- Waardering
- 464
- Lengte
- 1m78
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
what else is new , dit is al tig keer bewezen net als schiphol en rotterdamse haven allemaal slecht beveiligd en voorzien van 'window dressing'.
What else is new , dit is al tig keer bewezen net als schiphol en rotterdamse haven allemaal slecht beveiligd en voorzien van 'window dressing'.
Vrijheidsbeperking voor de onschuldigen, tegelijkertijd met openhuis voor hen die onze veiligheid op gevaarlijke-kwetsbare locaties willen raken.Wat er nieuw is tegenwoordig? Dat wij als doodgewone burger onder het mom van terreurdreiging blabla een id-plicht hebben, poortjes straks bij het OV ook in het kader van veiligheid, meeste telefoontaps ter wereld zo ongeveer, camera's op openbare locaties. NL politiestaat allemaal na 9/11 en ondertussen is de kazerne een soort toevluchtsoord van persoonlijke vrijheid geworden.
De wereld op zijn kop die vrijheidsbeperking van het individu in de openbare ruimte en tegelijkertijd totall-failure op de plekken waar beveiliging er echt toe doetVrijheidsbeperking voor de onschuldigen, tegelijkertijd met openhuis voor hen die onze veiligheid op gevaarlijke-kwetsbare locaties willen raken.

Wat er nieuw is tegenwoordig? Dat wij als doodgewone burger onder het mom van terreurdreiging blabla een id-plicht hebben.
ik heb nooit een identiteits bewijs bij me en nog nooit een probleem mee gehad, dus het valt wel mee met je vrijheden
en denk eens door, ze kunnen niet eens een legerbasis bewaken, laat staan dat ze elke straat straks controleren...een utopie voor controlfreaks
Idd een utopie waarbij de gewone burgers beknot worden en de terrorsit toch niet te pakken is.
En over het valt wel mee. Paar maanden terug ID moeten laten zien op Utrecht CS. Ik gedroeg me vreemd want liep wat heen en weer want lift op de taxistandplaats kwam pas over 20 minuten. Naam werd opgeschreven en moest van alles vertellen, waar ik vandaan kwam wat mijn reisdoel was of ik dat met papieren kon bewijzen.... waarom ik een rugzak droeg (vol met kokspullen zoals grote messen, wat de wouten gelukkig niet wisten) Vraag je naar het waarom en sputter je wat tegen omdat ik zonder uitleg niet zomaar mee wil werken daaraan. Werd gelijk bij mijn schrouder gepakt, met de opmerking dat ik direct moet meewerken en anders naar bureau. Het waarom was de terreurdreiging op zogenaamde risicolocaties wat Utrecht CS dan schijnt te zijn maar een paar meter van een F16 vandaan dan weer niet![]()
Spuugzat ben ik die vrijheidsbeperkingen in het kader van zogenaamde veiligheid. Schijnveiligheid that is!
What else is new , dit is al tig keer bewezen net als schiphol en rotterdamse haven allemaal slecht beveiligd en voorzien van 'window dressing'.

Storm in een glas water.
Het is nueenmaal onmogelijk 100% veiligheid te garanderen. Als het nou een opslag voor kernbommen was geweest ok, maar boeien als je met een uitgebreide voorbereiding en veel ervaring een tank kan jatten. Hoe ver denk je ermee te komen.
Mooi programma om jan modaal van in paniek te brengen weer van de Campingzender.![]()
Tja, volgens mij vroeg je er een beetje om. Ik vind dat Utrecht CS gewoon een risicolocatie is (militair terrein is geen risicolocatie, maar verboden gebied); veel mensen zouden daar slachtoffer kunnen worden van een eventuele aanslag.
Als je die vrijheidsbeperkingen zat bent dan moet je misschien emigreren? Want die 'schijnveiligheid' geeft mij wel een goed gevoel. Ik denk dat ik me als burger nergens veiliger zou voelen dan in Nederland, wat betreft oorlog en terreur (buitenlanders op straat is een ander probleem).
Dat is toch van de pot gerukt. Gedraag je je op een station als Utrecht alleen normaal als je met oogkleppen op zo snel mogelijk van A naar B gaat zoals je iedereen ziet doen in de spits?Storm in een glas water.
Het is nueenmaal onmogelijk 100% veiligheid te garanderen. Als het nou een opslag voor kernbommen was geweest ok, maar boeien als je met een uitgebreide voorbereiding en veel ervaring een tank kan jatten. Hoe ver denk je ermee te komen.
Mooi programma om jan modaal van in paniek te brengen weer van de Campingzender.![]()
haha ja, de campingzender voor tokkies idd.
echt al de hele week zie je van die previews" aanstaande zondag, de aflevering die nederland SCHOKT!" lol

Nederland is altijd een vrijzinnig tolerant land geweest, wars van vrijheidsbeperking. De ID plicht was hier nog taboe zoals dat behoort te zijn terwijl terwijl onze omliggende landen dat wel hadden. Vind dat zo'n dooddoener dat je dan maar moet emigreren. **** it, ik ga mooi niet weg omdat andere in de collectieve droom van veiligheid geloven. Met de grootste kl***zak Tjibbe Joustra aan de top zeker. Laat me niet lachen!
Als je 20 minuten wat rondwandelt op een station vraag je erom zo in je privacy geschaad te wordenDat is toch van de pot gerukt. Gedraag je je op een station als Utrecht alleen normaal als je met oogkleppen op zo snel mogelijk van A naar B gaat zoals je iedereen ziet doen in de spits?
Als ik 20 rondjes loop rond een bank, ben ik dan niet verdacht? Bovendien komen er duizenden mensen op zo'n station, denk je echt dat iedereen zomaar in zijn privacy geschaad wordt? Ik vind ID-plicht juist een goede zaak. Zoals je zelf al zegt is dat tegenwoordig overal zo, dus blijkbaar is het een nuttige maatregel.
Veiligheid is relatief, maar als je niks doet gebeuren er dingen waar niemand blij van wordt, ook jij niet.
Een beetje heen en weer lopen op een drukke doorvoer locatie valt wel op ja. Als ik je posts hier zo lees kan ik me ook al helemaal voorstellen dat je het bloed onder de nagels vandaan haalde bij die agenten met je politiestaat praatjes. Ach hadden ze 's avonds op buro nog wat leuks te vertellen aan elkaar die "wouten". 
Ik vind het zeker geen storm in een glas water, alleen al het feit dat zij ons zouden moeten beschermen, en zichzelf al niet eens op orde kunnen krijgen is belachelijk...
Jarenlange voorbereiding nodig? Ik denk dat je in een week kan plannen om een tank te stelen of een F16, niet zo heel moeilijk, maar dan nog... en die vrachtwagen stond er gewoon nog een week!
Zoals ook in het filmpje werd gezegd: als dit een bedrijf was, waren de verantwoordelijken al LANG ontslagen...