Fitness Seller

Newbie:-P

Welkom hier :>)

een goeie verdeling in je eetschema kan zijn 40% koolydraten 30% eiwit 30% goeie vetten. je zou denken van 30% vet word je daar niet dikker van? het antwoord is nee teminste als het goeie vetten zijn. transvet en verzadigd vet moet je zoveel mogelijk mijden. verzadigd vet lijkt veel op de structuur van het vet wat in je lichaam zit dus kan dit makkelijk om zetten in lichaamsvet.
transvet is gewoon heel slecht voor je gezondheid en je word er sneller dikker van dan bijvoorbeeld verzadigd vet.

je moet ook uitrekenen wat je op een dag verbrand dat kun je hier doen.

http://www.gezondafvallen.net/?Bereken_je_Caloriebehoefte

Opmerking: Bij deze percentages gaat het om de energie, niet het aantal grammen!

1g eiwit = 4 kcal
1g carbs = 4 kcal
1g vet = 9 kcal

Het is aan te raden om verzadigde vetten niet helemaal te mijden. Probeer ongeveer 1/3 van de vetten die je binnenkrijgt verzadigd te laten zijn. Zoveel mogenlijk mijden klopt ook wel een beetje hoor. 10% van je dagelijkse kilocalorieen aan verzadigd vet zit je namelijk zo aan met de rommel die in de supermarkten verkocht word. :P

• Topic Starter Topic Starter
Je kunt Gauner toch moeilijk ongelijk geven? Je doet er goed aan om langzaam het aantal kcal wat op te schroeven. Begin bijvoorbeeld met het toevoegen van een bak magere kwark. (zoals al vermeld ;))

Met jouw lichaamsgewicht en sportactiviteiten heb je echt meer voedsel nodig. Met name eiwitten en vet. (Vet is erg belangrijk voor gezonde hormoonspiegels. Eiwit voor aanmaak/behoud van je spiermassa.) Ik denk dat je met je huidige voeding te snel zult afvallen en daarmee veel spiermassa kwijt gaat raken. Je zegt zelf al dat je buikje nauwelijks weg gaat ondanks je gewichtsverlies. Dat is het gevolg van het te weinig eten. Neem er de tijd voor en je zult veel tevredener zijn met het resultaat.

Nog een ding: Vergeet niet je benen te trainen! ;)

Trainings schema zit wel goed denk ik :

ma:
borst , triceps en buik
di:
Rug, biceps en buik
Wo:
Benen, schouders en buik
do:
Borst, biceps en buik
vr:
Benen, rug en buik
en als de tijd er voor is
za:
Schouder, biceps en buik

en zoals eerder genoemd voor mijn oefeningen hardlopen 20 min en na oefeningen ook weer 20 min hardlopen.

:D

Opmerking: Bij deze percentages gaat het om de energie, niet het aantal grammen!

1g eiwit = 4 kcal
1g carbs = 4 kcal
1g vet = 9 kcal

Het is aan te raden om verzadigde vetten niet helemaal te mijden. Probeer ongeveer 1/3 van de vetten die je binnenkrijgt verzadigd te laten zijn. Zoveel mogenlijk mijden klopt ook wel een beetje hoor. 10% van je dagelijkse kilocalorieen aan verzadigd vet zit je namelijk zo aan met de rommel die in de supermarkten verkocht word. :P

ja klopt gaat over de calorieverdeling in procenten.

Trainings schema zit wel goed denk ik :

ma:
borst , triceps en buik
di:
Rug, biceps en buik
Wo:
Benen, schouders en buik
do:
Borst, biceps en buik
vr:
Benen, rug en buik
en als de tijd er voor is
za:
Schouder, biceps en buik

en zoals eerder genoemd voor mijn oefeningen hardlopen 20 min en na oefeningen ook weer 20 min hardlopen.

:D

Ziet er goed uit! Nou nog je eetschema goed aanpassen en wennen aan het meer en gezonder eten en dan zit je helemaal goed :).

Nou, in iedere geval...wens ik je verder veel suc6. En als je nog vraagjes hebt, lezen we het wel :). Houdt ons in dit topic maar op de hoogte, ben benieuwd hoe je er straks voor staat en of je het volhoudt ;). Het is vooral ook veel gewenning, zeker wat betreft het eten.

P.S. Niet alle verzadigde vetten zijn slecht, hele goede zijn afkomstig van kokos! (kokosolie soorten, kokos rasp/meel --> ook veel vezels) [Link niet meer beschikbaar] Ik koop mijn kokosolie en gebruik ook aman prana kokosvezels bij mijn supermarkt, De Natuurwinkel :).

Ziet er goed uit! Nou nog je eetschema goed aanpassen en wennen aan het meer en gezonder eten en dan zit je helemaal goed :).

Nou, in iedere geval...wens ik je verder veel suc6. En als je nog vraagjes hebt, lezen we het wel :). Houdt ons in dit topic maar op de hoogte, ben benieuwd hoe je er straks voor staat en of je het volhoudt ;). Het is vooral ook veel gewenning, zeker wat betreft het eten.

P.S. Niet alle verzadigde vetten zijn slecht, hele goede zijn afkomstig van kokos! (kokosolie soorten, kokos rasp/meel --> ook veel vezels) [Link niet meer beschikbaar] Ik koop mijn kokosolie en gebruik ook aman prana kokosvezels bij mijn supermarkt, De Natuurwinkel :).

dat van die kokos wist ik niet wel handig om te weten :>)

wel een slechte site met die popups...maar goed ik heb het nog ff door gelezen maar sommige uitspraken volg ik niet helemaal...dit bijvoorbeeld:

4. MCT’s worden eerder als brandstof gebruikt dan als vet opgeslagen. Ze worden 3 keer sneller afgebroken dan lange vetzuurketens. Lange vetzuurketens zoals in visolie en veel plantaardige olieën worden eerder als vet opgeslagen en slechts in tweede instantie als energie gebruikt. MCT’s kunnen het metabolisme met 12% doen stijgen tegenover 4% met lange vetzuurketens en bevatten 10% minder calorieën dan andere vetten. Dit betekent dat ze goed zijn bij de strijd tegen overgewicht.

omdat ze 3 keer sneller afgebroken worden slaan ze minder snel op in vet?
waarom vertellen ze niet waarom dit gebeurd? het klinkt niet logisch namelijk.

Nou heb ff 2 nieuwe foto's erop gezet zullen wel weer een hoop reacties komen negatief als misschien positief haha maar heb geprobeerd een pose te nemen als dit er mee bedoeld word tenminste heb over al kracht opgezet haha :D

Trouwens had gezegd als er iets zou veranderen of iets te melden viel dat ik dat zou doen.

Bij deze dus .

Het kan zijn dat ik het me inbeeld maar heb het gevoel dat ik nu veel meer opgepompt gevoel heb sinds ik mijn eet patroon veranderd heb.
Het trainen ging vandaag ook erg lekker .

Heb ook ff inkopen gedaan en heb dus huttenkase opgehaald en magere kwark:p

Ook heb ik een pak rijst gehaald dat ga ik zo dadelijk klaar maken voor morgen een portie na mijn werk en extra voor de rest van de week .

Ook heb ik maar eens weer op de weegschaal gestaan en tot mijn verbazing weeg ik nog 86 kg dat had ik eigenlijk niet verwacht aangezien ik nu alweer meer eten binnen krijg dan de afgelopen paar weken en toch nog afgevallen dus.

Nou hoop dat mijn foto's een beetje duidelijk zijn naar jullie mening.

Greetz marcel.

Nou heb ff 2 nieuwe foto's erop gezet zullen wel weer een hoop reacties komen negatief als misschien positief haha maar heb geprobeerd een pose te nemen als dit er mee bedoeld word tenminste heb over al kracht opgezet haha :D

Trouwens had gezegd als er iets zou veranderen of iets te melden viel dat ik dat zou doen.

Bij deze dus .

Het kan zijn dat ik het me inbeeld maar heb het gevoel dat ik nu veel meer opgepompt gevoel heb sinds ik mijn eet patroon veranderd heb.
Het trainen ging vandaag ook erg lekker .

Heb ook ff inkopen gedaan en heb dus huttenkase opgehaald en magere kwark:p

Ook heb ik een pak rijst gehaald dat ga ik zo dadelijk klaar maken voor morgen een portie na mijn werk en extra voor de rest van de week .

Ook heb ik maar eens weer op de weegschaal gestaan en tot mijn verbazing weeg ik nog 86 kg dat had ik eigenlijk niet verwacht aangezien ik nu alweer meer eten binnen krijg dan de afgelopen paar weken en toch nog afgevallen dus.

Nou hoop dat mijn foto's een beetje duidelijk zijn naar jullie mening.

Greetz marcel.

Ach ja, vind het al heel goed van je dat je foto's plaatst... ach ja je bent toch anoniem hiero en behalve dat is het wel goed om straks je zelf te vergelijken! :)

En nog beetje goede inkopen verder gedaan :). Magere kwark + huttenkase = zeer goed :)

Kan best kloppen dat je jezelf veel energieker voelt nu je je eetschema hebt veranderd. Je lichaam krijgt op eens veel meer goede voeding binnen.... voelt goed of niet:p:D

Ach ja, vind het al heel goed van je dat je foto's plaatst... ach ja je bent toch anoniem hiero en behalve dat is het wel goed om straks je zelf te vergelijken! :)

En nog beetje goede inkopen verder gedaan :). Magere kwark + huttenkase = zeer goed :)

Kan best kloppen dat je jezelf veel energieker voelt nu je je eetschema hebt veranderd. Je lichaam krijgt op eens veel meer goede voeding binnen.... voelt goed of niet:p:D

Goedemorgen..

Ja voelt zeer zeker goed , en eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat ik ondanks ik nu dus eigenlijk meer eet toch nog zou afvallen.
Maar heb me vanmorgen gewogen en zit nu dus op 85 kilotjes.
Al met al vindt ik echt super dat je goede uitleg geeft.

Tja het is inderdaad allemaal anoniem he niet dat ik dat zo erg vindt schaam me niet voor die foto's eigenlijk.
Vindt alleen jammer dat ik geen foto's heb gemaakt van toen ik nog 105 kg was:p

Dan was de vergelijking nog mooier geweest.

Wel irritant is dat ik nu allemaal nieuwe kleertjes nodig ben want der is zo ongeveer nuiks wat nog fatsoenlijk past alles zakt af haha.
En me riemen hebben geen gaatjes meer dus die zal ik er bij in moeten prikken.

Toch allemaal wel erg motiverend.

Nou we gaan maar weer eens naar de sportschool .

Groetjes en fijn weekend alvast.:D

Terug
Naar boven