AndroidHealthClinic

niet vermoeid

Hawkery

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m71
Massa
70kg
Vetpercentage
15%
wrs een noobie question, maar ik zit er nu toch al een tijdje mee :D

ik ben nu al een tijdje aan het trainen en ik heb eigenlijk nog geen 1 keer gehad dat ik de dag nadien zoiets had van: pff ik moet deze spiergroep laten rusten vandaag

na mijn oefeningen ben ik meestal wel bek af
ik fiets dan naar huis ga onder de douche staan en meestal ben ik dan al gerecupereerd.

moet ik meer sets doen ??
ik kan het gewicht echt niet hoger zetten, ik zit nu al op het zwaarste dat ik aan kan.
of recupereer ik gewoon snel en hebben jullie dat ook ?

het gebeurd nu regelmatig dat ik full body doe, elke dag...
iedereen zegt dat het niet goed is en dat ik overtrain, maar zo voelt men lichaam niet aan dus blijf ik gaan...

wat is men vraag nu?
- is het normaal dat de dag erna mijn spieren niet vermoeid zijn?
- mag ik full body doen als mijn spieren niet vermoeid zijn?
- hoe kan ik mijn spieren meer vermoeid laten voelen de dag erna?

ik ben nu al een tijdje aan het trainen en ik heb eigenlijk nog geen 1 keer gehad dat ik de dag nadien zoiets had van: pff ik moet deze spiergroep laten rusten vandaag

ik fiets dan naar huis ga onder de douche staan en meestal ben ik dan al gerecupereerd.

ik kan het gewicht echt niet hoger zetten, ik zit nu al op het zwaarste dat ik aan kan.

iedereen zegt dat het niet goed is en dat ik overtrain, maar zo voelt men lichaam niet aan dus blijf ik gaan...

wat is men vraag nu?

Geen full body, maximaal 2 spiergroepen per training.
4 oefeningen per spiergroep.
3-4 sets, wat jij wil.
Geen haastige bewegingen, en geen halve bewegingen.

En doe niet elke keer dezelfde oefening, wissel het af, bijvoorbeeld de ene week barbell bench press, de andere week dumbbell.

De ene oefening geeft meer spierpijn als de ander, doe die dan ook vaker.

Voor de oefeningen, hier ergens staat een sticky, veel succes.

• Topic Starter Topic Starter
ik doe nu 4 sets
probleem is dat ik een abo heb bij een kleine lokale gym
zijn maar 9 toestelen ongeveer voor kracht, en geen losse gewichten
in sept ga ik sowieso naar een andere (grotere)

probleem is als ik 2 spier groepen wil doen dat ik dus gelimiteerd ben op 2 toestellen :P en dat zuigt zwaar!

(de week nadat ik geabonneerd was gingen alle toestellen die er waren weg voor nieuwe elektronische toestellen, ervoor kon je echt een pak meer doen qua power training...)

split schema (4x / week trainen)

ik doe nu 4 sets
probleem is dat ik een abo heb bij een kleine lokale gym
zijn maar 9 toestelen ongeveer voor kracht, en geen losse gewichten
in sept ga ik sowieso naar een andere (grotere)

probleem is als ik 2 spier groepen wil doen dat ik dus gelimiteerd ben op 2 toestellen :P en dat zuigt zwaar!

(de week nadat ik geabonneerd was gingen alle toestellen die er waren weg voor nieuwe elektronische toestellen, ervoor kon je echt een pak meer doen qua power training...)

Geen gewichten is echt een fail, voor zo'n sportschool geef ik niet eens 5 euro uit, apparaten gebruik ik bijna nooit, behalve die voor rug en benen, verder is het merendeel wat ik doe gewoon met gewichten of kabels, de meeste apparaten kun je toch daardoor vervangen en het is nog veel effectiever ook.

ach heb wel klein beetje overdreven hoor
ze hebben daar 3paar dumbbells
1 van 1kg
1 van 2kg
1 van 3kg

als ik veel herhalingen doe met die van 3kg begin ik het maybe wel te voelen, maar dat is IMO waste of time

kabels en echte gewichten enzo hadden ze daar in het begin wel...
alles veranderd voor elektronische shit
nu moeten ze je gewoon een kaartje geven en dat is dan je begeleider die zegt hoeveel gewicht, herhalingen en setjes je moet doen :(

ach heb wel klein beetje overdreven hoor
ze hebben daar 3paar dumbbells
1 van 1kg
1 van 2kg
1 van 3kg

als ik veel herhalingen doe met die van 3kg begin ik het maybe wel te voelen, maar dat is IMO waste of time

kabels en echte gewichten enzo hadden ze daar in het begin wel...
alles veranderd voor elektronische shit
nu moeten ze je gewoon een kaartje geven en dat is dan je begeleider die zegt hoeveel gewicht, herhalingen en setjes je moet doen :(

Voor dat zou ik niet eens 50 cent per maand betalen, stap zo snel mogelijk over want dat is echt onzin en nutteloos.

blijkbaar heeft hij nog wel losse gewichten tot 10kg, die mag ik wel gebruiken aangezien hij wel weet dat ik er op een verantwoorde manier mee kan omgaan.
jeej, we kunnen biceps trainen :P

even terug naar men vraag, want we dwalen wat af en heb nog niet echt een goed antwoord gekregen...

ik doe dus sowieso 4 setjes, zou ik gewoon meer setjes gaan doen ??
of gewoon aan nemen dat ik goed recupereer en er nooit de volgende dag iets van voel?

wat is men vraag nu?
Concentreer je meer op verschillende punten van je lichaam, en doe of meer setjes of hoger gewicht.

Het kost tijd je lichaam te leren kennen en signalen op te pikken. Kan kloppen dat jij je niet vermoeid voelt. Maar als je niet oppast ligt overtraining toch op de loer voordat je er erg in hebt. Blessures kunnen dan ontstaan of progressie in de weg staan.

Maar als jij met veel compound oefeningen werkt dan ga je het wel merken.

Moet jij is een goede squat sessie (4-5 setjes) doen, en ons dan vertellen dat je er de volgende dag niks van voelt. Als je dan nog niets voelt, dan doe je echt iets niet goed.

Moet jij is een goede squat sessie (4-5 setjes) doen, en ons dan vertellen dat je er de volgende dag niks van voelt. Als je dan nog niets voelt, dan doe je echt iets niet goed.

lees even bovenstaande dingen ;)
ik voel op de moment zelf wel vermoeidheid, maar als ik thuis kom en gedouched ben ben ik precies al helemaal gerecupereerd
+ squads zonder gewichten is vrij moeilijk he ;) kan maar das echt waste of good time, want dan ben je een uur bezig ofzo :P

Terug
Naar boven