AndroidHealthClinic

"Nee!" van landen gaat Europa economisch kapotmaken?

MonsterStrength

Monstrous Giant
Elite Member
Waardering
6
De Europese Unie had voorheen de reputatie een blok te vormen tegen het voormalig allemachtige Amerika, en dit was ook te zien aan de wisselkoers die zelfs tot over de 1.3 is gegaan. Europa was een zekerheid, iedereen investeerde erin. Nu er al 2 landen resoluut NEE hebben gestemt tijdens het referendum voor de grondwet lijkt Europa opeens minder sterk voor de buitenwereld, het lijkt erop dat we aanzien worden als een Unie waar behoorlijk wat oproer is tussen de leden onderling en dit is ook te zien aan de wisselkoers die de laatste dagen al tot 1.21 gezakt is!

Wat zijn jullie meningen hieromtrend? Hebben Frankrijk en Nederland het verkloot of niet? (uit eigen mening, niet als Nederlander)

Of ze het verkloot hebben weet ik niet, wat ik wel weet is dat ze het proces nu vertraagd hebben.

is dit een poging tot serieus zijn?

• Topic Starter Topic Starter
Dude ik studeer economie, is toch iets wat me interesseerd ;)

Natuurlijk heeft dit economisch verschrikkelijke gevolgen. De enige manier om China/Amerika bij te blijven is door 1 groot Europa. Maar helaas dachten de nee stemmers gisteren dat het over Turkije, Balkenende en de euro ging.

Goed punt inderdaad. Maar in principe zal dit wel een tijdelijke zakking vd euro zijn. Wat de euro uiteindelijk blijft doen is afhankelijk van de economie en niet van goed of slecht nieuws voor de beurs denk ik.

We moeten gewoon alleen verder ;) , er zijn meer landen in europa die nergens bij aangesloten zijn en een enorm sterke economie hebben :dance:. Dat europa gedoe
is dus echt niet nodig :nope: voor een land met ongekende mogelijkheden als Nederland. Nu houden we straks ons geld in de zak want polen, tjechie en natuurlijk
ook al turkije hadden zich al rijk gerekend met onze miljoenen......maar helaas :D

Belangrijk is wel dat je blijft samenwerken ;)

• Topic Starter Topic Starter
Het gaat nu niet om de beurs Johny, maar om het feit dat we nu een heleboel investeerders afschrikken door onderling niet akkoord te gaan, dit was toch een belangrijk referendum imo, jammer dat sommigen wss enkel nee stemden omdat ze Turkije er niet bij wilden ... :rolleyes:

Wij hebben in België overigens niet mogen stemmen, lang leve de democratie, theoretisch hebben alle belgen dus VOOR gestemt, terwijl 90% van de belgen niet eens weet waar het over gaat. Lang leve onze regering!

Ik weet niet of jullie in België beter af waren geweest met een referendum. Ok, de discussie omtrent Europa is in Nederland nu eindelijk eens los gebarsten. Maar wat "we" hebben bereikt is dat het sentiment nu heel erg anti-europa (dwz. verdergaande samenwerking) is vrees ik.

Die koers zegt ook niet veel!
Een belegger die ik ken zegt dat het niks uitmaakt een $ is niet afhankelijk van een gebeurtenis als dit!

MonsterStrength zei:
Het gaat nu niet om de beurs Johny, maar om het feit dat we nu een heleboel investeerders afschrikken door onderling niet akkoord te gaan, dit was toch een belangrijk referendum imo, jammer dat sommigen wss enkel nee stemden omdat ze Turkije er niet bij wilden ... :rolleyes:

True, maar daar zullen de investeerders op den duur wel doorheen kijken hoop ik.

Ze hadden het vandaag op het nieuws over een nieuwe referendum???

Brutez zei:
Natuurlijk heeft dit economisch verschrikkelijke gevolgen. De enige manier om China/Amerika bij te blijven is door 1 groot Europa. Maar helaas dachten de nee stemmers gisteren dat het over Turkije, Balkenende en de euro ging.

Hoe is dat zo? Als nederland vrije handel wil met Amerika, China, of elk ander lands buiten de EU hoeft onze regering maar dat land te spreken en afspraken te maken. Daar hebben wij de EU echt niet voor nodig.

Bovendien vind ik niet eens dat de EU een blok TEGEN de VS moet vormen. Waarom zou dat? Cant we all get along!? ???

Het zit wel dieper dan dit hoor, maar als nederland nou eens om te beginnen zijn import en export belastingen afschaft ben je al een heel eind.

Bovendien ben ik principieel tegen een centralisatie van macht. Dus NEE tegen een superstaat. Als minder mensen meer macht gaan krijgen kan je al aanvoelen dat dit niet goed gaat. Anders stellen we toch gewoon iemand aan die alles het beste weet? Of voor iedere positie iemand. 1 iemand over economie, 1 iemand over sociale zaken, 1 iemand over veiligheid... ohw wacht... dat klinkt niet echt als een slimme zet.

Laatst bewerkt:
Dave Hawk zei:
We moeten gewoon alleen verder ;) , er zijn meer landen in europa die nergens bij aangesloten zijn en een enorm sterke economie hebben :dance:. Dat europa gedoe
is dus echt niet nodig :nope: voor een land met ongekende mogelijkheden als Nederland. Nu houden we straks ons geld in de zak want polen, tjechie en natuurlijk
ook al turkije hadden zich al rijk gerekend met onze miljoenen......maar helaas :D

Belangrijk is wel dat je blijft samenwerken ;)

Kijk jij snapt het! :) Kijk naar landen als estland, ijsland, scandinavische landen, UK, Hong Kong, etc.

!!!!!!!!!!!!!!!!! Daling van de Euro is gunstig voor de export !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

;)

MonsterStrength zei:
De Europese Unie had voorheen de reputatie een blok te vormen tegen het voormalig allemachtige Amerika, en dit was ook te zien aan de wisselkoers die zelfs tot over de 1.3 is gegaan. Europa was een zekerheid, iedereen investeerde erin. Nu er al 2 landen resoluut NEE hebben gestemt tijdens het referendum voor de grondwet lijkt Europa opeens minder sterk voor de buitenwereld, het lijkt erop dat we aanzien worden als een Unie waar behoorlijk wat oproer is tussen de leden onderling en dit is ook te zien aan de wisselkoers die de laatste dagen al tot 1.21 gezakt is!

Wat zijn jullie meningen hieromtrend? Hebben Frankrijk en Nederland het verkloot of niet? (uit eigen mening, niet als Nederlander)

Waarom heb je je karmabalk weer aan, spring je in het gat nu Centaur gestopt is of ben je van je wetenschappelijke/hardcore imago afgestapt?

Laatst bewerkt:
Euro was al bezig met een terugtocht, mede omdat USA economie voorlopig meer aantrekt dan de Europese. Maar ook omdat een trend in valuta of aandelen nooit in een rechte lijn gaat. Zo lang er geen andere steunen worden gebroken verder is het een kwestie van tijd dat de dollar weer in sterkte afneemt. Meeste van de daling wordt veroorzaakt door short sellers, meestal korte termijn hedge fondsen. Als die hun positie gaan coveren omdat de euro aantrekt, schieten we net zo goed weer omhoog. USA economie mag tijdelijk aantrekken, fundamenteel is het een zooitje. Zogenaamd betere werkloosheidscijfers dan Europa, maar een groot gedeelte van de werklozen daar worden niet geteld als ze geen werk zoeken. En ze hebben veel grotere tekorten dan de Europese landen, dat zal het geloof in de USA economie er niet groter op maken. Alleen zeer goede macro economische cijfers vanuit de USA kan de Euro een trap verder naar beneden geven.

MonsterStrength zei:
Wij hebben in België overigens niet mogen stemmen, lang leve de democratie, theoretisch hebben alle belgen dus VOOR gestemt, terwijl 90% van de belgen niet eens weet waar het over gaat. Lang leve onze regering!
Rare manier van denken toch hoor. Volgens mij mag je de definitie van 'democratie' ns nakijken.
We hebben namelijk wel de mensen gekozen die voor 4 jaar regeren. Als die verkozenen beslissen dat de Europese grondwet een goede zaak is, is dat een democratische beslissing omdat wij die mensen gekozen hebben voor hun ideeën uit te voeren. Anders hadden we maar anders moeten stemmen...

Daarbij, wel een referendum houden over de Grondwet die dan nog geen 10% vd stemmers echt gelezen en begrepen heeft - waarop het VB dan maar laat uitschijnen dat we eigenlijk nee moeten stemmen omdat het over buitenlanders en BHV gaat? Nee bedankt.

Ik ga zelfs verder gaan. Aan de tekst is jaren gesleuteld door VERKOZEN Europese parlementsleden die uit iedere lidstaat komen, en wordt door het Europese parlement goedgekeurd. Dus waarom uberhaupt ergens een referendum organiseren?!

Brutez zei:
Natuurlijk ...Maar helaas dachten de nee stemmers gisteren dat het over Turkije, Balkenende en de euro ging.

True.

En Europa is politiek dood en afgestompt. Overigens net zoals de meeste mensen aldaar. Amerika staat en China komt aanstormen. Onderwijl zit men elkaar in Europa te jennen door lekker ´Nee´ te stemmen.

´Hee Jantje, wat heb jij gestemd=´
´Ik heb lekker Nee gestemd, denk jij dan...´
´Goed zo man, fuk die politiek man allemaal, ik dadelijk onder Poolse omstandigheden werken zeker. Mooit niet´
´Hehehe, helemaal waar joh!´

Laatst bewerkt:
huckfinn zei:
True.

En Europa is politiek dood en afgestompt. Overigens net zoals de meeste mensen aldaar. Amerika staat en China komt aanstormen. Onderwijl zit men elkaar in Europa te jennen door lekker ´Nee´ te stemmen.

´Hee Jantje, wat heb jij gestemd=´
´Ik heb lekker Nee gestemd, denk jij dan...´
´Goed zo man, fuk die politiek man allemaal, ik dadelijk onder Poolse omstandigheden werken zeker. Mooit niet´
´Hehehe, helemaal waar joh!´

In Polen word helemaal niet zo veel gewerkt!
Polen staat op numero uno wat werkeloosheid betreft en Nederland derde en als het zo doorgaat gaat NL op weg naar #1 positie.

Terug
Naar boven