Fitness Seller

"Nee!" van landen gaat Europa economisch kapotmaken?

ReyMysterio zei:
In Polen word helemaal niet zo veel gewerkt!
Polen staat op numero uno wat werkeloosheid betreft en Nederland derde en als het zo doorgaat gaat NL op weg naar #1 positie.

Het was bij wijze van....:|

• Topic Starter Topic Starter
Joopie zei:
P.S. Waarom heb je je karmabalk weer aan, spring je in het gat nu Centaur gestopt is of ben je van je wetenschappelijke/hardcore imago afgestapt?

Ow was ff aan het rommelen in men opties, heb ik wss aangezet dan, thx ;)

@Frietbakker: Nee ik heb het niet over een blok tegen Amerika op zich, maar eerder een 2de grootmach, zodat Amerika niet de enigste grootmacht wordt/blijft.

Een lage euro is goed voor de export en laat Nederland nou net een exportland zijn...

Is dus alleen maar voordelig.

Vindt het allemaal bullshit....dat hele grootmachten gedoe. Doet me denken aan een stel spelende kleine kinderen waar de 1 nog harder als de ander roept dat ie de beste en de sterkste is.

Nederland was jarenlang 1 van de rijkste landen van de wereld, en blijkbaar is het op politiek/econmisch gebied ergens flink verkeerd gegaan in de laatste 10-15 jr.

De manier om Europa sterker te maken is geen zwakke landen meer toe te laten.

Waarom moeten wij alle troep in Oost Europa opruimen, we hebben hier al genoeg ellende. Ik denk dat als Nederland en Frankrijk over hetzelfde verdrag hadden gestemd en het was gegaan over samenwerking binnen west europa, de oude zes van de oprichting bijvoorbeeld, dan had de Nederlandse en Franse bevolking ja gezegd tegen dit verdrag.

Marc We zei:

Waarom moeten wij alle troep in Oost Europa opruimen, we hebben hier al genoeg ellende. Ik denk dat als Nederland en Frankrijk over hetzelfde verdrag hadden gestemd en het was gegaan over samenwerking binnen west europa, de oude zes van de oprichting bijvoorbeeld, dan had de Nederlandse en Franse bevolking ja gezegd tegen dit verdrag.

Dat denk ik ook. Snap ook niet waarom sommige regeringspartijen erzo happig op zijn om die grondwet erdoor te krijgen. Zien ze zelf dan niet dat dat de komende jaren de rijke landen eerst flink centen gaat kosten?

Marc We zei:

idd ja , goede post kerel karmawaardig iig :)

Ik stel voor dat we Tjetsjenie ook nog ff lekker toelaten tot de EU!

Ik vind het gewoon niet echt een goed idee om de gewone mens te laten stemmen, ik zeg niet dat de gemiddelde burger te dom is maar wel dat de gemiddelde burger niet 'economisch' nadenkt.
Je moet alles op termijn bekijken, mensen vrezen voor nog meer immigratie vanuit de oostblok landen en vrezen Islam mogendheden zoals Turkije.
Ook al zou er amper iets verander op dat vlak, toch denken ze principieel zo.
Op economisch vlak zou het een geweldige vooruitgang zijn voor Europa, zeker op LT.
Zoals eerder al gezegd, om Amerika en de opkomende Oosterse markten te kunnen bijbenen moet Europa dringend aan spankracht winnen. Ik zou niet zeggen dat het de doodsteek is maar wel een verloren veldslag van de economie.

Leviathan zei:
Ik stel voor dat we Tjetsjenie ook nog ff lekker toelaten tot de EU!

En Albanie dan ook maar! en wat dacht je van Marokko? Turkije is ook Azie dus Als een land in Afrika ligt....so what......

ik denk dat de meeste nee stemmers dachten van he die balelende heeft ons al 1 oor aangenaait en geen 2de.Dat is wat ik denk dan he

Jordees zei:
Een lage euro is goed voor de export en laat Nederland nou net een exportland zijn...

Is dus alleen maar voordelig.

ik betwijfel of nederland een exportland is maar kom,

laten we dan niet vergeten da de producten duurder zullen worden voor jou, en je loon niet zal stijgen... een dure euro heeft meer voordelen dan nadelen, want laat europa nu toevallig eens een sterke interne markt hebben... maar toch fijn dat je aan koopkracht wilt inboeten voor die 20% bedrijven die leven van export. ik denk aan de 80% die werken op de interne markt, en aan de mensen die nog steeds met hun euro hun brood moeten kunnen betalen.

*nog eens groot nadeel: de benzineprijs zal nog meer stijgen. want met onze sterke euro kunnen wij veel benzine kopen. en olie is toevallig wel een érg cruciaal middel in de economie.

*andere voordelen: minder overnames door niet-europese bedrijven (maw economie blijft meer onder europese controle), euro-bedrijven kunnen zich inkopen in niet-euro bedrijven en dus zo hun marktpositie verstevigen, een gezamenlijk wisselkoers voor de europese landen onderling is enorm voordeel voor interne handel(geen belemmering meer door slechte wisselkoersen) <= landen als italië kunnen hun munt dus niet meer devalueren en landen zoals nederland vals beconcurreren,...

ik hoop dat dit het "euro is niet goed"-argument voor eens en altijd de mond snoert

Laatst bewerkt:
Marc We zei:

ja laten we allemaal in een ivoren toren gaan wonen en ons nix aantrekken van oost-europa. want een universeel kader om er gecontroleerd handel mee te drijven, en zo verhinderen dat ze oneerlijke concurrentie voeren; zou een slecht idee zijn, niet? want we willen absoluut NIET dat al die illegale oost-europese arbeiders streng gecontroleerd worden en via achterpoortjes van gecombineerde wetgevingen (van verschillende landen) toch aan een loon kunnen werken dat lager is dan het onze, nee dat willen we NIET !

om een voorbeeld te geven:
in vlaanderen zijn er veel bouwbedrijven die werken met poolse arbeiders die ingeschreven zijn in een fictieve zetel van een vlaams bedrijf in polen, hierdoor kunnen ze dus aan pools tarief werken. als die ****ING GRONDWET er had gekomen, ging polen zich moeten onderwerpen aan grootscheepse economisch controles en zo gingen al die praktijken de wereld uit geholpen zijn.

maar laten we vooral lekker met ons hoofd in het zand zitten en ons lekker laten verkrachten door lui als bush en hu jintao onder het motto:"wat zijn we lekker rijk en we zullen dat vast blijven, als we maar hard genoeg tegen verandering zijn"

Laatst bewerkt:
flippodud zei:

laten we dan niet vergeten da de producten duurder zullen worden voor jou, en je loon niet zal stijgen... een dure euro heeft meer voordelen dan nadelen, want laat europa nu toevallig eens een sterke interne markt hebben... maar toch fijn dat je aan koopkracht wilt inboeten voor die 20% bedrijven die leven van export. ik denk aan de 80% die werken op de interne markt, en aan de mensen die nog steeds met hun euro hun brood moeten kunnen betalen.

*nog eens groot nadeel: de benzineprijs zal nog meer stijgen. want met onze sterke euro kunnen wij veel benzine kopen. en olie is toevallig wel een érg cruciaal middel in de economie.

*andere voordelen: minder overnames door niet-europese bedrijven (maw economie blijft meer onder europese controle), euro-bedrijven kunnen zich inkopen in niet-euro bedrijven en dus zo hun marktpositie verstevigen, een gezamenlijk wisselkoers voor de europese landen onderling is enorm voordeel voor interne handel(geen belemmering meer door slechte wisselkoersen) <= landen als italië kunnen hun munt dus niet meer devalueren en landen zoals nederland vals beconcurreren,...

ik hoop dat dit het "euro is niet goed"-argument voor eens en altijd de mond snoert

Oftewel, als we de gulden nog hadden, dan hadden we dit soort gezeik dus ook niet.

De euro is niet goed!

Jordees zei:
Oftewel, als we de gulden nog hadden, dan hadden we dit soort gezeik dus ook niet.

De euro is niet goed!

Goed nieuws na de negatieve geluiden van de referenda gaat Italie overwegen om terug te gaan naar de Lire! Duitsland heeft ditzelfde opgevangen en wil de mark weer terug en ook in Nederland hoor je steeds meer geluiden dat de gulden heroverwogen word!

Bron: RTL Z Nieuws

Jordees zei:

De euro is niet goed!

je hebt er dus geen snars van begrepen, bijgevolg is dit dan ook mijn laatste post omtrent dit onderwerp.

Laatst bewerkt:
flippodud zei:
ligt er aan hoe je het bekijkt, de bijdrage van export in het GDP is relatief hoog. echter zo'n 80% van export gaat naar de interne markt (eurogebied), dus heeft dit minder gevolgen.

verder deel ik je standpunten wel.

is die economische faculteit in leuven aan te raden om in het kader van en uitwisselingsproject te studeren?

ZoutZak zei:
is die economische faculteit in leuven aan te raden om in het kader van en uitwisselingsproject te studeren?

ik studeer geen pure economie, ik studeer eigenlijk informatica (maar we hebben keuze uit veel economie-vakken). de inhoud is zeer behoorlijk (kan niet vergelijken, ik heb nog maar aan 1 unief gestudeerd :p). wél ben ik zeker dat het in leuven VOL loopt van de lekkere wijven én dat de studentenvereniging van de economie MASSAS poen heeft. regelmatig worden er subtropische zwembad-fuiven gegeven (natuurlijk mét die lekkere wijven :D),...

nog voordelen: leuven is mooie stad, en de gemiddelde mannelijke student vormt door zijn kippeborstje en semi-bierbuik geen concurrentie ;)

ik ken leuven wel een beetje via een maatje die er een jaar heeft gestudeerd. idd mooie stad, maar misschien verschilt onze smaak dermate dat wij tot een tegenstrijdige conclusie komen omtrend het aantal lekkere wijven :D misschien een moment opname, maar dat was beneden alle peil. In tegenstelling tot wat ik aantrof in verschillende discotheken in belgie. (nee ik geef toe dat er wel wat lekkers uit belgie voortkomt, naast louter de patatten).

verder heb ik ook niets met studentenvereningen, en ik ga toch liever naar land als VS, Engeland, Frankrijk om mijn kennis en ervaring op te vijzelen.

toch bedankt voor de insider-info, bro :D

Terug
Naar boven