duitsland het de hele wereld dan jarenlang zo lastig maken?

• Topic Starter Topic Starter
Onzin. Natuurlijk, in vergelijking met bijv. de VS zal Defensie altijd klein blijven. Maar als er veel en professioneel materiaal + genoeg man aanwezig zijn, kan NL echt wel een stoot uitdelen.

Als jouw redenering waar zou zijn, hoe kon Duitsland het de hele wereld dan jarenlang zo lastig maken?

+1

Maar toch,wat er vertoond werd bij undercover in Nederland is toch echt onacceptabel.
En dat zal de stoot van Nederland wel wat minder hard kunnen maken omdat dan o.a het apparatuur gesabotteerd is door buitenstaanders.

+1

Maar toch,wat er vertoond werd bij undercover in Nederland is toch echt onacceptabel.
En dat zal de stoot van Nederland wel wat minder hard kunnen maken omdat dan o.a het apparatuur gesabotteerd is door buitenstaanders.

Natuurlijk is het onacceptabel, maar het was wel te verwachten. Dit is echter niet het enige probleem van Defensie, dus waarom wordt hier wel zo zwaar aan getild? Als Defensie genoeg geld had dan waren er geen materiële problemen/tekorten, waren de personeelstekorten kleiner en kon buiten Uruzgan om ook nog genoeg aandacht besteed worden aan overige zaken, zoals de interne veiligheid van de kazernes. Defensie is belangrijk. Dat mensen die Defensie het liefst nog verder zagen inkrimpen ook zo heftig reageren op dit bericht, laat zien dat ook zij waarde hechten aan de Nederlandse Krijgsmacht (waarom zou je jezelf er anders druk over maken).

Terug
Naar boven