bodylojohn
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 70
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 85kg
- Vetpercentage
- 17%
Hallo,
Het is weer een hele poos geleden dat ik hier iets geschreven heb.
Bodybuilding stond de laatste jaren op een behoorlijk laag pitje.
Dit oa door een schouder operatie en het probleem dat ik niet in de juiste "flow" kom.
Daar gaat nu verandering in komen.
Na een anderhalf jaar slecht tot niet getraind en gegeten te hebben wordt het nu tijd om opnieuw te beginnen.
Ik weeg nu 84 kilo met een vet % van ongeveer 18.
Voor mijn blessure was dit nog 90 kg met ongeveer 15% vet.
Het is niet mijn doel om direct te gaan cutten maar eerst proberen om geleidelijk weer iets van massa terug te krijgen om dan vervolgens droger te worden.
Aangezien ik ergens moet beginnen heb ik eerst maar eens een voedingsschema in elkaar gestoken.
Voor mijn dagelijkse caloriebehoefte ga ik uit van 3000 cal. Hiermee zit ik 5% boven mijn normale caloriebehoefte (incl. activiteitentoeslag).
Het voedingsschema is als bijlage toegevoegd.
Ik zal gaan beginnen met een 4 daagse split en als de tijd het toelaat 5 dagen met 1 spiergroep per dag.
Hopelijk kunnen jullie mij nog wat goede tips en/of opmerkingen geven.
Daarnaast is het mijn doel om zo vaak als ik kan dit topic te updaten.
Het is weer een hele poos geleden dat ik hier iets geschreven heb.
Bodybuilding stond de laatste jaren op een behoorlijk laag pitje.
Dit oa door een schouder operatie en het probleem dat ik niet in de juiste "flow" kom.
Daar gaat nu verandering in komen.
Na een anderhalf jaar slecht tot niet getraind en gegeten te hebben wordt het nu tijd om opnieuw te beginnen.
Ik weeg nu 84 kilo met een vet % van ongeveer 18.
Voor mijn blessure was dit nog 90 kg met ongeveer 15% vet.
Het is niet mijn doel om direct te gaan cutten maar eerst proberen om geleidelijk weer iets van massa terug te krijgen om dan vervolgens droger te worden.
Aangezien ik ergens moet beginnen heb ik eerst maar eens een voedingsschema in elkaar gestoken.
Voor mijn dagelijkse caloriebehoefte ga ik uit van 3000 cal. Hiermee zit ik 5% boven mijn normale caloriebehoefte (incl. activiteitentoeslag).
Het voedingsschema is als bijlage toegevoegd.
Ik zal gaan beginnen met een 4 daagse split en als de tijd het toelaat 5 dagen met 1 spiergroep per dag.
Hopelijk kunnen jullie mij nog wat goede tips en/of opmerkingen geven.
Daarnaast is het mijn doel om zo vaak als ik kan dit topic te updaten.

Daar had ik laatst nog een topic van geplaatst en ik kreeg daar ongelooflijk veel over mij heen, want wat blijkt, die hun producten hebben een valse (lees veel te hoge) eiwitwaarde dan wat er daadwerkelijk in de pot zit. Heb daar zelf wat van opgezocht en inderdaad bewijzen 3 tests van 3 verschillende B&F producten dat ze vals speelden (spelen).