AndroidHealthClinic

New generatie creatine

muthu

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
86kg
Vetpercentage
17%
Heeft iemand al creatine ethyl ester gebruikt, schijnt nieuwe rage te zijn in America. Ik heb net een potje binnen van VPX sports.

Die van vpx worden nu vervangen door cellmass.....zou dubbel zo krachtig zijn,heb er nog geen ervaring mee,maar ga volgende maand het toch eens testen

Nog geen ervaring mee. Het zit ook in Dymatize Xpand. Schijnt heel vies te smaken

Wat maakt het nou uit wat voor creatine je gebruikt. Het blijft creatine!
Je wordt niet sterker met CEE dan met Creatine malate of creatine mono, alleen moet je bij oude creatine meer gebruiken voor hetzelfde effect.
En qua prijs is mono dan altijd goedkoper, zelfs met grotere dosis!

Het enigste nadeel van mono is de bloat, maar daar heb ik weinig last van bij micronised.

The Hoste zei:
Wat maakt het nou uit wat voor creatine je gebruikt. Het blijft creatine!
Je wordt niet sterker met CEE dan met Creatine malate of creatine mono, alleen moet je bij oude creatine meer gebruiken voor hetzelfde effect.
En qua prijs is mono dan altijd goedkoper, zelfs met grotere dosis!

Het enigste nadeel van mono is de bloat, maar daar heb ik weinig last van bij micronised.

Gebruik jij whey of hou je het bij één type eiwit?
Als er een topic zou zijn over whey zeg jij toch ook niet dat het niet uit maakt welke soort eiwit je gebruikt. Dat doet het wel, want het één is het ander niet. Dat geldt dus ook voor creatine. Deze soorten creatine hebben bepaalde bewerkingen ondergaan en worden daardoor beter opgenomen. Vitamines heb je met Time Released, ook bewerkt door er wat aan toe te voegen zodat het langzamer word opgenomen. :)

Helaas heeft 'The Hoste' wel gelijk! Creatine valt ten eerste niet te vergelijken met een produkt als proteine. En ten tweede zijn alle varianten op of met creatine alleen maar bedoelt om zo veel en zo snel mogelijk de creatine op de plaats van bestemming te krijgen (door de maag in de spiercel), al deze mooie toevoegsel veranderen helaas niks aan de werking van creatine.

Even nog een toevoeging: De nieuwere varianten creatine zorgen dus niet voor een beter 'eindresultaat', met een kuur van pure monohydraat duurdt het misschien iets langer voordat je verzadigt ben (ongeveer 5-7 dagen) terwijl je met de mono met transportsystemen al met 3-4 dagen verzadigd bent, het enige wat dus verschilt is dat het iets langer duurd voordat je de werking van de creatine merkt. Maar als je gewoon pure creatine met witte druivensap (bijv) neemt zal je net zulke resultaten boeken als met wat voor transportsysteem dan ook. Persoonlijk vind ik het een beetje geld-uit-de-zak-klopperij al die transportsystemen.

Praten jullie uit eigen ervaring?

IK heb zelf nl nog nooit iets van normale MH gemerkt (meerdere keren geprobeerd).
CEE daarentegen werkt wel heel goed.

Blijkbaar ben ik non-responder voor MH maar werkt CEE wel.

dus als normale creatine ook bij je werkt dan is het idd waar dat het "eindresultaat" het zelfde is (alleen duurt het langer voor je verzadigd bent).
maar blijkbaar lukt het bij mij niet om MH in m;n spieren te krijgen en CEE wel.

dus mischien kan CEE bij MH - non-responders wel effectiever zijn dan MH.

Dr. Worf zei:
Helaas heeft 'The Hoste' wel gelijk! Creatine valt ten eerste niet te vergelijken met een produkt als proteine. En ten tweede zijn alle varianten op of met creatine alleen maar bedoelt om zo veel en zo snel mogelijk de creatine op de plaats van bestemming te krijgen (door de maag in de spiercel), al deze mooie toevoegsel veranderen helaas niks aan de werking van creatine.

Even nog een toevoeging: De nieuwere varianten creatine zorgen dus niet voor een beter 'eindresultaat', met een kuur van pure monohydraat duurdt het misschien iets langer voordat je verzadigt ben (ongeveer 5-7 dagen) terwijl je met de mono met transportsystemen al met 3-4 dagen verzadigd bent, het enige wat dus verschilt is dat het iets langer duurd voordat je de werking van de creatine merkt. Maar als je gewoon pure creatine met witte druivensap (bijv) neemt zal je net zulke resultaten boeken als met wat voor transportsysteem dan ook. Persoonlijk vind ik het een beetje geld-uit-de-zak-klopperij al die transportsystemen.

Okee, maar hoe verklaar je dan dat sommige mensen met creatine monohydraat weinig tot geen resultaat boeken, en met V12 oid de hele dag opgepomt lopen enzo ???

@Enrico, check deze link even http://www.bodyenfitshop.nl/index.php?tab=sport&inc=inf&id=688
Ik dacht eigelijk ook dat er di-creatine malaat inzat, maar zag laatst dat het CEE-M is, zeker veranderd ofzo

CEE werkt ook beter voor mij.

Is heavy spul maar smaakt echt super ranzig niet normaal

tnx voor de link M@rsel, oorspronkelijk was het indd met dicreatine malaat, maar mogelijk is het moeten veranderen door een rechtszaak, hun product was namelijk een kopie van no-xplode (wel beter gedoseerd).
de ester zal het mogelijk wel effectiever hebben gemaakt, binnekort miss ook maar eens proberen, cellmass ziet er ook leuk uit :)

M@rsel zei:
Okee, maar hoe verklaar je dan dat sommige mensen met creatine monohydraat weinig tot geen resultaat boeken, en met V12 oid de hele dag opgepomt lopen enzo ???

Opgepompt komt door de AAKG in V12.
Verder heb je nog het placebo effect veroorzaakt door de hype rond v12, swole en andere...

CEE wordt alleen beter/anders opgenomen.
Het verandert geen non-responders in responders! Je bent non-responder wanneer je van je eigen al een hoog creatine-niveau hebt in je spieren.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind dat je iets moet proberen voor je gaat oordelen. Stel je voor het werkt goed bij je. En als straks ph's helemaal niet meer te verkrijgen zijn dit soort dingen de enige mogelijkheid voor de mensen die van een beetje whey en gewoon creatine niet groeien zoals de meeste van ons. Met Crea mono had ik de alle eerste keer super resultaten, en daarna steeds minder, swole 1 deed voor mij niet veel , ik ben nu met swole 2 bezig, en volgende maand probeer ik cex. We zullen zien.

Monohydraat is nog steeds de enige in wetenschap gebruikte en beste vorm, oplossen in lauw/warm drankje met wat carbs
Al de rest is puur marketing

ben ik het niet 100% mee eens, sommigen reageren beter op het ene dan op het andere, genoeg bewijs imo dat het niet alleen praatjes zijn.

Ja ben wel vergeten erbij zeggen dat een vorm van creatine (citrate) idd beter werkt voor bepaalde mensen die dan weer minder reageren op monohydrate, dus daar heb je een punt. (http://www.absolute-creatine.com/2.htm)
Maar het gaat mij meer om al die andere zogenaamd wonderproducten die steeds uitkomen. bijv. FF een hype over liquid crea en nu hoor je er al niets meer van.

TylW zei:
Ja ben wel vergeten erbij zeggen dat een vorm van creatine (citrate) idd beter werkt voor bepaalde mensen die dan weer minder reageren op monohydrate, dus daar heb je een punt. (http://www.absolute-creatine.com/2.htm)
Maar het gaat mij meer om al die andere zogenaamd wonderproducten die steeds uitkomen. bijv. FF een hype over liquid crea en nu hoor je er al niets meer van.

Ik denk dat wat je zegt over citraat , ook geldt voor CEE.
een vorm van creatine die voor sommige mensen beter werkt.
en volgens mij ook voor malaat.

vloeibare creatine is een uitzondering want dit is idd echt 100% hype

Het probleem is altijd dat er alleen grote studies zijn met monohydraat dus moet je maar aankijken wat anderen vinden van al die creatine vormen. Een persoonlijke mening is altijd zeer moeilijk te beoordelen, dus feit is dat al die vormen misschien wel iets hebben (behalve dan liquid), maar niemand weet zeker hoe of wat. Terwijl men van monohydraat wel 100% zeker is dat het goed werkt. + het is veel goedkoper.

En sowieso moet je heel sceptisch zijn met supplementen die nieuw uitkomen en fancy namen hebben, 99% kans op hype :)

kan het niet dat creatine ethyl ester niet creatine is maar een derivaat ervan. Wat wli zeggen een andere chemische stof die erop lijkt. In dat geval is het totaal niet gelijk want die wvershcillende stoffen hebben nogaltijd andere uitwerkingen

Terug
Naar boven